با حضور مسئولان کشوری

۱۱ هزار واحد مسکونی در همدان گلنگ‌ می خورد

فرماندار همدان گفت: عملیات احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی در ۱۴۵ هکتار زمین کنار باغ میوه و فرودگاه همدان با حضور مسئولان کشوری به زودی آغاز می‌شود.

 مسلم مخفی امروز در جلسه کارگروه زیربنایی تامین مسکن شهرستان همدان، مساله تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن را دغدغه اصلی شهرستان همدان برشمرد و گفت: با پیگیری و حمایت‌های اثرگذار استاندار و تشکیل مستمر جلسات مسکن استان ۱۴۵ هکتار زمین در جنب اراضی باغ میوه و فرودگاه همدان به این طرح واگذار شد که کار‌های مقدماتی آن انجام شده و در هفته جاری با حضور مسئولان کشوری کلنگ زنی خواهد شد.

او گفت: شهرک پرواز (جنب اراضی باغ میوه و فرودگاه همدان) با توجه به ظرفیت بالایی که دارد، بخش زیادی از مشکلات مسکن شهر همدان را رفع می‌کند.

قفل تامین زمین مسکن همدان شکسته شد

فرماندار همدان گفت: در نقاط مختلفی از شهرستان همدان با همکاری بنیاد مسکن، فرمانداری، مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها برنامه تامین زمین برای آینده شهروندان فراهم می‌شود.

او گفت: در شهرستان همدان با تدبیر مدیران ارشد استانی وحدت خوبی بین دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته و همصدایی حکمفرما است و بر همین اساس خبر‌های خوشایندی در بحث تامین زمین مسکن ملی خواهیم شنید.

فرماندار همدان گفت: تامین زمین در شهر همدان با شهر یزد متفاوت است، زیرا در شهر‌هایی مانند همدان که اراضی کشاورزی و بافت روستایی متراکم دارند تامین زمین مشکل است.

مخفی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی روز ۱۴ خرداد بر مساله امیدآفرینی تاکید داشتند گفت: هدف اصلی دشمن از هجمه رسانه‌ای در خصوص اقتصاد و همچنین بیان مکرر مشکلات، ایجاد ناامیدی بین مردم است.

او گفت: اقدامات بزرگ و اثربخشی در دولت سیزدهم در حال انجام است که در جهاد تبیین باید این خدمات به مردم بیان شود و در عرصه عمل به مردم نشان داده شود.

فرماندار همدان گفت: ساخت مسکن ملی طی ۱۸ ماه پیش بینی شده است که طبق تاکید استاندار با کیفیت بالا ساخته می‌شود و نظام مهندسی نیز نظارت مستمر دارد.

مخفی می گوید ساخت مسکن در حوزه قوانین و اجرا نیازمند سرعت عمل بیشتری است که تامین زمین با پیگیری‌های شخص استاندار حداقل در پنج پهنه بزرگ شهر همدان الحاق زمین در حال توافق است که نیاز ۲ دهه آینده شهر همدان را پیش بینی می‌کند.

او گفت:جلسات طرح ملی مسکن به صورت مستمر، هفتگی و جهادی به ریاست استاندار برگزار می‌شود و نیازمند ورود بخشداران و همکاری آن‌ها در الحاق زمین به طرح مسکن هستیم.

فرماندار همدان گفت: بعضی از روستا‌ها با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و گردشگری، وضعیت مطلوبی برای زندگی دارند که متقاضیان زیادی نیز برای سکونت در این روستا‌ها وجود دارد.

مخفی تقویت روستا‌ها را یک اولویت در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: طرح تامین زمین در اطراف روستا‌های خوش آب و هوا موجب احیای روستا و جلوگیری از مهاجرت می‌شود.

او گفت: در شرایط کنونی به دلایل متعددی مهاجرت معکوس به روستا‌ها دیده می‌شود و آمار آن مشخص نیست.

فرماندار همدان گفت: ایجاد مسکن معیشت محور، استفاده از ظرفیت توریستی روستا و ارائه محصولات کشاورزی روستا منجر به افزایش میزان تولید و رونق اقتصادی شده و از پدیده مهاجرت از روستا‌ها به شدت کاسته و مهاجرت از شهر به روستا‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

بافت فرسوده همدان به صورت جهادی بازآفرینی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این نشست گفت: یکی از تکالیفی که پیش بینی شده برای استان‌ها در طرح نهضت ملی، اجرای طرح بازآفرینی شهری است.

ایوب اسداللهی گفت: اتفاق خوبی که در شهر همدان افتاده بیش از سه هزار و ۷۰۰ پروانه از شروع پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط شهرداری صادر شده که جای قدردانی دارد.

او گفت: چهار هزار و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر همدان وجود دارد که طبق دستور استاندار و برنامه ریزی‌های استانی به سرعت موضوع بازآفرینی و اصلاح و نوسازی بافت فرسوده در دست اقدام است.

دولت سیزدهم قرار است در طول چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های استان همدان بسازد.

بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پر تراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار استان همدان، با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.