پاسخ به شبهه لا اکراه فی الدین که از سوی محمد خاتمی مطرح شد! + فیلم

حجت الاسلام سید عباس نبوی به شبهه لا اکراه فی الدین که از سوی محمد خاتمی مطرح شده بود، پاسخ داد.

حجت الاسلام سید عباس نبوی با حضور در برنامه «وارونگی» به شبهه لا اکراه فی الدین که از سوی محمد خاتمی در خصوص موضوع حجاب مطرح شده بود، پاسخ داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
چرا دستورات دین را آقازاده رعایت نمی کنند آیا دین برای مردم عادی است یا برای همه یکسان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
خدا انسان رو آزاد آفریده بعد هم نمیشه با زور چیزی رو به مردم تحمیل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
در لزوم رعایت الزامات دینی و اخلاقی شکی نیست،اما دستورات معطل مانده بسیاری وجود دارد که بهتر است به آنها نیز پرداخته شود،مانند عدل و انصاف،زکات و حقوق فقرای جامعه،توزیع درامدهای بیت المال بین مردم،مثلا بنیاد مستضعفان ثروتمندترین نهاد اقتصادی کشور است اما معلوم نیست از بدو تشکیل به کدام مستضعف کمکی کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۰۹:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
لا اکراه فی الذین کاملا درسته نص صریح قران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
مهاجرت فاطمه روحانی به آلمان و درخواست پناهندگی دادن به این کشور در ادامه سریال مهاجرت ورزشکاران ایرانی صورت می‌گیرد که به طرز ناباورانه‌ای در ماه‌های اخیر شیب صعودی به خود گرفته است. فاطمه روحانی هم ظاهرا به دلیل موضوعات سیاسی از ایران رفته و درخواست پناهندگی داده است. او یکی از ورزشکارانی بود که در طول اعتراضات نیمه دوم سال گذشته، پست‌های خبرسازی در فضای مجازی منتشر کرد. خودش گفته که قصد بازگشت به تیم ملی ایران را داشته؛ ولی به دلیل همان فعالیت‌ها و البته انتشار یکی، دو عکس بدون حجاب مناسب، مانعش شده‌اند. ملی‌پوش سابق ایران به طور کلی از ایجاد مشکل بر سر مسیرش صحبت کرده؛ ولی چندان وارد جزئیات نشده است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۱۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
اگر اینقدر شما خوب تفسیر می کنید و واژه ی اکراه در قران رو قلبی تفسیر می کنید که هرگز به معنای قلبی نیست به صورت خاص، بلکه کلیت دین منظور نظر هست چرا شرایط درب و داغون اقتصادی رو تفسیر نمی کنید کرایه خانه ها اجاره ها رو گرانی و تورم را بیکاری را ، قیمت مرغ و گوشت را ، اختلاس ها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
استناد به فقط یک آیه از قرآن و قضاوت کردن و محکوم کردن مردم بر اساس فقط همون یک آیه، کاری هست که طالبان و داعش دارن انجام میدن...
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۸:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
چقدر انسان متاسف می شود از افرادی که لباس دین به تن می کنند ولی از مسائل ابتدایی آن اطلاع ندارند بماند با تفسیر به رای نادرست خود زمینه گمراهی دیگران را هم فراهم می کنند، ای کاش حداقل مرد باشند و اگر بفهمند که اشتباه کرده اند از مردم عذر خواهی کنند و اشتباه خود را جبران کنند، حالا ببینید اگر طرف 8 سال هم مقدرات این کشور بدستش باشد و تفکراتش چنین باشد بعد گذشت چند سال کشور به کجا می رسد.. اگر به قبر و قیامتی و پاسخگویی به اعمالمان در پیشگاه خداوند باور داشته باشیم این مشکلات بوجود نمی آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
من نمیدانم چرا شما روی حجاب این قدر حساس شدیده اید؟؟؟ ولی روی حق الناس و غیبت و تهمت و اختلاس بیخیال بیخیال هستید !!! حجاب اصل دین و فرع دین نیست .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
مگه نمیگید قرآن سخن صریح است ؟ تفسیر دیگه چیه؟ داستان درست کردید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۱۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
خخخخ چه تفسیری....هر کس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
مشکل اینجاست که معنی حجاب رو فقط در پوشش وظاهر می‌بینید، دزدی و اختلاس و قتل و دست درازی به بی المال رو بی حجابی نمیبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
قضیه خودم کردم که لعنت بر خودم باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
فرمایش معصوم است فقرازهر دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود.منظور نظرم مخالفین آزادی های اجتماعیست.مثل هزاران کار دیگرتان ریشه را ول کرده به ریش چسبیده اید.گرانی بیکاری فساد فحشا ربا طلاق رشوه رانت فاصله طبقاتی تقسیم ناعادلانه ثروت وهزاران هزار درد بی درمان مملکت رو ول کرده چسبیده اید به حجاب اگر ده درصد مشکلات بالا حل شود مشکل حجاب خود به خود حل میشود ولی هیهات این دردها ریشه به جان اجتماع زده و کاملا بی درمانست.پس یک عده ادای معصومین رادرنیاورند که مثل چی پیشانی سفیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
بایداحکام خدا موبه مو و بدون کم و کاست اجراشود و بابیبند و بارهای فاسدبا شدت برخورد شود یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
دیگه کاری کردید که ملت از دین برگشتند و اعتقادات ملت ایران روز به روز در حال کمرنگتر شدنه..دیگه اعتقادی باقی نخواهد ماند که به لااکراه شما برسه.انوقت با اون اگاهی و اتحاد ملت چطور میخواهید حجاب حجاب کنید ملتی که از حجاب بشدت در حال ...............
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
خیلی عجیبه والله بالله همچین آیه ای در قرآن وجود داره چرا میخواهید تفسیر به رای کنید ،چرا هر کس نقل قول از قرآن میکنه میخواهید زبانش را ببرید ، کشورهای عربی که زادگاه اسلام است هم اینقدر مثل ما تعصب ندارند و واقعیت را قبول کرده اند ،در سایر شهرهای عربستان به جز مکه و مدینه حجاب آزاد است ،در عراق به جز کربلا و نجف حجاب آزاد است بعد ما کاسه داغتر از آش هستیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
گر تو قرآن بدین نمط خوانی. ببری رونق از مسلمانی. ، در قرآن می‌فرماید ابراهیم مسلمان بود موسی مسلم بود تمام ادیان الهی مسلمان می با شند در سوره شعرا ایه196می فرماید و آنه لفی زبر الاولین یعنی هیچ مضمون یا مطلب یا کلامی از این وحی نیست که در کتب پیشین نیامده باشد حتی نام الله از قبل وجود داشته است کتب پیشین ولدیان پذیرفته در آیه 17سوره حج و آیه 62سوره بقره و آیه 136سوره نسا که آیه میثاق است بیان شده‌است همانگونه که در آیات 193و 164به پیامبر می فرماید که این وحی یا قرآن را به روح الامین نازل کردیم تا به قلب تو وارد گذرد تا باشی یکی از منذرین در آخرین نزول آیه می فرماید راضی شدیم که دین شما هم اسلام باشد پس معتقدین به قرآن تنها مسلمان نیستند کسانی مسلم هستند که به آیه 136سوره نسا ایمان داشته باشند و در غیر اینصورت از گمراهان می باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نفهمیدم چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۳:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
فراوان سخن آکنده گوش نگیرد نصیحت مگر درخموش مگر مرگش برسد
انسان شناساسی باید همراه خودشناسی باشد نه بر اساس توهم
انسان خودش عقل دارد
چون خدا عقل داد
انسان تفکر دارد چون خدا داد
انسان امیال دارد چون خدا داد
چوگوی آن کنم یااین کنم دلیل اختیارات ای صنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
حجاب ازآن مومن است نه غیر مومن کسی که حجاب ندارد ایمان ندارد .وهومن نیست واو اجباری در حجاب ندارد همه جا آمده است مؤمنین و مؤمنات هیچ جا نگفته است کسی که باور قلبی به دین دارد
Iran (Islamic Republic of)
ئ
۲۳:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
چی بگم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خب خاتمی راست میگه چرا زور بهتون داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام انسان بزرگ همیشه نظر ورای دیگران را محترم و ادمهای ضعیف و کم عقل وبی سواد تحمل ونظر دیگران را ندارند وهمیشه مثل پیر زنان شروع به بد وبیرا میگویند شماها که تحمل یک نظر هم دین وآیین خود را ندارید چگونه اسم خود را انسان میگذارید در جامعه مدنی برای رشد وپیشرفت نظرهای متضاد وجود دارد ونقد منصف نه تهمت اگر مسلمان هسیم باید ادب را رعایت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی قاسمی
۲۱:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خداوندقران روکلی فرموده وبعدازپیامبروامامان علمای اهل دین رودرمیان مردم برای مسائل روزقرارداده ‌..
خودشان می گفتندعلما ومجتهدین روبرای مشکلات مذهبی واجتماعی بامقتضیات زمانه تعیین کرده یعنی بایدببینن جامعه امروز چه به صلاحشانه..نه ازقران عقب باشن ونه پیشی بگیرن...بهانه جویی هم نکنن که خیلی ازجاها خراب کردن ومحکومند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خدا از اونی نگذره به بخاطر منفعت یا هوای نفسش دین رو بازیچه قراره بده و جوانان رو گمراه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
رسول شکوهی
۲۰:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
در قرآن صریحا سفارش شده بامشرکین رفاقت نکنید الان تمام دوستان ایران شامل چین کوبا ونزوئلا مشرک هستند آیا این خلاف دین نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
این مسولان وروحانیت اگر میخواهند جامعه اسلامی سالم وصادقی داشته باشیم اول باید از خودشان شروع کنند وعلی وار ساده زندگی کنند بدون تجملات وریا وتزویر ورعایت حق الناس اینها وقتی در جامعه الگو و نمونه یک اسلام راستین شدند جامعه هم اصلاح وراه وسیره پیامبر ص وعلی ع و اولادش رادر پیش خواهد گرفت. اما مردم را امر و نهی کردن وخود را فراموش کردند عین کلام قرآن است.... اول خودتان را اصلاح و رهبران نمونه جهان اسلام باشید تا مردم ازشما الگو بگیرند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
مفسران آیه حجاب رو دال بر وجوب آن در زمان حال نمی دانند زیرا این آیه با کلمه قل شروع شده و در واقع خطاب خداوند به پیامبر وجوب حجاب را برای زنان مومن زمانه خویش تکلیف نموده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
من از این حاج آقا می پرسم خطاب آیه به چه کسانی هست ؟ خطاب به زنان مومن هست و حتی خطاب به زنان مسلمان هم نیست چون به صراحت قران در سوره مبارکه حجرات بین اسلام و ایمان فرق هست . پس آیا این الزام به زنان مسلمان که ایمان در قلبشان وارد نشده و مثل بسیاری از صدر اسلام فقط اظهار اسلام می کنند می کنند هم وارد است ؟ دوم تکلیف زنان غیر مسلم که در جامعه زیاد هستند چیست ؟ اگر الزام به حجاب برای همه بود چرا قرآن نگفت قل للنساء بلکه فقط گفت قل للمومنات اگر کسی پاسخ قرآنی، نه حدیثی در این خصوص دارد جواب ارسال کند سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
اونجا حوزه علمیه است
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خدایا لعنت کن پدر و مادر هرچه بی شرف بی حیا بی غیرت غرب زده که بخاطر پست مقام فرهنگ ننگین غرب در کشور گسترش دادن ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
کارشناس درست و حسابی بی طرف و با جرات و شهامت گفتن حق مطلب بیارید. توجیه کنندگان حجاب اجباری نمی توانند حتی با یک نوجوان فهمیده بحث کنند. چرا هر موضوعی که برایمان جذاب است و یا از ش ترسانیم را به دین و خدا و مذهب ربط می دهیم ؟ پس عقل و استدلال و منطق کجاست.؟؟چرا علنا داریم حجاب اجباری را مهم تر از نماز جلوه می دهیم؟ نمازی که هر جا در قرآن صحبت ایمان شده پشتش گفته نماز. این تحریف نیست؟ پس چیست؟ یعنی نوجوان و جوان ایرانی نماز دستور خداست و زیاد هم بهش نپرداخته در قران بخون اما نخونی هم چون قلبی هست اشکال نداره اما حجاب دستور اکید خدا و دستورما و دستور مقاما ت بالاست و مهمتر از نمازه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
حالا معنای همین لا.. اکراه دین.. آخرش معنا چیست.. شلوغ کردن.. ولی هیچ.. معناش چیست.. علما بگن معناش... نظر خاتمی. هم فرسنگ ها دور هست... جانان.. صاحب آدما و کشور....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
بنده کار به هیچی ندارم ولی باور کنید به نظر بنده خانم با حجاب جلوه زیبا تری در جامعه دارد رحمت خدا بر پدر و مادر خانمهای با حجاب...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
باید و باید و باید یقین پیدا کرد که بیشتر مشکلات و معضلات و ناهنجاری ها.بداخلاقی ها بویژه پوشش و حجاب معقول ناشی از گرانی وگرانفروشی ظالمانه .و رشوه های رنگارنگ حتی دغدغه ثبت نام دانش آموزان و هزینه های ثبت نام و خلاصه بی عدالتی و رشد اختلاف طبقاتی در جامعه می باشد که اگر این معضل بزرگ.حل و فصل شود لجبازی های مشهود در امر پوشش و حجاب ان شاء الله برطرف میشود.فقر چون از در آید اخلاق وناهنجاری های زشت از دری دیگر خواهد آمد در ضمن جامعه نیازمند الگوهای. صادق و همرنگ عوام می باشد والا با ادابازی أقازاده ها و راحت طلبان در سایه نا رضایتی مردم را در پی دارد الگو فقط امام علی ابن ابیطالب و همسر و 11 گل باغ محمدی اللهم صل علی محمد وآل محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
وین ما شناسنامه ای هست انتخابی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
بهترین شهر آن است که در آن ارزانی و امنیت باشه
وقتی ارزانی و امنیت نیست
از دین هم صحبت کنید مردم تنفر پیدا می کنند
فقر آمد و ایمان رفت .
خدا مسببین گرانی و تورم و احتکار را لعنت کند
اینها را هر شب نفرین کنید
Iran (Islamic Republic of)
Aa
۱۳:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
فقط یک چیز را ملت مانده اند چرا در قرآن مستقیم گفته به مال یتیم نزدیک نشوید آن هم به صراحت در چند جای قرآن ولی مبلغان دین مال یتیم را میخورن و اختلاس می کنند و هزاران فساد دیگر ولی کسی جلوی آنها را نمی گیرد نمونه آخری شاسی بلند نمایندگان مجلس چرا کسی برخورد نکرد پس اول خود را درست کنید جامعه خود تغییر میکند وقتی حاکمان سالم و عادل و کار بلد باشند.
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۲۰:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
احسنت خداپدرتوبیامرزدمشکلات فرهنگی دینی اقتصادی و......به رفتارو کردار وخودخواهی مسئولان نظام برمی‌گردد ما اوایل انقلاب هیچ مشکلی نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
عمل منافق .و ریا کار معیار اعتقاد و عمل نباید باشد.!
اگر چناچه مدعی عمل نکرد . من هم عمل نکنم!؟ یا از ایمانم برگردم. این بهانه فرار از انجام مسئولیت است.
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۸:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
یعنی هرکس مال یتیم می خورد مبلغ دین است؟ این چه حرف بی ربطیست؟
Iran (Islamic Republic of)
اردیش
۱۳:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
دروغگو دشمن و منکر وجود خداست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
پیشنهادم به کارشناس برنامه خواندن آیه ۷۸ سوره اسرا است. گمانم باید دقیق تر قرآن رو مطالعه بفرمایند در مورد نماز و مشخص کردن وقت نماز. آنقدر در مورد نماز آیه در قرآن هست که برای وضو و تیمم و جزئیات چگونه وضو گرفتن هم که مقدمات نماز است آیه داریم. آیه ۶ سوره مائده. خوب است برنامه وارونگی، کمی از وارونه نشان دادن حقایق بپرهیزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
کسی که خواب باشه رو می شه بیدارش کرد اما کسی که خودش رو به خواب زده هر چی بگی نمی شه بیدارش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
درمورد این که چرا جوانان ازدواج نمی کنند بحث و تبادل نظر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
آقای نبوی ، وقتی از روز اول که بچه به دنیا می‌آید به او می گویند که دین تو اسلام هست و شیعه مذهب هستی ،از دین هیچ نمی فهمد فقط دستور ،که امثال شما به بچه‌ها آموزش می دهید آخرش می شود بی دینی. چون خود بچه‌ها در مورد دین هیچ تحقیق و پژوهشی نکرده اند.
در ضمن آیه ی لا اکراه فی الدین را تو با توجه به کتاب هایی که خوانده ای تفسیر کردی. الان بچه‌ها می گويند وقتی قرآن در مورد حجاب خانم ها بیان فرموده، فقط گردی صورت ،مچ دست ها ،مچ پا ها بدون خلخال بیرون باشد پس با پیراهن و شلوار و روسری حجاب کامل است کجا از چیزی به اسم چادر به صراحت نام برده شده چه جوابی داری ؟؟؟مگر غیر از این است که مفسرین به نظر خودشان قرآن را تفسیر کرده اند. دین اسلام بسیار زیبا و راحت است اما امثال شما مردم و علی الخصوص قشر جوان و نوجوان را از دین زده کرده اید ،گناهش بر گردن کیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام
سوره نور در مورد روسری و چادر دستور داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
دنباله ایه لا اکراه ..... را چرا نمی خوانند!؟
قد تبیین الرشد من العی!؟ یعنی دین در ابتدا ورود به ایمان . را با آگاهی و تفکر و تحقیق!؟ بشناس و ایمان بیاور. نه اینکه پس از انتخاب مرتد بشوی!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
بنده آزاد و مختار هستم که قرآن را بخوانم یا نخوانم. بعد از خواندن هم مختار هستم که به آن ایمان بیاورم یا نیاورم. این معنای آزادی می باشد. این یعنی عدم اجبار و اکراه. ایمان نداشتن به قرآن به معنای ایمان به متضاد قرآن نیست. کسی که قرآن را کنار گذاشت به معنای شیطان پرستی نیست. کنار می گذارد چون مرد عمل به آن نیست. کنار می گذارد چون عقل بی خاصیت نیست. چون می بیند در زندگی اجتماعی عمل کردن به قرآن به معنای شنا برخلاف رودخانه ی لجن می باشد. اگر بخواهد به بخشی از آن عمل کند و به بخشی عمل نکند دچار تضاد و تناقض و اختلال می شود. کنار می گذارد تا به عقل خودش متوسل شود. نظر افراد در مورد حجاب به خودشون مربوطه. کاملا شخصی. بهتر نیست بجای پوشاندن زینتها، فکرها اصلاح شود. چشمها اصلاح شود. ظرفیت را بالا ببرید. حجاب مزایایی دارد. بی حجابی نیز معایبی دارد! این خودش نشانه ی انتخاب است. انسان انتخابگر. بی حجابی نباید زمینه تعرض و هتک حرمت باشد. همیشه در برابر زنها یا مردهای بی حجاب یا باحجاب فکر میکنم که مثل اعضای خانواده خودم هستند و دارای سلیقه خودشان.... آیا اساسا می توان بحث حجاب عمومی و سراسری در یک مملکت را برای * اعمال محدودیت* در آن وارد قانون نمود؟ البته دو دسته گی بد است اما یکدستی اجباری نیز خوب نیست. بی حجابی هزینه های مالی دارد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
تفسیر بدون در نظر گرفتن شان نزول همین میشه ، آیه عینا در زمانی نازل شده که عرب ها میخواستن فرزندانشان را به زور به اسلام وارد کنند ، اونوقت ایشون تفسیر میکنند که در قلب نمیشود و در ظاهر همچنین چیزی نداریم و ...
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
از اول اسلام هر کسی دین رو به نفع منافع خود تفسیر کرده...
توجیه مشکل ماست...
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
تفسیر به رأی دقیقاً همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
به فکر معاش مردم باشید شرمنده اهل وعیال هستیم 6ماه به 6ماه نمیتونیم گوشت واسه خونه بخریم حجاب پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
پایین بدن به فاضلاب ختم میشود. و به مرگ و خاک.
آیا عقل وقلب . بالای بدن . غذا برای عروج و تکامل نمی خواهند!؟
شاید بعضی ها فاقد عقل و قلب باشند!؟ که احساس نیاز به غذای عقل و قلب ندارند!؟
Iran (Islamic Republic of)
رمضانعلی محمدیان
۰۲:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
بسم الله. خودش صدتا دلیل دیگه هم بلده گفتن بگو نمیتونه نگه وگرنه هر کس میدونه ورود به کاری اجباری نیست مثلا" رانندگی ولی وقتی پشت فرمون نشستی باید از قوانین راهنمایی رانندگی پیروی کنی نکنی پلیس بفهمه جریمه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نباید جواب خاتمی میداد چون سوادت کم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
واقعا حاکمیت صلاحیت اجرای قوانین اسلامی بخصوص در مورد حجاب رو نداره، هزاران قسمت ارکان حکمرانی از نظر اسلامی اشکال داره اول اونا باید برطرف بشه تا به مسائل کمتر مثل حجاب رسید، ضمنا به شخصه با بی حجابی مخالفم ولی به این باور رسیدم مردم همه چیز رو میفهمن و قبول نمیکنن که فقط به این یه مساله بصورت قانونی یا دینی نگاه بشه
Italy
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
اول که یه توضیحی بدید برای پدید اومدن شبکه افق
دوم به گفته ی مفسرین اسلام گفته شده در قرآن یعنی تسلیم در برابر خدا نه دین اسلام
سوم زینت یه چیزه نسبی هست در اقوام مختلف
چهارم معنی لا اکراه فی الدین اینجوری که این روحانی میگه نیست و تفسیرهای بسیاری در موردش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
عجب آدمیه ها. مرد حسابی تو چیز به این واضحی هم یک چیز دیگه ازش در میاری؟ گفته اجباری در دین نیست. یعنی چی در قلب و در ظاهر؟ برای افراد باید اعتقادشون با رفتارشون فرق کنه؟ طرف دوست نداره مسلمان باشه به خودش مربوطه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
عجب نفهمی هستی تو . طرف اگه نمیخواد مسلمون باشه , خب نباشه , به جهنم . ولی یا باید از سرزمین مسلمانان تشریف ببره بیرون , و اگر میخواد بمونه , باید قوانین اسلام را کاملا رعایت کنه , ... فهم شدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
احسنت بر این مرد علم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
این که شما میفرمایید تحریفه نه تفسیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
شما بفرمایید کلمه جلباب در قرآن را شما چطور تفسیر می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
شما حتي فرق تحريف و تفسير رو نمي دوني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
شما آیه رو کامل بخون بعد بنویس تحریف!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
به نظر میرسه از فهوای آیه فسبحان الله حین تمسون وحین تسبحون وله الحمدفی السموات والارض عشیا وحین تظهرون و..تاکید به اوقات فریضه نماز داشته باشه و
جناب حاج آقا نبوی می فرماند برای نماز در قران خیلی مختصر اشاره شده !!به نظرم جای پژوهش وبررسی بیستری دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خواندن نماز آداب زیادی دارد و نسبت به آدابی که دارد مختصر ذکرشده: مثل تعداد رکعات، اذکار وطهارت و عدم غصب و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام.هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام علیکم، برادر محترم، در وجوب اصل حجاب بحثی نیست، بحث در الزام اجتماعی حجاب است که نه سند فقهی در الزام اجتماعی حجاب داریم و نه در سیره پیامبر اکرم ص و امیرالمومنین علی علیه السلام و امام حسن مجتبی علیه السلام در همان مقاطع حکومتشان نداریم که مردم چه اهل کتاب و چه مسلمین را ملزم به حجاب فرموده باشند و خاطیان را تعزیر و یا مجازات کرده باشند! آنچه بوده صرفا ارشادی و تشویقی بوده است حتی لسانی نیز سندی در الزام اجتماعی از سوی حضرات معصومین علیهم السلام نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
پس در باب مسائل جدید اجتماعی که نصب در مورد اون وجود نداره یا در سیره بزرگان دین چیزی در مورد آن ها وجود ندارد چه باید کرد؟ استعلامات قانونی در مورد مسائل اجتماعی رو باید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
این آیات در مورد همسران پیامبر هست.در مورد همه نیست.البته حجاب خوب است اما نباید تفسیر به نفع مجموعه خود کرد.همه کشورهای اسلامی قرآن را بهتر از شماها بلدند.اما حجاب اجباری نیست.عمل به آیات قران را با مبارزه با ربا و کم فروشی و ریا کاری و نفاق شروع کنید. دروغ گویی که در بین مسئولان مد هست.توهین و آبروی دیگران را بردن.و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
احتمالا اون کشورها مثل شما نخواستند بفهمند؛ در سوره نور به پیامبرگفته ازواجک یعنی همسران تو و هم گفته نسا المومنین یعنی زنان مردان مومن و درسوره احزاب گفته مومنات یعنی زنان مومن یعنی حجاب نشانه ایمان هم هست ضمنا هرکشوری حدی از پوشش را قانون کرده وقتی خدا به صراحت فرمان داده چرا باید به جای فرمان الهی قوانین غربی را قانون پوشش قرار دهیم؟؟؟؟
( سوره نور 31يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا

سوره احزاب 59وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ)
وای جی سی منتشر کن تا اونایی که زحمت خواندن قران به خودشون نمیدن بحونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
کاربر 5:51 خودت تایید کردی حرف دوستمونو . در تمام آیاتی گفتی به زنان مومن امر شده و احتمالا میدونی که مومن با مسلمان حتی تفاوت دارد گذشته از تمام این موارد در کجای این آیات که شما گفتید و در کلیپ اشاره شد گفته شده همه زنان در همه ادیان باید در یک کشور اسلامی حجاب را رعایت کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
حاج آقا مگه گناه هر کسی رو پا خودش نمینویسن طرف دوست داره به شکلی که دوست داره لباس بپوشه اولا گناهش پا خودشه دوما دیگران اگه ناراحت میشن نگاه نکنن مجبور نیستن که نگاه کنن نگاه نکنن تا دچار گناه هم نشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
کسی که قانون جامعه و یا حکم خدا و قرآن را مثل رد شدن از چراغ قرمز تنها بخودش خسارت نمی زند!؟
یعنی چه هر کس هرکاری خواست بکند. مگر جامعه
جنگل است.!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
وقتی خبرنگار و یا نماینده مجلس و یا کارمند سازمانی بخاطر افشای فساد و رانت و رشوه مدیران و مجلسیان " مجازات میشوند جایی برای امر به معروف و اکراه در دین و شبهات باقی نمی ماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
گشنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
هیچ اجباری در دین نیست. کاملا درست و متین
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۰:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بسیار روشن است که بی حجابی بی حیاییست و بی حیایی بی عقلی و عقل وقتی تعطیل شد مفسده ببار می آورد و جلو مفسده باید گرفته شود حتی با زور زیرا جامعه به فساد می رود
Iran (Islamic Republic of)
زنبور
۲۰:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
آقا شما درست میگید همونیه که شما میگید. تو قرآن درباره ربا چیزی ننوشته؟ بانکاتون پدر مردمو درآوردن جلوی اونو چرا نمیگیرید؟ فقط به نفع خودتون تفسیر میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ببخشید بانک ربا نمیگیره از کسی، تورم سالانه هفتاد درصده ولی وفتی وام میگیری داری با نرخ ده بیست درصدی پس میدی، در کل بانک ضرر هم میکنه با این واما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
پناه بر خدا از شما قوم فاطقان و فاسدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
شما اول ربا رو یاد بگیر چیه بعد ببین هست بعد بگو چرا جلوشو نمیگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
به نفع خودتون یعنی چی الان حجاب چه نفع شخصی برای این آقا داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
در اینکه بانکها ربا میگیرند هیچ شکی نیست واضافه تر هم میگیرند.از هر عنوانی حساب کنی مثل بهره ثابت،بهره مرکب و نرخ بهره موثر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
شما باید توجه داشته باشید که از نعمتهای خداوند به وفور بهره مند هستید اما سرمستی و معصیت میکنید و کفران نعمتهای خداوند را میکنید و در واقع به خالق خودتون هم دهن کجی می کنید و خداوند در مورد افرادی چون شما تهدید فرموده که ان عذابی لشدید و به نظر من هم علتش این هست که برای خیلی ها درد بی دردی خودش مصیبت بزرگی هست
قرآن کریم می فرماید که انسان طغیان میکند آن زمانی که احساس بی نیازی کرد.
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
قرآن خودش میگه ما به زبان عربی و قابل فهم و آسان نازل کردیم تا مردم متوجه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۹:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
لطف کنید جلسه مناظره بین موافقین و مخالفین حجاب بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بااین حساب دزدها رو هم نباید گرفت،کار اختلاسگرها هم غلط نیست، اراذل و اوباش هم به حکم لااکراه فی الدین مجبور نیستن احکام اسلام رو رعایت کنن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
دین رو با قانون قاطی نکنید.کشورهای بی دین هم این قوانین رو دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بابا آقای خاتمی اشتباه کرده شما ببینید هر جوری به نفعتونه لا اکراه رو تفسیر بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
از کجا میدونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
پناه بر خدا از شما قوم فاسقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
لابد خاتمی و امثال تو براساس مصالح شریعت تقسیر می‌کنید!
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۶:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
هر کسی به نفع خودش تفسیر میکند علم تفسیر بی خود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
بلی بهتره از دوستان طالبانشان کمک بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
نظر و برداشت ایشونه و در سیاست هم میشه به نفع احزاب برداشت دلخواه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
پناه بر خدا از سودای قدرت که امر الهی رو هم مورد تشکیک قرار میده...پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اگر میخواهید درآمد ایران مثل ترکیه از نفت جدا شود و به سمت توریسم برود سخت گیری حجاب باید کم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
پولی که با زیر پا گذاشتن حکم خدا بدست بیاد نه خیر داره نه برکت
ترکیه ببین چقدر بلای زلزله گرفتاره و...
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۸:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
فکر کردی توریستا چه گلی به سر ترکیه زدن!؟
ترکیه فلک زده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اتفاقا خود حجاب خانمها برای اونا جالبه و خودش یک نوع جاذبه توریستی هست
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
چه ربطی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ما دل به خدایمان داده ایم و اوست که روزی ما را میرساند
سوره مبارکه طلاق آیه ۳ : هرکس تقوای الهی پیشه کند خداوند راهی برای او قرار داده و از جایی که گمان نمی برد روزی او را می رساند ..... حالا شل حجاب شدن ارزشش رو داره که انسان ابدیت و آخرتش رو هم خراب بکنه و رابطه اش رو هم با خلقش که همه به محتاجن و تنها اوست که بی نیاز مطلق هست رو به هم بزنه در حالی که خودش هم طبق آیه مذکر وعده قطعی داده ما چرا به حرف خدا ایمان و باور نداریم و اینقدر همه چیز رو بی خودی برای خودمون پیچیده میکنیم. پناه میبرم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اگه از توربست بپرسی شما چرا ایران نمیان نمیگن به خاطر حجابه اکثرا به خاطر دروغ پراکنی رسانه های بیگانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
قانع شدم ترکیه فلک زدست
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
درپاسخ به خانم فهمیه که گفتن توریستا چه گلی به سر ترکیه زدن باید بگم که درامد توریستی ترکیه چند برابر درامد نفتی ایرانه
همین فینال چمپیونزلیگ رو که توی انکارا برگذار کردن میلیون ها دلار از تبعش پول به جیب زدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
هم درآمد شهر استانبول از توریست از کل فروش نفت یک سال ما بیشتر است فقط یک شهر تنها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
همین مونده نون لخت و عور شدن و بی حجابی زنها بیاد سر سفره ..
حاشا به غیرت اونهایی که اینگونه فکر میکنند .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
بیچاره ما که ترکیه الگوی ما باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
ايران كشور غني هست نيازي به آزادي بي بند و باري جهت كسب درآمد نيست توسعه صنعت توريسم هم راه هاي علمي خودش رو داره بعدشم تركيه هم آش دهن سوزي نيست كه شما هوس كردين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
خدا آقای خاتمی رو حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کند خاتمی و حامیان فتنه گرش را که عامل همه مشکلات فرهنگی و اقتادی کشور , همین ملعون و برادش و همفکرهای ملعون هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
البته خدا تمام دشمنان اسلام رو زیر زمین حفظ کنه انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
مهربان
۱۷:۳۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
این استناد به آیه شریفه اولین بار در اوایل انقلاب توسط شهید بهشتی مطرح شد.
Iran (Islamic Republic of)
اورانیم 238
۱۷:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اگر همون 88 ، با جدیت برخورد میشد ، انقدر زبان بعضی ها دراز نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
الان مگر برخورد میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
زبون خودت درازه
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
جدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
فکر کنم شما ایران رو با کره شمالی اشتباه گرفتید، البته از خیلی نظرها مثل اونها هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
مثل پرتاب دانشجویان ازپنجره خوابگاه به بیرون
Iran (Islamic Republic of)
بی سواد
۱۲:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
اسلام دین مهربانی و خردورزی است و مسلمان واقعی نمی تواند از چارچوب خرد ورزی و مهربانی خارج شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
خدالعنت کند آن عالمی را که با ایجاد شبهه در دین باعث چند دستگی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
و خدا لعنت کند آن شخصی را که تفسیر نادرست می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
ازکجامعلوم که حرفش درست است وشبهه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
یک نادان و احمق سنگی در چاه می اندازد که صد ها آدم عاقل نمی توانند آنرا بیرون آورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
یک عاقل هم می‌تواند آن سنگ را بیرون آورد کافی است که آب چاه را به طور کامل خالی سازد اطرف چاه را بشکافد سپاس با استفاده از ابزاری مثل قرقره های بزرگ و وسیله حمل و نقل ساختمان سازی آن سنگ را بیرون آورد
Iran (Islamic Republic of)
ز
۲۲:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
منظور
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
ببخشید ما عاقلی نمی بینم بتونه سنگ را از چاه در بیاره .
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۲:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
کلمه ی (اکراه) از (کره) گرفته شده به معنی زشت مثل (کریه) که برای شخص زشت به کار میره (منبع فرهنگ لغت دهخدا) بعضی میگن باب افعال معنی اجبار رو داره که اگر بخوایم اینطوری حساب کنیم معنی (لا اکراه فی الدین میشه) هیچ اجباری به زشتی در دین نیست
کلا این طوری که حضرات معنی میکنن که در دین اجبار نیست کاملاً اشتباه و دین نماد اجبار همون طور که هر جا قانون هست یعنی اجبار
اما قضیه اینه آیا اگر کسی رو مجبور به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کرد آیه کار زشتیه؟ قوانین اسلام هم برای رشد معنوی شخص هستن و هیچ زشتی درشون نیست و این معنی درست آیه هستش
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۳:۴۳ ۲۰ تير ۱۴۰۲
بعضی بزرگواران گفتن بنده تفسیر کردم اما بنده کلمه به کلمه ترجمه کردم نه تفسیر
باب افعال اگر معنی اجبار رو درونش داشته باشه این طور نیست که معنی اون کلمه به طور کامل تبدیل به اجار بشه بلکه منظور اجبار در معنی اون کلمه است مثل (انکار) با معنی اجار میشه مجبور به قبول نکردن یا مجبور به نپذیرفتن
پس اکراه میشه مجبور به زشتی
لا اکراه هم میشه مجبور نبودن به زشتی
آخرین اخبار