استاندار چهارمحال و بختیاری، بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی برای جذب آنان در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست.

غلامعلی حیدری در نشست با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری و مدیران اقتصادی بانک‌های استان تاکید کرد: افزایش همدلی، هم‌افزایی و وحدت برای تحقق اهداف توسعه‌ای و تسریع در روند پیشرفت استان ضروری است.

وی، بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی برای جذب آنان در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: فعال شدن بخش اقتصادی وزارت امورخارجه از اقدامات مهم و موثر دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با ۱۵ سفیر ایران در کشور‌های مختلف نشست برگزار شده و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های این نقطه از ایران اسلامی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: یک بسته کامل از معرفی ظرفیت‌های گردشگری، زیرساختی، تولیدی و محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری برای ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی آماده شود.

حیدری گفت: پیگیری لازم برای حضور سفیران کشور‌های مختلف در چهارمحال و بختیاری و سفر مسوولان ارشد استان به کشور‌های هدف صادراتی در دستورکار قرار گیرد.

وی، راه‌اندازی پایانه صادراتی در حوزه‌های مختلف را ضروری اعلام کرد و افزود: گردش مالی تمامی محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری باید درون استان انجام و تولیدات از طریق گمرک استان صادر شود.

حیدری، تسریع در روند تعیین‌تکلیف منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و اظهار داشت: امسال باید نرخ بیکاری و تورم در استان کاهش یابد و تک‌رقمی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توجه به تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری، شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های گردشگری در تمامی شهر‌های استان براساس آمایش سرزمینی و طبق برنامه‌ریزی مشخص انجام شود.

وی به لزوم حمایت از مشاغل خانگی بویژه برای زنان سرپرست خانوار را ضروری اعلام کرد و افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری شهرداری‌ها بازارچه‌های عرضه محصولات محلی در شهر‌های استان را راه‌اندازی کنند.

حیدری افزود: امید است هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری برای تسریع در روند توسعه اقتصادی استان برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار