مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: مصرف انرژی برق در این استان از سوی مشترکان به طور متوسط سالانه به میزان ۶ درصد افزایش دارد.

حسینی نژاد  با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف برق و دلایل ناترازی تولید و مصرف، به خبرنگاران گفت: حدود ۲۸ درصد از مصرف انرژی برق استان سمنان در بخش کشاورزی است و مصرف برق در استان حدود ۶ درصد به طور طبیعی سالانه با رشد مواجه می شود و از طرفی، افزایش ۱.۵ درجه ای دما در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل مهم و اثرگذار در پیدایش این ناترازی هستند.

وی با اشاره به ۱۴۰ اقدام مهم وزارت نیرو در راستای تامین برق پایدار در تابستان امسال افزود: با توجه به عبور موفق از تابستان سال گذشته و تامین پایدار برق مشترکان خانگی، عمومی و تجاری، این پیش بینی صورت گرفت که با اقدامات ساده شهروندان مانند استفاده از دور کند کولر آبی، استفاده از دمای آسایش ۲۴ درجه برای منازل و اماکن و خاموش کردن لامپ های اضافی، امید می رود امسال نیز در این بخش‌ها خاموشی برنامه ریزی شده نداشته باشیم.

حسینی نژاد با بیان اینکه مصرف انرژی استان سمنان بیشتر در بخش تولید است، یادآور شد: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور دوران اوج بار مصرف برق استان است و مشترکان هر مقدار صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند، می توان به روند تولید در استان کمک کرد.

تخفیف برای مشترکانی که کاهش مصرف برق داشته باشند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان درباره طرح پاداش قبض برق خانگی خاطرنشان کرد: امسال برخلاف سالهای قبل تمام مشترکان خانگی با کاهش مصرف برق حتی مشترکانی که تا ۲.۵ برابر الگوی برق مصرف داشته اند، می توانند از تخفیف پاداش مدیریت مصرف برق به ازای هرکیلووات ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان برخوردار شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار