دستورات فرماندهان صهیونیست به نیرو‌های مستقر در مرز فلسطین اشغالی و مصر، نشان دهنده وحشت آنان از تکرار عملیات ضد صهیونیستی است.

روزنامه رای الیوم نوشت: ارتش اسرائیل قرار است امروز سه شنبه گزارش مفصلی از نتایج تحقیقات خود درباره جزئیات عملیات شهید محمد صلاح به یک پایگاه نظامی اسرائیل در نزدیکی مرز مصر منتشر کند که به کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شد.

همچنین هیئتی از ارتش اسرائیل امروز به قاهره می‌رود تا تحقیقات مقامات مصری در این خصوص و پیامد‌های آن را بررسی کنند و برنامه‌های مشترکی برای جلوگیری از تکرار این عملیات و هماهنگی در این زمینه صورت گیرد.

این روزنامه نوشت: جزئیات تحقیقات امنیتی اسرائیل محرمانه باقی خواهد ماند و اعلام نخواهد شد، اما دستورات فرماندهی ارتش به سربازان مستقر در مرز فلسطین اشغالی با مصر در سینا، نشان دهنده اضطراب، وحشت، بی اعتمادی و احتمال تکرار این حمله از سوی سربازان و نیرو‌های امنیتی مصری در آینده است.

نکته قابل توجه این بود که فرماندهی ارتش اسرائیل به سربازان خود در نزدیکی مرز مصر دستورات سختگیرانه‌ای صادر کرد، از جمله مهمترین این دستورات نزدیک نشدن به دیوار مرزی، نیاز به نظارت دقیق بر سربازان مصری، شلیک فوری در واکنش به هر حرکت غیرعادی نظامیان مصری و استفاده از کلاه ایمنی است که از آن‌ها در برابر گلوله محافظت کند، زیرا هر یک از نیرو‌های پلیس مصر یک تهدید احتمالی است.

مطالعه دقیق این دستورات موید آن است که تیم‌های امنیتی در بین مرزبانان مصری وجود دارند که طبق افکار تغییر نیافته ارتش مصر همچنان اسرائیلی‌ها را دشمن می‌دانند و با برادران خود در فلسطین اشغالی که تحت محاصره قرار دارند، به سبب اعتقادات، پیوند خونی و تاریخ مشترک ابراز همدردی می‌کنند. این در حالی است که یورش مداوم به مسجد الاقصی و تعرض به نمازگزاران و مدافعان هویت عربی و اسلامی آن در رویارویی با طرح‌های تقسیم زمانی و مکانی، به عنوان نخستین گام برای یهودی سازی مسجد الاقصی ادامه دارد.

عملیات شهید محمد صلاح که قهرمانانه و با اراده قوی و برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده به اجرا درآمد، اکثر تئوری‌های اسرائیل را از نقش بر آب کرد و قوانین تعامل، مبتنی بر باور اشتباه امن بودن مرز مصر با النقب اشغالی و خطر قاچاقچیان مواد مخدر به عنوان تنها خطر موجود را تغییر داد. این عملیات که مردم مصر و اکثر عرب‌ها از آن تجلیل کردند، زنگ خطری برای رژیم اشغالگر و ارتش آن بود و آن‌ها را با واقعیتی متفاوت و خطرناک در جبهه‌ای روبرو کرد که در چهل سال گذشته در آرامش بود.

زمان اجرای این عملیات و همزمانی آن با تشدید مقاومت مسلحانه در کرانه باختری و نوار غزه، تهدیدات روزافزون محور مقاومت در جنوب لبنان، تشدید عملیات قاچاق سلاح از مرز‌های اردن و وجود نشانه‌هایی از انتقال بخشی از فناوری موشکی و خمپاره‌ای نوار غزه به کرانه باختری، رژیم اشغالگر و مقامات سیاسی و نظامی آن را دچار رعب و وحشت کرد و این ترس و واهمه به علت پیامد‌های منفی که اعتماد به امنیت را تضعیف می‌کند و احتمال نابودی قریب الوقوع طرح‌های رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد، خطرناک‌تر از اختلافات داخلی تلقی می‌شود.

شهید محمد صلاح با گذشت نزدیک به ۴۵ سال از امضای قرارداد‌های "کمپ دیوید" واقعیت مواضع مردم مصر در نفی اشغالگری را روشن کرد و آنچه مقامات اسرائیل بیش از همه از آن می‌ترسند این است که این اقدام شهید محمد صلاح، در ارتش یا بین نیرو‌های امنیتی مصر و یا در دانشگاه‌ها و به طور عموم در جامعه مصر به الگویی برای هزاران تن از همسالان جوان وی تبدیل شود.

روزنامه نگار اسرائیلی که اخیرا از قاهره بازدید کرد، حرف بسیار درستی زد، وی گفت: «مصری‌ها از ما متنفرند و نمی‌خواهند با ما تعامل داشته باشند و ما را دشمن می‌دانند.» ما به این گواهی مهم جمله دیگری می‌افزاییم و آن اینکه نه تنها مصری‌ها بلکه همه عرب‌ها از شما متنفرند و این به وضوح در برخورد تماشاگران بازی‌های جام جهانی در دوحه با خبرنگاران رسانه‌های اسرائیلی دیده می‌شد.

شهید محمد صلاح به سبب اعتقادات ملی و مذهبی خود و تفکرات ارتشی (که عضو آن بود)، در تاریخ ثبت خواهد شد؛ عقایدی مبنی بر اینکه مصر، زنده زنده سوزاندن اسیران مصری وهمچنین قتل عام دریای البقر را فراموش نمی‌کند و از همه مهمتر، اشغال سرزمینی عربی و یهودی سازی مقدسات و تحقیر مردم آن را از یاد نمی‌برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار