پیکر معلم جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس فتح الله یزدانی امروز در شهرستان زرند تشییع و در روستای احمد آباد آرام گرفت.

پیکر جانباز شهید فتح الله یزدانی امروز یکشنبه از حسینیه ثارالله سپاه زرند به سمت آموزش و پرورش برروی دستان مردم شهرستان زرند تشییع و به خاک سپرده شد.

 معلم جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس فتح الله یزدانی،  پس از ۳۷ سال صبوری و تحمل درد و رنج ناشی از جراحات جنگ تحمیلی دیروز به همرزمان شهیدش پیوست و امروز پس از تشییع  در گلزار شهدای روستای احمد آباد زادگاهش به خاک سپرده شد.

این شهید بزرگوار در ۴ تیرماه ۱۳۳۸ در روستای احمدآباد از توابع شهرستان زرند به دنیا آمد و در ۶ تیرماه ۱۳۶۱ با مدرک دیپلم به عضویت بسیج درآمده و به جبهه عازم شد و یک مرتبه در ۲۳ تیرماه ۱۳۶۱ در بصره با اصابت تیر مستقیم از ناحیه دست راست و چپ و یک مرتبه نیز در ۲۵ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه براثر اصابت تیر مستقیم از ناحیه سر مجروح و به درجه جانبازی نائل شد.

این شهید والامقام در ۱۰ عملیات مختلف شرکت داشت و به عنوان اولین بسیجی زرندی به منطقه کردستان اعزام شد. او پس از تحمل سال هادرد  و رنج در ۲۰خرداد ۱۴۰۱ به همرزمان شهیدش پیوست. از این شهید بزرگوار ۷ فرزند به یادگار مانده است.

سید رضا حسینی نژاد، فرماندار شهرستان زرند در پیامی شهادت معلم جانباز شهید فتح الله یزدانی را به خانواده ایشان تبریک و تسلیت گفت و افزود: امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی ما مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران گرانقدر و خانواده‌های معظم آن ها است که چنین فرزندانی در دامن پاکشان تربیت شده اند.

او با بیان اینکه شهادت در راه خداوند توفیق ارزشمندی است که نصیب انسان‌های لایق می‌شود، افزود:  تکریم شهدا و خانواده‌های آنان یک وظیفه شرعی و انقلابی است.
 
حسن عرب، رییس بنیاد شهید و ایثارگران زرند هم گفت: شهید یزدانی با وجود جراحاتی که آزار و اذیتشان می داد، هیچ وقت اعتراصی نسبت به شرایط خودش نداشت.

رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان زرند هم اخلاص و ولایت مداری را از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز شهدا و جانبازان دانست و گفت: شهادت، هنر مردان خالص و عاشقان الهی است که در برابر تقدیم جان خود رضوان الهی را به دست می‌آورند.

او با اشاره به اینکه در راستای تکامل انسان، ارزشمند‌ترین عنوان شهید است؛ چرا که  شهید با نثار جان خود باعث عزت و اقتدار جامعه اسلامی می‌شود، افزود: در دوران دفاع مقدس فرهنگیان زرندی حماسه‌های عظیمی را آفریدند  و این شهید والامقام ۲۳۵ معلم شهید استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار