اتمام حجت بانک مرکزی با بانک‌ها برای تسهیل در پرداخت وام ازدواج

بر اساس بسته نظارتی‏- اعتباری تسهیل و تسریع وام ازدواج بانک مرکزی، بانک‌های عامل به هیچ وجه اجازه دریافت بیش از یک ضامن بابت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را ندارند و این وام باید ظرف حداکثر ۲۵ روز به متقاضیان پرداخت شود.

وام ازدواج؛ تسهیلاتی که قرار بود کار گشا باشد، اما در برخی موارد به گره باز نشدنی تبدیل شده و با شانه خالی کردن برخی از بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات تکلیفی و یا سنگ اندازی‌های بی مورد، این گره حتی کور‌تر هم می‌شود.

مشکلات دریافت وام ازدواج که برخی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص به ما گفتند: یکی از بانک‌ها چند ماهی است که وام‌های ازدواج را پرداخت نمی‌کند و همچنان بانک به عنوان متصدی امر درخواست مشتریان را برای اخذ وام می‌پذیرد دفعه قبل هم این موضوع را به شما خبر دادیم.

یکی از مخاطبان می گوید: به چند بانک برای پرس و جو در خصوص وام ازدواج مراجعه کردم همه دو ضامن که کارمند هستند را در شرایط خود مطرح می‌کردند تکلیف ما که کارمند نیستیم چیست؟

یکی دیگر از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان هم گفت: برای دریافت وام ازدواج کارمند سراغ نداشتم به بانک‌ گفتم نمی‌شود سهام یا فیش حقوقی ارائه کنم، بانک اعلام کرد فقط کارمند باید ضامن شود!

تسهیلات تکلیفی که برخی از بانک‌ها به شکل منظم پرداخت دارند و برخی از بانک که از قضا بانک‌های بزرگ تری هم هستند بهانه‌های مختلف می‌گیرند.

عدم پرداخت تسهیلات تکلیفی وام ازدواجی که کارشناس امور بانکی آقای عباس پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دلایل این مقاومت بانک‌ها گفت: بهانه اصلی بانک‌ها برای عدم پرداخت تسهیلات تکلیفی از جمله وام ازدواج، قوانین و مقررات حوزه کنترل ترازنامه است بر این اساس بانک‌ها ماهانه امکان افزایش مقدار خاصی از ترازنامه و بدهی‌ها را دارند به همین سبب این مورد بهانه‌ای شده که بانک‌ها اعلام کنند سقف ترازنامه پُر می‌شود در نتیجه امکان پرداخت تسهیلات نداریم در حالی عدد پرداخت تسهیلات تکلیفی مقداری نیست که بخواهد حجم زیادی از سهمیه پرداخت بانک‌ها در یک ماه را پُر کند.

منابع کافی برای پرداخت تسهیلات نداریم

او در ادامه می‌گوید: مورد دیگری که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی مقاومت می‌کنند یک جمله آشناست که می‌گویند ما منابع کافی نداریم که این موضوع بر اساس آمار رد می‌شود چرا که منابع قرض‌الحسنه‌ای که هرساله جمع می‌شود بیشتر از وام‌های پرداختی است و بر اساس قانون بانک‌ها موظف هستند منابع قرض‌الحسنه خود را به همان موارد قرض‌الحسنه تخصیص دهند.

عباس پور بیان کرد: مورد دیگر هم بحث تضامین تسهیلات تکلیفی وام ازدواج است در صورتی که شرایط قانون به شکلی است که نگرانی بانک‌ها برای بحث نکول را کامل پوشش می‌دهد و بررسی‌ها نشان داده است که وام ازدواج و سایر تسهیلات تکلیفی از میان‌ کل سر فصل‌های پرداخت تسهیلات بانک‌ها کمترین میزان نکول را دارند و پس این دغدغه بانک‌ها نیز خیلی قابل قبول نیست.

 معطل کردن مردم در بانک‌ها به بهانه ضامن صحیح نیست

اما سخت گیری بانک‌ها در ضامن تسهیلات تکلیفی به جایی رسید که صدای رئیس کل بانک مرکزی را هم درآورد و در یکی از جلسات خود با مدیران بانک‌ها اعلام کرد: طبق قانون پرداخت تسهیلات تکلیفی با یک ضامن باید انجام شود، لذا اگر بانکی منابع برای پرداخت تسهیلات ندارد آن را اعلام کند منتهی معطل کردن مردم در بانک‌ها به بهانه ضامن صحیح نیست.

نظارت جدی بانک مرکزی بر پرداخت وام ازدواج

اما مقاومت برخی از بانک‌ها سبب شد تا بانک مرکزی روز گذشته در جهت نظارت جدی‌تر بر پرداخت وام ازدواج بسته نظارتی‏- اعتباری تسهیل و تسریع وام ازدواج را ابلاغ کند. بنا بر اعلام بانک مرکزی بسته نظارتی تاریخ ۲۰‏/۰۳‏/۱۴۰۲ ابلاغ شده و اجرای آن الزامیست و جزئیات آن به شرح زیر است؛

  •  از تاریخ ابلاغ این نامه تا تاریخ ۲۰‏/۰۶‏/۱۴۰۲، بانک عامل می‌بایست نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج طبق سهمیه‌ای ابلاغی بانک مرکزی اقدام نماید. عملکرد مذکور در هر ۱۴ روز مورد رصد و بررسی مجدد قرار خواهد گرفت. در صورت انحراف از پرداخت، ضمن لحاظ انحراف در شاخص ارزیابی آن بانک، موضوع میزان انحراف به سایر مراجع ذیصلاح اعلام خواهد شد.

  •  حداکثر ۱۵ روز پس از ثبت نام متقاضیان تعیین شعبه ایشان از سوی بانک انجام پذیرد.

  •  پس از تعیین شعبه و تکمیل مدارک حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز مبلغ تسهیلات به حساب متقاضیان واریز شود.

  • بانک عامل می‌باید نسبت به گسترش و اتصال شعب خود، در کلیه شهر‌ها و شهرستان‌های کشور به سامانه ازدواج اقدام نماید.

  •  جهت مدیریت ثبت نام متقاضیان و تسهیل در ثبت نام، روزانه بیش از ۷ بانک در هر استان از سوی بانک مرکزی در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بدون در نظر گرفتن سهمیه ماهانه فعال خواهد بود.

  •  با عنایت به تضامین مورد تاکید در بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه امسال، بانک عامل می‌باید نسبت به دریافت تضامین مذکور به صورت دقیق نظارت نموده و مراتب تسهیل آنرا با توجه به تاکیدات این بانک فراهم نماید.

  •  بانک عامل می‌باید تا پایان هفته جاری نسبت به تدوین دستور العمل مشخص درخصوص نحوه ضمانت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج درچارچوب مفاد بند قانونی مربوطه به شرح موارد ذیل اقدام نموده و ضمن انتشار عمومی آن در تارنمای خود، مراتب را نیز به این مدیریت اعلام نماید:

    الف) نحوه اعتبار سنجی متقاضی (استفاده از نمره اعتباری سامانه ملی اعتبارسنجی و یا سیستم‌های اعتبارسنجی داخلی بانک و اعلام حداقل نمره‏/رتبه مورد قبول) جهت دریافت تسهیلات ازدواج بدون ضامن.
    ب) فرآیند دقیق نحوه توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول و یا سایر دارایی‌های مالی (به استثناء توثیق ملک که ممنوع است).

  •  بانک عامل به هیچ وجه اجازه دریافت بیش از یک ضامن بابت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را ندارد.

  •  بانک عامل می‌باید نسبت به انجام بازرسی‌های دوره‌ای و موردی از شعب خود و برخورد قاطع با روسای شعب متخلف اقدام نماید.

  • بازرسان بانک مرکزی ضمن بازرسی‌های حضوری ویژه از شعب آن بانک نسبت به بررسی فرآیند مذکور نظارت دقیق داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف به ویژه اخذ تضامین فراتر از مفاد مندرج در قانون بودجه امسال و تاکیدات این بانک، نسبت به عزل روسای شعب اقدام خواهند کرد.

  • براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط حوزه نظارت بانک مرکزی درخصوص بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات خرد عملکرد مطلوب داشته باشند، میزان تسهیلات خرد پرداختی آن‌ها در رشد ترازنامه به عنوان عملکرد مثبت لحاظ خواهد شد.

  • در صورت عملکرد فراتر از سهمیه‌های مربوطه از سوی شعب بانک‌ها، شعب موصوف از سوی مدیرعامل بانک مورد تشویق قرار گیرند. لازم است آن بانک دستور العمل تشویقی مربوطه را ظرف یک هفته تدوین و ضمن ابلاغ به شعب آن بانک، رونوشتی نیز به این مدیریت ارسال نمایند.
  • علیرغم اینکه در قانون بودجه امسال بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران و رسالت از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مستثنی شده اند، با توجه توافقات به عمل آمده نسبت به پرداخت کامل تسهیلات به متقاضیان در صف خود اقدام نمایند.

 

بسته نظارتی‏- اعتباری تسهیل و تسریع وام ازدواجی که آقای فرزانی کارشناس امور بانکی با اشاره به آن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بانک مرکزی به عنوان مقام ناظر وظیفه نظارت بر عملکرد بانک‌ها را دارد که این ابلاغیه جدید هم در همین راستا اعلام شده است.

او می‌گوید: به نظر این ابلاغیه می‌تواند بر روی رفتار برخی از بانک‌ها که منابع کافی دارند اثر گذار باشد و در کل اقدام نظارتی مناسبی تلقی می‌شود و جدیت بانک مرکزی در اجرای قوانین را نشان می دهد.

در نهایت بنابر اعلام بانک مرکزی بانک عامل باید نسبت به فعال نمودن شیوه‌ای جهت دریافت شکایات مردمی برای ثبت شکایات تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و سایر تسهیلات خرد ظرف حداکثر یک هفته کاری اقدام نماید. ضمن اینکه لازم است رسیدگی به شکایات ثبت شده در خصوص تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در اولویت قرار گرفته و به همراه گزارش عملکرد شکایات رسیدگی شده هفتگی به اداره رسیدگی به شکایات و تقاضا‌های این بانک ارسال شود.

همچنین متقاضیان تسهیلات ازدواج می‌توانند علاوه بر طرح سوالات و مشکلات خود را از طریق سامانه‌های موجود در بانک‌های عامل از طریق سامانه CRM و با شماره ۲۷۰۶ با بانک مرکزی تماس حاصل نمایند.

حالا باید منتظر ماند و دید این اتمام حجت بانک مرکزی با بانک‌ها در حوزه تسهیلات تکلیفی وام ازدواج تا چه میزان موثر خواهد بود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی رفاه
۱۳:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
پارسال 18خرداد ثبت نام کردم هنوز واریز نشده امروز دادگاه طلاقممونه اگه وام ازدواج واریز میشد کارمون به اینجا نمیرسید متاسفانه بانک مرکزی رو هیچ بانکی قبول نداره و.........
Iran (Islamic Republic of)
محمد انگوتی
۱۱:۳۸ ۱۰ دی ۱۴۰۲
متاسفانه بانکها هیچ توجهی به ابلاغیه های بانک مرکزی و دستور اکید رئیس جمهور نمیدهند و فقط تنها جوابی که میدهند این است که بانک ها سلیقه ای است و هر رئیس بانک به سلیقه خود تصمیم اتخاذ می‌کند ...بنده به بانک آینده شعبه اسلامشهر مراجعه کردم وبجز کارمند رسمی چک هم به مبلغ 270میلیون خواستن که از توان بنده خارج بود ونتونستم وام بگیرم
بانک صادرات وتجارت وملی هم که رفتم دو تا ضامن خواستن که باعث شد کلا قید وام رو بزنم و فکر زندگی مشترک رو بزنم
هیچ کس پاسخگو نیست
به شماره بازرسی بانک مرکزی هم زنگ میزنی شماره همون بانک آینده رو میده که اونم اصلا جواب نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد انگوتی
۱۱:۳۶ ۱۰ دی ۱۴۰۲
متاسفانه بانکها هیچ توجهی به ابلاغیه های بانک مرکزی و دستور اکید رئیس جمهور نمیدهند و فقط تنها جوابی که میدهند این است که بانک ها سلیقه ای است و هر رئیس بانک به سلیقه خود تصمیم اتخاذ می‌کند ...بنده به بانک آینده شعبه اسلامشهر مراجعه کردم وبجز کارمند رسمی چک هم به مبلغ 270میلیون خواستن که از توان بنده خارج بود ونتونستم وام بگیرم
بانک صادرات وتجارت وملی هم که رفتم دو تا ضامن خواستن که باعث شد کلا قید وام رو بزنم چیه فکر منتفی شدن زندگی مشترک رو بزنم
Iran (Islamic Republic of)
aydin
۱۲:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
یکی به داد ما جوونا برسه ، هیچکسی پاسخگونیست.الان چندماه تکمیل مدارکمون انجام شده اما بانک میگه اعتبار نداریم.بانک توسعه تعاون لنگرود.هیچکسی هم پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی میرشفیعی
۰۸:۱۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
درود و سپاس از انسان هایی راستگویی و صداقت ابزار کارشون هست .همش دروغ، همش دروغ، نوش دارو بعد از مرگ سهراب ،اگر نمیتونید به وعده هاتون عمل کنید بگذارید زمین،بدید دست اهلش. کسی نمیگه چرا رفتید، بسته دیگه نمی‌خواد خدمت گذار مردم باشید، بدبخت کردید این ملت رو .نظارت و بازرسی هم دروغه .زنگ زدم بازرسی میگه بانک جلو وام ها رو بسته میگم پس شما چه کاره هستید ،خب بگید باز کنه. میگه حق با شما است شما میتونید شکایت کنید. میگم، خب حالا زنگ زدم شکایت کنم. میگه باید شکایت شما ثبت بشه. میگم خب ثبت کنید.من نمی‌فهمم یعنی واسه 60تومان وام فرزند آوری من باید برم 50تومان بدم به وکیل یعنی بازرسی کارش چی هست دیگه مخم هنگ کرده......
Iran (Islamic Republic of)
مهدی میرشفیعی
۰۸:۱۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
درود و سپاس از انسان هایی راستگویی و صداقت ابزار کارشون هست .همش دروغ، همش دروغ، نوش دارو بعد از مرگ سهراب ،اگر نمیتونید به وعده هاتون عمل کنید بگذارید زمین،بدید دست اهلش. کسی نمیگه چرا رفتید، بسته دیگه نمی‌خواد خدمت گذار مردم باشید، بدبخت کردید این ملت رو . .زنگ زدم بازرسی میگه بانک جلو وام ها رو بسته میگم پس شما چه کاره هستید ،خب بگید باز کنه. میگه حق با شما است شما میتونید شکایت کنید. میگم، خب حالا زنگ زدم شکایت کنم. میگه باید شکایت شما ثبت بشه. میگم خب ثبت کنید.من نمی‌فهمم یعنی واسه 60تومان وام فرزند آوری من باید برم 50تومان بدم به وکیل یعنی بازرسی کارش چی هست دیگه مخم هنگ کرده......
Iran (Islamic Republic of)
مهدی میرشفیعی
۰۸:۰۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
درود و سپاس از انسان هایی راستگویی و صداقت ابزار کارشون هست .همش دروغ، همش دروغ، نوش دارو بعد از مرگ سهراب ،اگر نمیتونید به وعده هاتون عمل کنید بگذارید زمین،بدید دست اهلش. کسی نمیگه چرا رفتید، بسته دیگه نمی‌خواد خدمت گذار مردم باشید، بدبخت کردید زنگ زدم بازرسی میگه بانک جلو وام ها رو بسته میگم پس شما چه کاره هستید ،خب بگید باز کنه. میگه حق با شما است شما میتونید شکایت کنید. میگم، خب حالا زنگ زدم شکایت کنم. میگه باید شکایت شما ثبت بشه. میگم خب ثبت کنید.من نمی‌فهمم یعنی واسه 60تومان وام فرزند آوری من باید برم 50تومان بدم به وکیل یعنی بازرسی کارش چی هست دیگه مخم هنگ کرده......
Iran (Islamic Republic of)
سروش افضلی
۲۰:۳۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
درود،بسیار ناامید کننده است که نظام بانکی با نام بانکداری اسلامی در رسانه ها اینچنین از خدمات مختلف به اقشار جامعه صحبت میکنند و در واقعیت با سرمایه مردم عام نیازهای خودرا برآورده و بیشترین فشار و بی اعتنائی را به همین مردم روا داشته اند.روز به روز خدماتی که در جهت رفاه جامعه است به اشکال مختلف در خدمت افراد خاصی که در طبقه داراها قرار دارند قرار میگیرد. 90% مشکلات بانکی نبود نظارت مستمر و بازرسی بدون چشم پوشی ...است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
مرد باشید یا چیزی نگید یا متخلف برخورد کنید چرا مردم رو سرکار میزارید و هر روز اعلام میکنید وام ازدواج ده روزه با یک ضامن پرداخت میشه من الان دو ساله با دو ضامن و خودمم کارمندم و گواهی کسر از حقوق بردم نتونستم وام ازدواج بگیرم خدا لعنت کنه هر کس که مردم رو سرکار میزاره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
سلام من برج شش ۱۴۰۲ همه مراحل بانکی تی کردم برای وام ازدواج والان نزدیک برج ۹ است واریز نمیشه سیستان بلوچستان شهر ایرانشهر بانک صادرات وهروقت میریم مگه تهران دستور واریز نداد شمارو بخدا پگیر باشی زندگیم نابود شد درد مون به کی بگیم رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
سلام من برج شش ۱۴۰۲ همه مراحل بانکی تی کردم برای وام ازدواج والان نزدیک برج ۹ است واریز نمیشه سیستان بلوچستان شهر ایرانشهر بانک صادرات وهروقت میریم مگه تهران دستور واریز نداد شمارو بخدا پگیر باشی زندگیم نابود شد درد مون به کی بگیم رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۶:۲۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
سلام خواهش میکنم ب فریاد ما جوونا برسید دریافت وام ازدواج برای من مثل ی کابوس شده صف انتظار بانک‌ها خیلی طولانی شده
Iran (Islamic Republic of)
عباس م
۱۲:۲۳ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
سلام حدودا دوماهی بیشترم هست وام ازداجمون روبرای بانک توسعه تعاون استان کردستان ثبت کرده ام ولی هنوزم که هنوزه هیچ خبری از وام نیست هرچه مراجعه هم میکنیم به بانک میگم هروقت براتون پیام اومد مراجعه کنیین بانک بخدا با چک دو ماهه زندگی تشکیل دادیم و داره یکی یکی چکهامون برگشت میخوره چرا وعده وعید الکی به مردم میدین خدا رو خوش نمیاد اول زندگی کل اعتبارمون رفته زیرسوال تو رو خداپیگیر باشین هرمقام مسئولی هرکاری ازدستش برمیاد انجام بده بخدا شرمنده دوست و آشناشپیم و دیگه تحمل هم نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلام من آلان دو سال که نمیتونم ثبت نام کنم یعنی تعیین شبه نمیشه میگن تو لیست انتظار نمد.نم بخدا چیکار کنم همه بانک‌ها بخدا فقط پارتی خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۰:۱۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
سلام بنده هم مثل بسیاری از افراد با گذشت بیش از سه ماه از تکمیل مدارک و هفت ماه از ثبت نام هنوز پرداخت نکردن و میگن اصلا مشخص نیست چه زمانی پرداخت میشه بانک صادرات کرمان شعبه میدان رسالت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
سلام خواهر من از سال قبل تو نوبت وام بود آخر سال شد گفتن حذف شده دوباره بعدازسال ثبت نام کردن وت کمیل کردن الان سه ماه خبری نیست میگن بودجه نیست خواهرم بیچاره دیگه والا زایمان هم کرده با کلی قرض وبدهی
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۰:۱۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
آقا مگه دولت هرروز نمیگه وام ازدواج یک هفته ای واریز میشه پس کووووووو
بانک صادرات نهاوند
Iran (Islamic Republic of)
مسلم تقیان
۱۷:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
اقا 5ماه وام ازدواج ثبت نام کردم هنوز هیچ جوابی نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی خسرویان
۰۲:۱۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
ترو خدا وام ازدواج منو واریز کنید الان ۹۰ روزه که چشام به جعبه پیام گوشیمه هنوز واریز نشده آخرین با قرار بود ۱۴۰۲٫۶٫۲۰ وام واریز شده نشد بخدا نیاز داریم همه ما مردم ن من تنها
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
سلام شما رو بخدا پیگیری کنید من دو ماه بانک صادرات خاش سیستان بلوچستان ضامن بردم کلی بدبختی کشیدم کارای واممو تا اخر انجام دادم الان ۲ ماه واریز نمیشه چک دادیم بدبختیم گرفتاریم خواهشا پیگیری کنید دوماه واممو پرداخت نکردن اگ تا ۲ روز دیگ واریز نشه باید برم زندان چک دارم بانک صادرات شهرستان خاش استان سیستان بلوچستان بخاطر خدا پیگیری کنید بخاطر اینک ازدواج کردم چک دادم تا ۲ روز دیگ اگ پرداخت نکنم باید برم زندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
اقا اگه واقعا نظارتی هست لطف کنید به بانک صادرات شعبه یاس بندر عباس هم یه سر بزنید ببینید معاون شعبه که مسئول تسهیلات هست چه حکومتی واسه خودش راه انداخته اصلا نمیشه باهاش حرف زد
Iran (Islamic Republic of)
نادر پورپرتو
۰۵:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
آقا جان جدتون جلو این وام ازدواج و باز کنین سه ماه پیش گفتن یه ماه دیگه میدیم مام رو پولش حساب باز کردیم چک دادیم خونه خریدیم الان دویست میلیون چکم داره برگشت میخوره دوبارم تمدید کردیم پنجاه میلیون بیانه دادیم که الان نتونیم جور کنیم پنجاه می‌ره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
همش دروغه من این ۶ماهه تو نوبت پرداختم ۴تا ضامن کارمندم بردم تاییدم کردن ولی میگن پول نیست هروقت اومد میدیم بانک رفاه خرم اباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
بانک ملت شهرستان ایرانشهر شعبه مرکزی برای وام ازدواج خیلی اذیت میکنه.متاسفانه هیچ نظارتی وجود نداره.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۳:۳۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
بانکها وام نمیدن میگن کشور تحریمه...لعنت به امریکا که رو وام هم تاثیر میذاره...فکر میکردیم فقط رو خودرو و مسکن و خوراک و پوشاک و ...تاثیر داره...نگو رو وامم تاثیر داره...امریکای خر
Iran (Islamic Republic of)
اردلان
۲۱:۰۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
سلام و عرض ادب
به خدا قسم که همش دروغ میگن و کلا اذیت میکنن. رفتم بانک ملت و کل مدارک اماده و حاضر بوده، یک اقرارنامه داده بهم که برم دفتراسناد انجام بدم. اقرانامه دیگه کجا بود و از کجا اینا رو میارن//؟؟؟؟؟؟
هزینه هر اقرانامه میشه 500 تومن.
خب لامصب اگه نمیخاین بدین چرا اذیت میکنین؟؟؟؟
میگم که کارگرم و مدارک شغلی ندارم... میگه من حالیم نیست و برو یه مدرک شغلی بیار.
اینا خودشون تا حالا کارگر و بیچاره نبودن؟؟؟؟
بازرس بانک مرکزی محترم، یه بار ناشناس بیا برو بانک ها برای اخذ وام ازدواج ببین چه خبره.
قبلش میگین داریم میایم بازدید...خب خداقوت و خسته نباشین.
Iran (Islamic Republic of)
مراد عیسائی
۱۵:۰۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
من بانک ملی شعبه مطهری ارومیه کل کارای بانکیمو انجام دادن ضامن بردم قرار دادو امضا هم کردن تموم شده منتظر واریزیم الان بانک میگه جلوی پرداخت وام ازدواج بستس نمیدونیم چیکار کنیم چکام دارن برگشت میخورن . کو اون ۱۰روز که میگفتن واریز میشه آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
خدا به کمرشون بزنه ۴ ماه دارن امروز فردا میکنن من بعد محرم عروسیمه هنوز بهم وام ندادن امیدوارم به زمین گرم بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۰:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
سلام
من برج 11سال 1401 ثبت نام کردم و در برج 3 سال1402پیام اومده برام و تا تاریخ 21برج 3 وقت داشت رفتم بانک میگه بوجه نیست همین جوری مارا میچرخوندن تا وام حذف شد الان داخل یه بانک دیگه ثبت نام کردم یه 50 خوردی جلوم هست آخه تا کی باید صبر کنیم والا بخدا زندگیم داره خراب میشه برای این وام احتیاج دارم راهی هست بهم بگین ??
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۰:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
سلام
من برج 11سال 1401 ثبت نام کردم و در برج 3 سال1402پیام اومده برام و تا تاریخ 21برج 3 وقت داشت رفتم بانک میگه بوجه نیست همین جوری مارا میچرخوندن تا وام حذف شد الان داخل یه بانک دیگه ثبت نام کردم یه 50 خوردی جلوم هست آخه تا کی باید صبر کنیم والا بخدا زندگیم داره خراب میشه برای این وام احتیاج دارم راهی هست بهم بگین ??
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۰:۵۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
سلام. من آذر ۱۴۰۰ تویه سایت ثبت نام کردم تیر ماه ۱۴۰۱ کد تعیین شعبه اومدم رفتم شعبه بانک ملت خرم‌آباد گفت اسمت رو نوشتم تویه نوبت برو فروردین ۱۴۰۲ بیا فرودین که رفتم گفتن چون ثبت نام برای ۱۴۰۰ بوده وامت به نرخ ۱۴۰۰ حساب میشه هر کاری کردم به نرخ جدید ثبت نکردن گفتن برو حذف کن دوباره ثبت نام کن خلاصه رسیدک به الان که ۶ تا ضامن از کارمن بازنشسته و فرهنگی و کاسب بردم هی رد میکنن میگن قبول نیست بخدا زندگیم داغون شده دیگه دارم میرم که زندگیم نابود بشه تورو به خدا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۳۴ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
الان من سه ماه رفتم تا پرونده تشکیل دادم هی منو امروز فردا کردن الان که تموم شده پولو واریز نمیکنن میگن بودجه نداریم یک ماه من میرم میگن بودجه نداریم فقط این بانک بودجه نداره بانک صادرات لالجین آدمو کاری میکنن بیخیال وام گرفتن بشه منو چهار ماه داره بازی میده معاون بانک هی امروز فردا یه رسیدگی بکنین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۲۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
من 6 ماه تو صف تعیین شعبه بودم، بعدش که پیامک اومد رفتم شعبه جویبار بانک رفاه ثبت نام کردم، با کلی اذیت و سنگ اندازی 20 خرداد 1402 مدارکمو تکمیل کردم و از اون روز تا الان وام من نیومده، یه بار شعبه مرکزی بانک رفاه ساری رفتم شکایت به نتیجه نرسید. تو سامانه ای هم که گفتن شکایت نوشتم و بعد یه ماه جواب دادن که اسمت تو نوبته. کلا همه این بسته های نظارتی و... دروغه و اصلا روی حرف اینا برنامه ریزی نکنین
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۰:۱۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
من هم از1402/1/22تشکیل پرونده دادم دوتاضامن بردم تمام کارهاشوانجام دادم ولی دریغ از واریز یه تک ریالی هروقت هم رفتم خبرگرفتم میگن بودجه نداری...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۱۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام من سه ماه رفتم بانک آمدم صادرات لالجین همدان الان دوتا ضامن بردم یک ماه واریز نمیشه سه ماه وایسادم جوابش بیاد سه ماه رفتم دنبالش یه ماهم هست که پولو واریز نمیکنن میگن بودجه تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
سلام من یک ماه و نیم ثبت نام کردم رو بانک کشاورزی خوزستان تعیین شعبه شد یه ضامن بردم بعد از ۱۰ روز هم واریز شد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
سلام من یک ماه و نیم ثبت نام کردم رو بانک کشاورزی خوزستان تعیین شعبه شد یه ضامن بردم بعد از ۱۰ روز هم واریز شد.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۲۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
بنده.جانباز40درصدحقوق‌دریافتی‌15میلیون‌‌ازبنیادجانبازان.نامه‌کسرازحقوق‌گرفتم.

رئیس‌بانک‌دی‌شهرمقدس‌قم‌‌شعبه.......آقای‌........قبول‌نمیکنن‌

میفرمیندیک‌ضامن‌‌دوم‌هم‌بایدبیاری‌طوری‌برخوردمیکنن.

صرف‌نظرازوام‌ازدواج.کنم.

یابلاتکلیف‌بمانددوسال‌بگذردباطل‌شودمگراعلام.نکردیدیک‌ضامن‌کافی‌است...!؟

پس‌این‌موش‌گربه‌بازی‌چیه‌کجابایدبرم‌ازکامندمتخلف.شکایت‌کنم.باچه‌شماره.تماس‌بگیرم‌ممنون.میشم‌راهنمای‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۲۲:۳۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
بعد از ۴ماه تعیین شعبه شدم ۱۷روز پرونده تشکیل دادم دوتا ضامن معتبر کسبه با جواز کسب بردم نفری ۲۵۰میلیون هم سفته، مدارک ها رو گرفتن آخرش گفتن زنگ میزنیم زنگ نزدن زمان پیگیری هم گفتن ضامنهاتون باید حتما حساب جاری و دسته چک صادرات و کارکرد از قبل داشته باشن چک صیادی بانک دیگه قبول نیست
Iran (Islamic Republic of)
زانیار
۱۲:۱۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
خدا کنه عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
زانیار
۱۲:۱۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
بانک رفاه ثبت نام کردیم، 80 روز هنوز پیامک نیومده، رفتم بانک میگن ما ماهی 100نفر پذیرش داریم،باید سه ماه دیگه منتظر بمونم تا پیامک بیاد، خدایش خیلی مسخرس
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۲:۲۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
وام ازدواج؛ تسهیلاتی که قرار بود کار گشا باشد، اما در برخی موارد به گره باز نشدنی تبدیل شده و با شانه خالی کردن برخی از بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات تکلیفی و یا سنگ اندازی‌های بی مورد، این گره حتی کور‌تر هم می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۲:۲۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
به چند بانک برای پرس و جو در خصوص وام ازدواج مراجعه کردم همه دو ضامن که کارمند هستند را در شرایط خود مطرح می‌کردند تکلیف ما که کارمند نیستیم چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۲:۲۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
بر اساس بسته نظارتی‏- اعتباری تسهیل و تسریع وام ازدواج بانک مرکزی، بانک‌های عامل به هیچ وجه اجازه دریافت بیش از یک ضامن بابت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را ندارند و این وام باید ظرف حداکثر ۲۵ روز به متقاضیان پرداخت شود.
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۲:۲۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
یکی دیگر از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان هم گفت: برای دریافت وام ازدواج کارمند سراغ نداشتم به بانک‌ گفتم نمی‌شود سهام یا فیش حقوقی ارائه کنم، بانک اعلام کرد فقط کارمند باید ضامن شود!
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۲:۲۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
تسهیلات تکلیفی که برخی از بانک‌ها به شکل منظم پرداخت دارند و برخی از بانک که از قضا بانک‌های بزرگ تری هم هستند بهانه‌های مختلف می‌گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۲:۲۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
مورد دیگری که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی مقاومت می‌کنند یک جمله آشناست که می‌گویند ما منابع کافی نداریم که این موضوع بر اساس آمار رد می‌شود چرا که منابع قرض‌الحسنه‌ای که هرساله جمع می‌شود بیشتر از وام‌های پرداختی است و بر اساس قانون بانک‌ها موظف هستند منابع قرض‌الحسنه خود را به همان موارد قرض‌الحسنه تخصیص دهند.
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۲:۲۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
مورد دیگر هم بحث تضامین تسهیلات تکلیفی وام ازدواج است در صورتی که شرایط قانون به شکلی است که نگرانی بانک‌ها برای بحث نکول را کامل پوشش می‌دهد و بررسی‌ها نشان داده است که وام ازدواج و سایر تسهیلات تکلیفی از میان‌ کل سر فصل‌های پرداخت تسهیلات بانک‌ها کمترین میزان نکول را دارند و پس این دغدغه بانک‌ها نیز خیلی قابل قبول نیست.
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۲:۱۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
بانک عامل می‌بایست نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج طبق سهمیه‌ای ابلاغی بانک مرکزی اقدام نماید. عملکرد مذکور در هر ۱۴ روز مورد رصد و بررسی مجدد قرار خواهد گرفت. در صورت انحراف از پرداخت، ضمن لحاظ انحراف در شاخص ارزیابی آن بانک، موضوع میزان انحراف به سایر مراجع ذیصلاح اعلام خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۲:۱۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
پس از تعیین شعبه و تکمیل مدارک حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز مبلغ تسهیلات به حساب متقاضیان واریز شود.
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۲:۱۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
یکی از مخاطبان می گوید: به چند بانک برای پرس و جو در خصوص وام ازدواج مراجعه کردم همه دو ضامن که کارمند هستند را در شرایط خود مطرح می‌کردند تکلیف ما که کارمند نیستیم چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
بانک داری اسلامی
۱۰:۵۱ ۲۵ تير ۱۴۰۲
این بخشنامه ها و دستورالعمل ها چه فایده ای داره؟؟ یکبار سرزده به بانکا سر بزنید ببینید نه پذیرش میکنن نه مدارک و میگیرن نه وامو میدن. اسممون درومده میگن من پذیرش نمیکنم برو یک بانک دیگه ثبت نام کن با کلی شکایت و شکایت کشی تازه تیک پذیرش و زده. بعد مدارک قبول نمیکنه میگه برو ده ماه دیگه بیا نوبت وام شلوغه!! تازه نوبتمونم بشه سنگ بعدی رو میندازن جلو. 4 تا ضامن که دوتاش کارمند رسمی باشن!! اینم از بانکداری اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
فریده
۱۸:۱۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
اینا همش الکی میگن ۲۵ روزه
سال ۱۴۰۱ ثبت نام کردیم اسممون درنیومد بعد اخر سال بانک عوض کردیم بانک سینا شهرستان زدیم بعد یک هفته اسممون درومد بعد مراجعه به بانک بهمون خندیدن گفتن چون خلوت بود اسم اینجا زدیم که زود وام بگیرین ولی ما کلا بودجه وام ازدواج نداریم
عید ۱۴۰۲ بانک رفاه دامغان ثبت نام کردیم اردیبهشت اسممون درامد برای ضامن خیلی سختگیری کردند حتی گفتند دختری که میخواد وام بگیره نباید خانه دار باشه باید شاغل باشه حقوقش زیر ۸ میلیون نباشه با کلی سختگیری ما پروندمون کامل کردیم الان دوماه میگن ما که بودجه نداریم میخوایین بانکتون تغییر بدین
فک کردن ملت مسخرشون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
باسلام هرچی دادبی دادهم بکنییدوام به راحتی نیست همش چرته فقط پارتی یابه کارمند رشوبدی که کارت رابیفته درگوشش بگی درست کن شیرنیت هم مهفوضه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۰:۰۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
من‌تمام‌کارای‌وام‌ازدواجموانجام‌دادم‌چهارتاه‌ظامن‌خواستن‌بردم‌حالادیگه‌میگن‌پیامک‌اومده‌فعلا‌وام‌ازدواج‌ووام‌فرزنداوری‌پرداخت‌نشه‌‌...استان‌کرمان‌شهرستان‌ارزوییه
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد علیزاده
۲۳:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۲
سلام ببخشید خوب پیگیری کنید .شما بخشنامه دادید کیه که عمل کنه .من الان تمام مدارکمو دادم بانک صادرات میگن جلوشوبستن .واقعا خداوکیلی چرا پیگیری نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد علیزاده
۲۳:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
سلام خوب چرا حرف الکی میزنیدچرا دروغ میگیدبخشنامه ای که بش عمل نشه کاغذ پارس .من بانک صادرات ثبت نام کردم الان من تمام کارامو تو بانک صادرات انجام دادم الان میگن جلوی واما بستن مگه ما مسخرتونیم که با زندگیمون بازی میکنید بعدش میگن برو از خود رییس بانک مرکزی وامتو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۰ تير ۱۴۰۲
همش چرته
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرحمان
۱۱:۳۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
خواهشهأ پیگیری کنید که در شعبه های بانک صادرات شهرستان های آذربایجان غربی داره چه اتفاقی رخ میده که من و امثال من باید یک سال و چند ماه با مدارک کامل تو صف دریافت وام ازدواج باشیم، مگه چخبره. بخدا اگه پیگیری کنید خدا خیرتون میده چون این همه زوج جوان معطل این وام هستن و بسیاری از مشکلات زندگیشون با دریافت این وام حل میشه. امید ما اول خدا بعد باشگاه خبرنگاران جوان است، ممنون میشم پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اینا رو به بانک میگیم مسخرمون میکنن. یا میگن پول نداریم. یا میگن تشکیل پرونده نمیدیم چون زیاد تو نوبتن. خلاصه وقتی استناد میکنیم به رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی با خونسردی تمام میگن برو از خودشون بگیر!! به همین راحتی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۱ تير ۱۴۰۲
سلام
اصلا سایت بانک کشاورزی برای وام ازدواج باز نمیشه مردم مسخره کردن
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرحمان
۰۸:۲۴ ۰۱ تير ۱۴۰۲
من از خردادسال 1401مدارکم را کامل با ضمانت رسمی تحویل بانک صادرات استان آذربایجان غربی، شهرستان اشنویه دادم ولی نه از وام خبری هست و نه از عدالت، شکایت هم کردم بانک وام من رو بیشتر به تأخیر انداخت، اینم از عدالت بانکهای ما،، برای کارمندهای خودشون تا دلت بخواهد وام زیاده ولی برای زوجهای جوان باید یک سال بیشترمنتظر ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۰۱ تير ۱۴۰۲
سلام...
جهت اطلاع آن دسته از عزیزانی که هی اطلاع رسانی می کنند که درخصوص پرداخت تسهیلات وام ازدواج سخت گیری نکنند...انجاییکه شهرمان دفاتر عقد زوجین شکیل و زیبا و سفره عقد آماده دردفتر عاقد ندارد. جوانان اکثرا به شهر همجوار که امکاناتش بهتر است، جهت جاری عقد نامه به آنجا تشریف می برند. حالا بعداز کلی انتظار.که کی وچه وقت بعد ثبتنامه در سیستم بانکی. حال که اسم درآمده بانکها از داماد جهت تشکیل پرونده ازدواج. ضامن کارمند و نامه کسر از حقوق. اداره مربوطه. وحال باز به مکان جاری شدن عقد گیر دادند. درصورتیکه کارمند بانک می داند که این آقا داماد کجا و کدام خیابان زندگی والدینشان است،. گفتم بابا من فیش آب. برق.گاز.تلفن جهت اثبات حقایق بیاورم. کارمند بانک گفت.باید یک اجاره نامه محضری ومهروامصای بنگاهی باید باشد. و رفته کلی هم به بنگاه ملکی جهت گرفتن، آن اجاره نامه هزینه کرده،..اینه که همش ابلاغ و دستور می دهید که در تشکیل پرونده ازدواج سخت گیری نکنید..قسم می خورم بیشر جوانان وام ازدواج خودشان را به مبلغ ناچیزی می فروشند می توانید ازطریق گرفتن استعلام بانکی از نوع ضامن تسهیلات. اطلاع یابید...فقط به خاطر همین سخت گیری ها...لطفا پیگیری کنید ممنون میشم...
Switzerland
علی
۲۳:۵۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
بابا یه ضامن پیشکششون، الان دوماهه بانک رفاه پرونده رو تکمیل کردیم میگن بودجه نداریم واریز کنیم
Switzerland
علی
۲۳:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
بابا یه ضامن پیشکششون، الان دوماهه بانک رفاه پرونده رو تکمیل کردیم میگن بودجه نداریم واریز کنیم،تف بهشون با این همه دروغ
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۵:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
حلا میتونی وام دروست کنی دوتا ضامن کارمند حتما داشته باشی نه حساب یارانه ونه سهام عدالت هیچ قبول نمیکنند فقط میگن کارمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
دوسال ثبت نام کردم برای وام ازدواج هنوز پیامک هم نیومده بخدا همتون مردم به مسخره گرفتین این که زندگی نیس جهنمه زندگی مردم به جهنم کشیدن توقع دارین جوانان مردم ازدواج هم کنند به والا که قید ازدواج باید زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
سلام من رفتم ب بانک صنعت بهونه ضامن اوردن کارمند باشع و گفتم چک جواز .حتی گفتم یارانه و سهام . گفتن فقط ضامن کارمند اونم کسری حقوق بیاره . اینطور باشه هیچی نمیتونه وام بگیره .
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۹:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
من پنج ماه تو صف انتظار بودم تا تعیین شعبه شد بهانه های بانک بخاطر ضامن ک هیچ الان ک ضامن هارو بردیم باز باید صبر کنیم تا اینا بودجه ب بانک بدن کی قراره واریز کنن الله علم این بود ک اینهمه می‌گفتید ازدواج کنن دختر پسرا بیا ما ازدواج کردیم کو وام ازدواج
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
قطعا هیچ تاثیری نخواهد داشت. یک سال و چند ماهه هنوز هم نتونستم وام ازدواج بگیرم. این بخشنامه ها صرفا رزومه پر کنی هست و هیچ یک از مسئولین به فکر مردم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
من سه ماهه ثبت نام کردم هنوز تعیین شعبه نشدم چطور شما میگین ده روزه!!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۲۳:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
یعنی مضخرفتر از بانگ ملت نداریم فرابانگ رو نمیدونم دیگه از کجا در آوردن به همه چی گیر الگی میدن که وام ندن بعدم هی دستور صادر کنین الکی الکی یعنی به فکر مردمین
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۰:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام واقعا نمیدونیم از مشکلات این بانک ها به کی پناه ببریم اعتراض کنیم صدامون جایی نمیرسه من الان یک ماه تو صف بانک سپه هستم هنوز تعیین شعبه نشدم شما میگید 25 روزه باید وامو بدن داریدبه ریشمون میخندید. دولت رییسی واقعا داره چیکار میکنه اومدید بانک ها رو ضرب العجل دادید که وام بدن اونم بانکی نصف بیشترشون دولتین دولت میخواد دولتو توبیخ کنه؟،! واقعا خنده داره. با حرف صدامون بهتون نمیرسه دوتا پلاکاردم دستمون بگیریم بازم صدامون نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام من با کلی دردسر تونستم واسه وام ازدواج خودم دوتا ضامن پیدا کنم همه مدارکو تحویل دادم ولی هرقت میرم بانک میگن پول تا صندوق نیست این چه وضعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
برای گرفتن وام مسکن روستایی هم همین مشکلات هست مخصوصا مشکل ضامن
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۰:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام منم رفتم بانک سینا در استان گلستان خانببین رئیس بانک همین فهمید وام ازدواجه سریع گفت شماره ملی بده ببینم حسابت چقد کار کرده این نیست رسم خدمت ب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام من تو صف هستم و میخوام وام ازدواج دریافت کنم الان چند ماهه درگیرم بانک بهمون گفته حتما باید نامه کسر حقوق بهشون بدیم تا ما رو تو لیست وام دهی بزارن ولی مشکل اینجاس که نامه گیر حقوق و فقط ب خانواده های درجه اول میدهند و ما هم کسی رو نداریم ک کارمند باشه یا بتونه ضامنمون شه
خواهش میکنم اسون تر کنید و زود تر لطفا وام بدهید


ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
حاتمی
۱۷:۰۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام من برج ۱۱ عقد کردم منتظر بانک ملی ام که باز بشه هنوز باز نشد.
کافینت گفته ساعت ۵ یا ۶ صبح چک کنید.
چک هم کردم فایده نداشت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی وجدانی
۱۶:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
با سلام، بنده ۱۳ اردیبهشت برای وام ثبت نام کردم جایگاهم برای تعیین شعبه در شهر ۱۷۰ بود الان با اینکه یک ماه و نیم میگذره تازه شده ۱۲۷ من باید کجا پیگیری کنمم؟؟؟ مگر نه اینکه گفتین بانکها موظف هستن ۲۵ روزه وام رو پرداخت کنن پس چیشد؟؟ اینطوریکه برای تعیین شعبه حداقل شش هفت ماه فقط زمان میبره!!!!لطفا و حواهشااا پیگیری کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
من خودم یک ساله داخل بانک مسکن نوشتم واسع وام ازدواج تازه به اسمم دراومده حالا هرچی ضامن میبرم قبول نمیکتند دوتا ضامن کارمند خاستن من ده تابردم میگه باید دوتاضامن بیاری که اصلا واسه کسی دیگه ضامن نشده باشن خب حالا من خدای برم ازکجااین ضامن ها رو پیداشون کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
من الان ۸ ماهه ثبت نام کردم بانک رفاه هنوز تعیین شعبه نشده الان من چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۸:۵۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
من فروردین ثبت نام کردم برا وام ازدواج هنوز برام پیام نیومده این شماره ۲۷۰۶ هم که الکی میگه در شبکه موجود نمی باشد خدا وکیلی خبر کذب نزنید شما فقط با این اخبار بین خانواده ها تشنج ایجاد میکنید
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۳:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
اینا همش حرفه برای سرگرم کردن مردم، من یکی دو روز پیش برای وام رفتم 3 تا ضامن کارمند، سند خونه و 200 میلیون سفته ازم گرفتن، این مسخره بازیا رو بذارید برای یکی که از دنیا بیخبره برو بابا این حرفا همش کشکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام پسر من الان نزدیک ۲سال هستش عقد کرده متاسفانه هنوز موفق نشده وام ازدواج بگیره تو این ۲سال هر بانکی مراجعه کرده فقط گفتن ضامن بازنشسته بیار ماهم نداریم به هر کی زنگ زدیم گفتن ضامن هستیم به خاطر همین عروسی مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام آره والا خوب مردم رو بازیچه کرده این بانک مرکزی.
بهمن ماه تمام کارهای وام فرزند آوری 40 میلیونی رو پست بانک انجام دادم. هر وقت میپرسم میگن فعلا نیست وام واریز بشه. اگه نیست در بانک رو تخته کنید مردم خیالشون راحت بشه. رئیس بانک مرکزی هم فقط بلده حرف بزنه
واقعا جای تاسف داره برای چنین مسولین بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
همش چرته من خودم دوتا ضامن بردم ی ماهم هس بردم نریختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
متاسفانه بانک گفت اخبار و این حرفها رو ول کنید،دو تا ضامن اون هم سامانه فرابانک ملت باید تایید کنه تا وام بهتون بدیم خلاصه دو ماهه که اسیرمون کردن و یک بار سامانه فرابانکشون تایید نمیکنه وقتی ام قبول میکنه تماس میگیرن و دلسردمون میکنن،بانک ملت که خیلی اذیتمون کرد و هنوز هم پرداخت نکرده
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۸:۳۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
دقیقا منم رفتم ریس بانک ملت گفت دوتا ضامن باید بیاری کلا مردم ساده دل اسیر این سیستم باید بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
تورو خدا مسخره نکنین چندین خانواده هستش که چند وقته منتظره همین وام ازدواج ک جهیزیه بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
تور قرآن مسخرمون نکنید۲ماه هنوزتعیین شعبش نکردی
Iran (Islamic Republic of)
سالومه احمدب
۰۳:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
دو تا ضامن کارمند با کلیه مدارک و نامه کسر از حقوق آوردم اما یه جمله مازاد میگن زیر نامه اضافه کنید که تخلف حساب میشه و هیچ سازمانی انجام نمیده جان عزیزانتون پاسخگو باشید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم غلامی
۰۲:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
هر بانکی بری میگه‌تلویزیون و سایت رو ولش کن . باید ۴ تا ضامن بیاری با فیش کسر از حقوق و چک صیادی . خدایی کی میتونه ۴ تا ردیف کنه ؟ برای خودشون که تیلیاردی توی ۱ ثانیه واریز میکنن
Iran (Islamic Republic of)
نعمت
۲۳:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام بنده از تاریخ ۱۴۰۱/۹/۲۴ جهت اخذ وام ازدواج توسط بانک مرکزی اقدام نموده ام لذا شعبه انتخابی بنده از تسهیلات ازدواج بنا به نداشتن ضامن و بیش از یک ضامن مجبور شدم ثبت نام خودم را مسترد کنم و امسال هم الان نزدیک ۳ ماه اقدام مجدد از سوی بانک مرکزی شعبه خود را عوض نموده و در تاریخ۱۴۰۲/۳/۲ تعیین شده و پذیرش در شعبه انتخابی خود شده ام ولی بانک عامل به بنده نوبت ۶ ماه داده و از متقاضیان تسهیلات ازدواج بنده نوبت ۶۴۰ نفر در صف را داده اند لذا خواهشمندم اگر امکان پیگیری برای امسال اینجور بندگان خدا که صداشون به جایی نمی‌رسه را خواهشمندم برسی و پیگیری کنید ممنونم از عوامل سایت خبرنگاران جوان سپاس فراوان ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نمیفهمم چرا اینقدر خودتون توی دردسر میندازین،،، اصلا ازدواج نکنین که این مشکلاتم نداشته باشین تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
بانک مرکزی لطفا اگه این مطالب و میگه پیگیری جدی بکنه وگرنه هر چند بار این مطالب و میگن و تمام الکی بعد ما جوان ها حقومون، ضایع میشه نزدیک یک سال تونوبتم، هنوز یه پیام هم نیومده بعد با چه منطقی میگن وام ازدواج بگیرن آقا رسیدگی کنید مثلا شما رو دولت روی کار گذاشته مشکل حل کنید نه اینکه پشت میز بشینی بعد بگین فلان خدمت امیدوارم این مطلب من به گوش یک مسئول درستکار برسد و کاری کند
Iran (Islamic Republic of)
بهزادعادلی فر
۱۴:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام ۲ ساله پیش یعنی ۱۴۰۰عقد کردم و همون موقع برای وام ازدواج اقدام کردم سال پیش ۱۴۰۱ ازدواج کردم سال ۱۴۰۲ بچه دار شدم ولی هنوزم که هنوزه خبری از وام نیست ۳تا بانک عوض کردم دوبار تعیین شعبه شدم تشکیل پرونده هم دادم مدارکم کامل پدرم کارمند جوازکسب اوکی ولی نمیدونم دیگه چیکار کنم میگن بودجه نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
میگم چرا دولت و مجلس فکر میکنن جوانان برا اینکه بانکها وامشون زو دیر یا زود میدن رغبتی به ازدواج ندارن داداش من برا یبارم شده گوشاتون رو باز بکنین قبل اینکه خیلی دیر بشه مشکل جوانان بی کاریه فقره نداریه گرونیه روز به روزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
شما گفتین اینام ترسیدن....
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
معنی نداره به زن وام ازدواج بدن وام بایدبه مرد داده بشه زنی گفتن مردی گفتن شرمی و حیایی گفتن انگارتو ایران مرد و رن قاطی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام
بنده برای وام ازدواج اقدام کردم بانک ملت از من برای ۱۸۰ میلیون دو تا ضامن خواسته دو تا ضامن رو بعد بیست روز پیدا کردم ۴۵۸میلیون تعهد حسابداری بردم بانک میگه یکی از ضامن ها ۳ ماه سابقه بیمه کم داره
برام سواله سابقه بیمه چه ربطی داره
قسط وام میشه ۱۷۰۰۰۰۰حقوق دو تا ضامن من حدود ۳۳ میلیون فقط بهانه گیری بعد دوماه از زمان ثبت نام الان به این نتیجه رسیدم نمیشه وام گرفت ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خیلی زحمت نکشید جوان ازدواج نکن تمام
این شعار دولت برای جوانان
۱۲
آخرین اخبار