دعوت از مردم برای شرکت در جشنواره رضوی

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مناسبی جهت رشد معنویت در خانواده‌ها و آشنا کردن خانواده‌ها با سیره ائمه اطهار (ع) است.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در نشست کتابخوانی با حضور خادم یاران رضوی گفت: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور از ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ تا یکم تیر امسال در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

او ضمن دعوت از مردم علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی برای شرکت در این جشنواره افزود: خراسان جنوبی پارسال رتبه دوم کشوری را در میان منتخبین جشنواره کتابخوانی رضوی به دست آورده است.

 حاجی بیان کرد: امکان شرکت در این جشنواره در سه قالب فردی، خانوادگی و گروهی امکان پذیر است که در بخش گروهی هر صنفی، دستگاه‌های اجرایی یا تشکلی می‌توانند شرکت کنند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به محدودیتی که در تیراژ کتاب‌های منتخب جشنواره رضوی وجود دارد فایل pdf آن در سامانه سماک بارگذاری شده است که شرکت کنندگان در جشنواره می‌توانند بعد از ثبت نام این فایل‌ها را دریافت کنند.

همچنین در این جلسه ابراهیمی مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: برگزارکنندگان جشنواره رضوی ترویج دهنده سیره علمی و عملی امام رضا علیه السلام هستند. 

او با اشاره به اینکه بزرگترین معجزه اسلام کتاب قرآن است، افزود: کتاب‌ها راه گشایی برای همه جهان است؛ کتاب و کتابخانه سرمایه گذاری در بحث فرهنگی است و کانون‌های رضوی جنبه فرهنگی دارند. 

 مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان جنوبی کانون‌های رضوی را زیرمجموعه کانون‌های شعر و ادب، تبلیغ دین، تعلیم و تربیت، قرآنی، بانوان و ... اعلام کرد و گفت: باید در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبیین معارف دین و اسلام تلاش شود. 

ابراهیمی اطلاع رسانی در این زمینه را مهم خواند و اظهار کرد: در مجموعه آستان قدس رضوی آمادگی برای تبلیغ جشنواره رضوی در سطح مساجد استان فراهم است. 

در این جلسه تعدادی از خادمیاران رضوی به معرفی کتاب‌های منتخب دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.