مدیر امور منابع آب شهرستان خلخال از لایروبی و بازگشایی رودخانه شاهرودچای بطول ۵.۶ کیلومتر در این شهرستان خبر داد.

رضا شمسی در بازدید فرماندار خلخال از عملیات لایروبی این رودخانه افزود: به منظور عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی، رودخانه شاهرودچای بطول ۵.۶ کیلومتر و عرض ۱۰ متر در سالجاری لایروبی و بازگشایی می‌شود.

او با بیان اینکه برای لایروبی و بازگشایی این رودخانه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است تصریح کرد: در این عملیات حدفاصل روستا‌های خمس و اسکستان لایروبی و بازگشایی خواهد شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان خلخال خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای لایروبی و بازگشایی رودخانه‌های سطح شهرستان شد و اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی‌های دقیق در سالجاری نقاط مهم و حساس دیگر رودخانه‌های شهرستان لایروبی گردند.

فرماندار خلخال نیز در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در خصوص اجرای مصوبه کارگروه تخصصی سیل و طغیان ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به بحران شهرستان گفت: تصمیمات اتخاذ شده در جلسات کارگروه‌های تخصصی در راستای پیشگیری از حوادث بوده و اجرای به موقع مصوبات از سوی ادارات نقش مهمی در پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی همچون سیل را دارد.

سید جواد یحیی زاده افزود: رودخانه شاهرودچای به دلیل دبی بالای آب در فصول مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین منظور لایروبی این رودخانه از اولویت‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان بوده که در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.