نشست خبری رویداد مد و لباس ویژه فعالین و صاحبان ایده در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
مهسا فرزان، دبیر اجرایی رویداد مد و رسانه درباره پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: اگر ما مقصد مد را معرفی درست این حوزه در رسانه درنظر بگیریم، به دنبال آن هستیم که به خاستگاه مدنظر مد در رسانه برسیم. از آنجایی که در معرفی محصولات پوشاک شتاب گرفتیم و بسترهای مجازی روند معرفی برندها را تغییر داد، در استفاده از رسانه ضعیف عمل کردیم.
فرزان ادامه داد: هدف ما استانداردسازی استفاده از رسانه برای صنعت مد است. از همان ابتدا کسانی که در رویداد مد و رسانه ثبتنام میکنند، ساعت ۸ صبح وارد فضای رویداد میشوند و معرفی از رویداد را در کنار صاحبان نظران حوزه رسانه، مد و ... خواهیم داشت. این افراد به کسانی کمک میکنند، که صاحب ایده هستند و تازه قدم در مسیر مد گذاشتند. علاوهبر برگزاری کارگاههای آموزشی، شرکتکنندگان بین ۳ تا ۴ ساعت وارد فضای عملیاتی و اجرایی میشوند.
دبیر اجرایی رویداد مد و رسانه با بیان اینکه شرکتکنندگان در محورهای پنجگانه با صاحبنظران وارد بخش فضاسازی میشوند و طراحی محصول میکنند، افزود: این محورها شامل: ۱. تیپسازی و طراحی محصول ۲. عکاسی محصول ۳. ساخت تیزر تبلیغاتی ۴. بستهبندی و برنامه فروش ۵. تولید محتوای مجازی است.
به گفته وی، در رویداد مد و رسانه نمونه عینی از محصول نداریم و فقط طراحی آن انجام میشود. در گام بعد عکاسی و معرفی محصول صورت میگیرد. ساخت کلیپ و تیزهای تبلیغاتی برند با کمک گرفتن از خبرنگاران، نویسندگان و همکاران حوزه ادب و رسانه میتواند جزو مهمترین بخشهای این رویداد محسوب شود.
فرزان با بیان اینکه رویداد ملی مد و رسانه کمک میکند جشنواره مد و لباس فجر مطابق با استاندارد جهانی پیش برود، بیان کرد: قرار است این رویدادها به جشنواره مد و لباس فجر منتهی شود. امسال این رویداد ملی تمام نمیشود و امیدواریم با جمعبندی تجربههای سالهای گذشته این رویداد را در استانها و شهرهای دیگر برگزار کنیم.
علیرضا بابایی، کارشناس اجتماعی و متخصص در حوزه سیاستگذاری رسانه و دستیار دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: در عرصه مد و رسانه از موضوعاتی غافل بودیم، که شامل عکاسی محصول، فروش، شخصیت پردازیها و ... بوده است.
رویداد مد و رسانه با حضور ویژندهای مطرح کشور ۲۴ تیر در حوزه هنری انقلاب اسلامی، سالن سوره برگزار میشود. شرکتکنندگان با حضور در سایت https://evand.com/events از جزئیات این رویداد باخبر میشوند.