تدوین دستورالعمل اجرایی احیاء حقوق عامه در دادستانی قزوین

دادستان قزوین خبر داد: برای تدوین دستورالعمل‌های اختصاصی جهت اجرای بهینه قوانین در دادستانی مرکز استان قزوین اقدام شده است.

رجبی دادستان قزوین گفت: در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و وظایف قانونی دادستان در امر احیاء حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق افراد و بجهت صیانت از آزادی‌های عمومی از حیث کمّی و کیفی نسبت به تدوین دستورالعمل‌های اختصاصی جهت اجرای بهینه قوانین در دادستانی مرکز استان قزوین اقدام گردیده است.

رجبی گفت: این دستورالعمل‌ها شامل ۱. رعایت حقوق متهمین تحت نظر در جرایم مشهود ۲. طرح کاهش تصادفات جرحی و فوتی‌با داشتن مقصر متواری ۳. برخورد با عاملین فروش مواد محترقه ۴. عدم توقیف خودور‌ها در تصادفات جرحی و نحوه اقدام ضابطین ۵. رعایت حقوق شهروندی در بازرسی از منازل، اماکن و اشیاء مردم ۶. تشکیل شورای حل اختلاف، حوادث ناشی از کار ۷. شیوه نامه کاهش ورودی پرونده‌ها و تشکیل واحد اعتذار ۸. مصادیق فعل و ترک فعل مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی بوده و همچنین تدوین این دستورالعمل‌ها در دادستانی انجام پذیرفته است.

این مقام مسئول افزود: در امر احیاء حقوق عامه مصمم به اجرای قوانین و نظارت دقیق جهت حفاظت از حقوق مردم و بالاخص همشهریان عزیز هستیم و در برخورد با متخلفین ذره‌ای مسامحه نخواهیم داشت و این اطمینان را به مردم عزیز خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار