دبیر کمیته ملی المپیک:

قول دادند فوتبال جایگاهی در بازی های آسیایی کسب کند/ ملاک مدال آوری در هانگژو است

مناف هاشمی گفت: تاج، قلعه نویی و عنایتی قول دادند که تیم المپیک بعد از ۲۵ سال جایگاهی در بازی های آسیایی داشته باشد.

مناف هاشمی دبیر کل المپیک در حاشیه مسابقات فیوچر تنیس در تهران و  اهدای یک سهمیه به این رشته ورزشی در هانگژو اظهار کرد: خوشحالم در مسابقات فیوچر حضور دارم و هماهنگ کردن برای حضور ۲۲ کشور در ایران کار پرزحمتی بود که باید از رئیس فدراسیون تنیس، وزارت ورزش و سایر دوستان تشکر کنم. واقعیتش این است که کاروان ورزشی ها را ستاد بازی ها تصمیم گیری می کند هم در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این عزیزان  نقش دارند. 

او ادامه داد: به هر حال کاروان کیفی شرایط خودش را دارد و شاخصه هایی برایش تعریف می شود که ما نمی توانیم آنچه که دلمان می خواهد را انجام بدهیم و یا همه رشته هایی که مدنظر هست را ببریم و ملاک مدال آوری است. البته برای خانم ها به غیر از مدال رتبه های چهارم، پنجم و ششمین ملاک بوده است.جلسات زیادی برای این موضوع برگزار شده است ‌نهایتا در آخرین جمع بندی به این نکته رسیدند که رشته های المپیکی و آسیایی‌ مثل همین تنیس خاکی درحد یک سهمیه حفظ کنیم تا شرایط این رشته آسیب نبیند . البته این انتظار  برای  برخی از رشته های دیگر هم هست و  باید قبول کنیم که رشته تنیس توسعه  خوبی در این ۳، ۴ سال داشته و شاید این به نوعی تشویقی بوده که هم مقام وزارت ورزش سجادی مدنظرش بود و هم ستاد عالی بازی ها کمیته ملی المپیک در آن هست در نظر داشت. 


او درباره وضعیت نهایی شدن کاروان آسیایی هانگژو گفت: آخرین  جمع بندی مان حضور ۳۷ رشته ورزشی درهانگژو بوده است و ۲ جمع بندی دیگر گذاشتیم با حضور آقای وزیر و تیمشان ، همکاران در نظارت و مرکز سنجش درحال حاضرحضور ۳۱رشته ورزشکار را قطعی کردیم و اسامی ثبت نام شدند و ورزشکاران، مربیان و سرپرستان ‌اعضای کاروان ثبت نام شدند و روزانه لیست ها را چک می‌کنیم و فکر می کنیم که تعداد ورزشکاران ما در این بازی ها بتواند۳۴۰ یا ۳۳۰ بین این مرز ما ورزشکار داشته باشیم. همچنین  با سرپرستان، مربیان و اصحاب رسانه  حدود ۵۲۰، ۵۳۰ نفر را در کاروان با خود داشته باشیم.

او درباره وضعیت تیم ملی امید برای حضور در بازی های آسیایی هانگژو گفت: تیم المپیک فوتبال ما با شاخص ها منطبق نبود اما تاج، قلعه نویی و عنایتی قول دادند بعد از ۲۵ سال تیم در این مسابقات جایگاهی کسب کند و سهمیه بگیرد. البته تیم فوتبال کارش را دیر شروع کرد و انتظار می رفت که از ۶ ماه پیش کارش را آغاز کند اما این اتفاق رخ نداد.   

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار