پیشرفت ۴۵ درصدی کمربندی جنوب غرب اصفهان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:کمربندی جنوب غرب اصفهان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این استان  با ۹ استان کشور همجوار است و موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودرو‌ها از محور‌های مواصلاتی دارای اهمیت است.

بهزاد شاهسوندی با بیان اینکه طرح کمربندی جنوب غرب برای احداث به چهار قطعه تقسیم شد، که سه قطعه آن در سال‌های قبل به بهره‌برداری رسیده افزود: برای قطعه باقیمانده به طول ۴.۵ کیلومتر و ۱۰ دستگاه پل، قراردادی با عنوان عملیات راهسازی و ابنیه فنی کمربندی جنوب غرب اصفهان در سال ۱۴۰۰ با مبلغ ۲۹۴ میلیارد ریال منعقد شد و این طرح در دست اجرا قرار دارد.

او گفت: در حال حاضر این قطعه از طرح با اعتبار هزینه شده ۱۷۱ میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی بوده و دو کیلومتر از مسیر اجرا شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به دیگر طرح‌های راهسازی محور‌های جنوب غربی استان اصفهان به طرح تکمیل عملیات راهسازی باند دوم مبارکه – مجلسی اشاره کرد و گفت: این طرح به طول ۳۰ کیلومتر و ۵۱ دستگاه پلِ قابل احداث، در سال ۱۳۹۹ در قالب دو قرارداد به مبلغ ۹۷۳ میلیارد ریال آغاز شد، که ۸.۶ کیلومتر از محور با هزینه‌ای بیش از ۴۱۵ میلیارد ریال، به صورت چهار خطه تکمیل و در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده است.

شاهسوندی افزود: عملیات اجرایی باقیمانده محور به طول ۲۱.۴ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و هم اکنون ۱۰ کیلومتر از مسیر انجام و در حال اجرای بتن غلطکی است و تاکنون برای این قطعه ۲۰۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

او با بیان اینکه محور مبارکه مجلسی بروجن یکی از پرحادثه‌ترین محور‌های استان اصفهان است که در قالب راهسازی و عملیات اجرای بیس تثبیتی و بتن غلطکی اجرا می‌شود، ادامه داد: در استان اصفهان این روش برای اولین بار اجرا می‌شود و از مزیت‌های آن نسبت به آسفالت دوام بیشتر، مدت زمان نگهداری طولانی‌تر و کاهش در هزینه نگهداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.