پشت پرده انتقال مسی به آمریکا به یک پروژه تجاری بزرگ ختم می‌شود.

انتقال لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی به آمریکا به نظر می‌رسد بیشتر از آنکه رنگ فوتبالی داشته باشد، رنگ اقتصادی و تجاری دارد. دارنده ۷ توپ طلای بهترین بازیکن دنیا علاوه بر اینکه بهترین فوتبالیست دنیاست با این انتقال به یک «بیزینس من» تبدیل شد.

*مسی بیزینس من شد

نشریه «اسپورت» اسپانیا در گزارشی درباره این انتخاب اسطوره بارسلونا نوشت: مسی دیگر تنها بهترین فوتبالیست جهان نیست بلکه با قراردادش با اینتر میامی او تبدیل به یک تاجر شده است. زمانیکه به نظر می‌رسید او مایل به پذیرش پیشنهاد فوق میلیون دلاری عربستان با تضمین دولت سعودی است، به محض اینکه مشاوران مالی او به او اجازه دادند که او در فوتبال آمریکا شانس خوبی برای تبدیل شدن به یک «بیزینس من» دارد، نظرش تغییر کرد.

لئو با پیشنهاد اینتر میامی از حیث قرارداد وسوسه نشده، چون تنها ۲۵ میلیون دلار سالیانه به جیب خواهد زد، چون لیگ MLS سقف حقوقی برای بازیکنانش تعیین کرده است. او وقتی متقاعد شد که پای شرکت اپل و آدیداس را در این انتقال دید. این ۲ شرکت به او وعده پرداخت بخشی از حق پخش تلویزیونی و فروش پیراهن را دادند.

*مثلث اپل، آدیداس و بکام تضمین کننده آینده مسی

یک عملیات اقتصادی سه جانبه قرارداد ورزشی مسی را تضمین می‌کند. آدیداس به مدت ۱۰ سال پیراهن‌های فوتبال در لیگ آمریکا را می‌فروشد. این شرکت با پرداخت ۱۰۰۰ میلیون دلار در جهت کنترل فوتبال آمریکا همان کاری را می‌کند که شرکت نایکی زمانی در NBA این کار را انجام داد. این برند آلمانی می‌خواهد از لئو برای تضمین بازار فوتبال پس از جام جهانی آمریکا استفاده کند.

اپل دومین بال اقتصادی قرارداد مسی است که به نوبه خود، حقوق سمعی و بصری MLS را به مدت ۱۰ سال با تضمین پرداخت ۲۵۰۰ میلیون دلار بدست آورده است. علاوه بر این، شرکت اپل تصمیم دارد مجموعه‌ای تلویزیونی را با ستاره آرژانتینی با عنوان «مسی و جام‌های جهانی» منتشر کند.

فوتبال در ایالات متحده با نزدیک شدن جام جهانی ۲۰۲۶ در مرحله گسترش و بهره برداری است. MLS تا یکی دو سال پیش مثل لیگ دسته دومی بود، ولی اکنون جهش کیفی این رقابت در دستور کار قرار گرفته است. در کنار این موضوع، چیز‌های بیشتری نیز برای مسی وجود دارند. برای مثال دیوید بکام مایل است به لئو پاداش اضافی در قالب سهام باشگاه بر اساس موفقیت بپردازد. ستاره انگلیسی ۵ سال پیش اینتر میامی را با ۲۵ میلیون دلار تاسیس کرد که یک ماه پیش این باشگاه ۵۰۰ میلیون دلار ارزش داشت. اکنون با آمدن مسی پیش‌بینی می‌شود قیمت آن دو برابر شود.

*میامی پایتخت اسپانیایی‌های آمریکا

آنتونلا و فرزندانش نیز بر تغییر برنامه‌های مسی تأثیر گذاشته‌اند. میامی پایتخت اسپانیایی‌های ایالات متحده است و در آنجا زندگی برای آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود، هم به دلیل زبان، روش زندگی و هم به دلیل مدارسی که در آنجا وجود دارند. لئو نگران قعرنشینی اینتر میامی در لیگ آمریکا نیست، او علاقه‌مند به برنامه‌های بکام است تا این باشگاه، جهانی شود. باشگاهی که به زودی یک ورزشگاه جدید نیز خواهد ساخت.

اپل، آدیداس و بکام مثلت اقتصادی هستند که مسی را قانع کنند تا از یک فوتبالیست جهانی به یک بیزینس من درجه یک در ورزش تبدیل شود. این انتقال، مسی را به یک تاجر بزرگ ورزشی تبدیل خواهد کرد.

برچسب ها: مسی ، اینتر میامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خخخخخ خدا شفات بده. ما هم اگر عرضه داشتیم میتونستیم این ستاره های فوتبال رو جذب ایران کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خب اگر عربستان هم می رفت می توانست در برنامه های تبلیغاتی اپل و آدیداس، شرکت کند. در کل خرش کردن
آخرین اخبار