قاسمی با اشاره به اینکه ۱۱۳ طرح اقتصادی و عمرانی با سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مناسبت هفته جهادکشاورزی در استان به بهره‌برداری می‌رسد، از خسارت ۱۰۱ میلیارد تومانی سیل هفته گذشته به بخش کشاورزی استان خبر داد.

قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  در نشست با اصحاب رسانه گفت: از مجموع ۱۱۳ طرح آماده بهره‌برداری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۱۰۰ طرح عمرانی و ۱۳ طرح اقتصادی است.

وی ادامه داد: تمرکز در طرح‌های عمرانی بر موضوع آب، بهینه‌سازی و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است و ۱۳ طرح اقتصادی در زمینه فرآوری و افزایش توسعه کشت گلخانه‌ای و افزایش تولید گوشت قرمز، گوشت مرغ و آبزی‌پروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: ۹۸ خانوار از افتتاح طرح‌های جهادکشاورزی استان سمنان برخوردار خواهند شد و برای ۶۳ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۹ طرح در هفته جهاد کشاورزی در استان سمنان کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۹ طرح اقتصادی است، گفت که در سال زراعی پیش‌رو برنامه‌ریزی شده تا اصلاح الگوی کشت با اهتمام ویژه پیگیری و اجرا شود. خشکسالی یا سازگاری با کم آبی در اجرای طرح‌های عمرانی با توسعه سامانه نوین آبیاری، توسعه کشت گیاهان دارویی، کشت گلخانه‌ای پیگیری می‌شود.

قاسمی تاکید کرد: افزایش سطح زیر کشت در استان سمنان دنبال نمی‌شود و کاهش سطح زیر کشت و در مقابل آن، افزایش بهره‌وری در واحد سطح پیگیری می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یکی از رسالتهای این سازمان نظارت بر توزیع کالاهای اساسی و راهبردی است. تفاوت قیمت در واحدهای صنفی داریم و انکار نمی‌کنیم، اما چون قیمت مصوب و تعیین شده نداریم، نمی‌توان اقدام عاجلی انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.