رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور گفت: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار ره آورد دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به استان آذربایجان شرقی در حوزه مدرسه سازی است.

آقای خان محمدی اظهار کرد: در دور اول سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل فضا‌های ورزشی و آموزشی به استان اختصاص داده شد که استخر دانش آموزی میانه و سالن ورزشی کمال ناحیه‌ چهار تبریز در سال گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین برای تکمیل مدارس نیمه تمام خیری ۹۵ میلیارد تومان در دور اول به استان آذربایجان شرقی اختصاص داده شد که در این راستا ۶۰ پروژه با ۲۲۷ کلاس درس از محل مدارس نیمه تمام  خیرساز در سال گذشته افتتاح شد.

وی افزود: برای تعمیر واحداث سرویس‌های بهداشتی و آبخوری دانش آموزی از محل اعتبارات دور اول سفر ریاست جمهوری ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد که تاپایان امسال تحویل آموزش وپرورش استان  خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص مصوبات و عملکرد دور اول سفر هیئت دولت به استان خاطرنشان کرد: در رابطه با محرومیت زدایی از فضا‌های آموزشی و پرورشی استان ۱۰۳ میلیارد تومان اختصاص داده شد که ۱۶ پروژه با ۷۱ کلاس درس در سال گذشته افتتاح شد و ساماندهی ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر دانش آموز از پاییز سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و کار‌های عملیاتی آن تاکنون با ۶۰ درصد پیشرفت اجرا و در دست اقدام است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال همگی به بهره برداری برسند.

وی در خصوص مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری که در خرداد امسال انجام گرفت تاکید کرد: در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام علی الخصوص نیمه تمام خیر ساز در استان یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان علاوه بر مصوبات دور اول به صورت دو ساله تصویب شد که از این عدد یک هزار ۴۳۷ میلیارد تومان از محل مولدسازی فضا‌های آموزشی و مسئولیت اجتماعی شرکت‌های دولتی و اعتبارات ملی تامین خواهد شد و ۱۶۳ میلیارد تومان هم طبق تعهد وزیر محترم راه و شهرسازی برای احداث هشت باب فضای آموزشی و پرورشی درشهر جدید سهند هزینه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.