سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : اگرچه در سخت‌ترین شرایط تاریخی برای اقتصاد کشور هستیم، اما آینده روشنی پیش رو است.

عبدالوحید محمدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه امروز (۲۱ خرداد) در نشست هم اندیشی با کارآفرینان در حوزه اشتغال پایدار بانوان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی که اکنون با آن مواجهیم و شرایط را برای کارآفرینان دشوار کرده صرفا مختص به بانوان نیست، گفت : بخش زیادی از مشکلات کنونی ناشی از جنگ اقتصادی شدیدی است که با آن مواجهیم و به ظن دشمنان قرار بود شش ماهه اقتصاد ما را زمین‌گیر کند، اما با همراهی مردم تاکنون به خوبی از پس این جنگ برآمده ایم.

وی تحریم‌ها را فرصتی برای فاصله گرفتن از اقتصاد بیمار نفتی کشور دانست و خاطرنشان کرد: تحریم‌ها باعث شد از اقتصاد دولتی و وابسته به نفت فاصله گرفته و به سمت اقتصاد مردمی برویم و کار را به مردم بسپاریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خودکفا شدن در بسیاری از صنایع را دستاورد دیگر تحریم‌ها برای کشور اعلام کرد و یادآور شد: شاید اگر دشمن می‌دانست تحریم‌ها چه پیامد‌های مثبتی برای اقتصاد کشور دارد، هرگز دست به این کار نمی‌زد.

محمدی با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات موجود در کشور ناشی از جنگ روانی است که باز هم از سوی دشمن به ما تحمیل می‌شود، افزود: افزایش نرخ ارزی که از پاییز سال گذشته شاهد آن بودیم هیچ دلیل اقتصادی نداشت و تنها حاصل جنگ روانی بود.

وی با بیان اینکه دشمن می‌داند اقتصاد ایران اگر جلویش گرفته نشود مهارنشدنی خواهد بود، ادامه داد: از همین رو دشمن در وقایع اخیر نیز تلاش کرد بخش‌های اقتصادی از جمله بازار و صنایع را هدف قرار دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: مشکلات اقتصادی قابل حل شدن است و آینده روشنی پیش روی کشور دیده می‌شود.

وی سپس به مشکلاتی که کارآفرینان خصوصا در زمینه تامین مالی با آن مواجهند یاد کرد و گفت: کرمانشاه در زمینه پرداخت تسهیلات به خوبی عمل کرده، برای نمونه سال گذشته رتبه دوم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را داشتیم که عمدتا به زنان پرداخت شد و در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ نیز تمام سهم سال ۱۴۰۰ را جذب کردیم و سهم مازاد هم گرفتیم. اما در تبصره ۱۶ مشکلاتی وجود دارد که کشوری بوده و ناشی از سیاست‌های مالی و پولی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه راه‌های دیگری وجود دارد که کمک می‌کند کارآفرینان تا این اندازه نیازمند تسهیلات نباشند، تمرکز بر فروش و بازاریابی بهتر، تکمیل زنجیره‌های ارزش، تعامل سازنده فعالین اقتصادی با یکدیگر و ... را از جمله این راهکار‌ها برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.