نماینده اوچا در افغانستان از تصمیم سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان نسبت به ممنوعیت کار کودکان در معادن افغانستان استقبال کرد.

محمد زید خاطر، معاون دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل‌متحد در افغانستان (اوچا) در دیدار با شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان از منع کار کودکان در معادن افغانستان استقبال کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پترولیم امروز با نشر خبرنامه‌ای گفته است که سرپرست این وزارت ‌با محمد زید خاطر، معاون دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) دیدار کرد.

در این دیدار، شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در رابطه به دست‌آوردهای طالبان، رشد و توسعه اقتصادی معادن، شفافیت در  امور و امنیت سراسری در کشور صحبت کرده‌است؛ معاون دفتر اوچا از منع کار کودکان در معادن از سوی ریاست وزارت معادن و پترولیم طالبان استقبال کرد.

 این در حالی است که امروز روز جهانی مبارزه با کار کودکان است، برنامه جهانی غذا، به مناسب فرارسیدن روز جهانی مبارزه با کار کودکان گفته است که این نهاد از راه‌های مختلف تلاش می‌کند تا به کار کودکان در افغانستان و جهان نقطه پایان بگذارد.

هرچند در این اواخر آمار دقیق از کودکان کارگر در افغانستان نشر نشده است اما براساس داده‌های نهادهای جهانی مدافع حقوق کودکان در سال‌های گذشته ۳/۷ میلیون کودک کارگر در افغانستان وجود داشته که ۲/۱ میلیون تن آنان مشغول کارهای شاقه بوده‌اند.

برچسب ها: طالبان ، اوچا ، کودکان کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.