۵۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور از سیستان و بلوچستان تامین خواهد شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی درصدد است طی ۲ سال آینده با توسعه واحد‌های پروار بندی در سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد کسری گوشت قرمز کشور را از این استان تامین کند.

صدرالله دولت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور  در زاهدان کفت: سیستان و بلوچستان، استان برخوردار در زمینه دام و طیور در کشور است و وجود تعداد قابل توجه واحد‌های صنعتی دامپروری و کشتارگاه‌ها، این منطقه را در زمینه تامین گوشت در کشور متمایز کرده است.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به ضرورت توسعه واحد‌های دامپروری سبک و سنگین و واردات دام در سیستان و بلوچستان در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد تا کسری گوشت قرمز کشور از این استان تامین شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: همچنین به منظور تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه تامین نهاده‌های دامی از طریق واردات در برنامه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده و با همکاری مسوولان استانی و مردم حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن گوشت قرمز تا پایان سالجاری در سیستان و بلوچستان تامین شود.

دولت، بهره گیری از نژاد دام بومی را گامی مهم و موثر در رشد تولید و توسعه اقتصاد دانست و گفت: گسترش پرورش دام بومی در سیستان و بلوچستان به دلیل سازگاری مناسب با شرایط آب و هوایی و تغذیه در برنامه وزارت جهاد کشاورزی در این استان است و امروز شاهد بهره برداری از یک واحد صنعتی ۵۰۰ راس از نژاد بلوچی هستیم.

برچسب ها: تولیدگوشت ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار