روز یکشنبه (۲۱ خرداد ماه)، دولت در بخشنامهای اصلاحات تعرفهای (۳۵۴) ردیف تعرفه شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی را به وزارت صمت و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرده است.
در بخشنامه ابلاغ شده، اصلاحات تعرفهای (۳۵۴) ردیف تعرفه شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات را ابلاغ کرد.
اساس ابلاغیه فوق، فهرست سود بازرگانی خودروهای سواری به شرح زیر اعلام شده که بر اساس آن این سود ۵ تا ۸۰ درصد برای واردات خودرو در سال جاری بیشتر شده است.
لازم به ذکر است که به میزان سودهای بازرگانی فوق، چهار درصد عوارض گمرکی اضافه و تعرفه بر اساس آن محاسبه خواهد شد.
در شرایطی که اینقدر قیمتها بالاست که در جهان رکورددار هستیم این احمقها باید تعرفهها رو صفر کنن نه اینکه اون رو 80 درصد اضافه کنن!!
بعدش میگن به مردم امید و شادی و ...... تزریق کنین! اینجوری دیگه!!
نظر شخصی کنه شاید هم اشتباه باشه من میگم چرا ایران خودرو و سایپا تحت فشار میذارند قیمت کاهش بدن ؟؟ از نظر وجدانی و شرعی هم ایراد دارد نظر منه اینه که ایران خودرو و سایپا ماشین هاشون با دلار بفروشند به امارات ، فرانسه ، ایتالیا ، ژاپن ، آلمان ، کره و سود بیشتری نصیب شون بشه ماشینی که پولش پیش پیش از مردم میگیرند و مردم یکسال منتظر تحویل آن چشم براه هستند حتما اینقدر با ارزش و باکیفیت هست که در اروپا مشتری داشته باشه در عوض مردم برن لب مرز یک روزه یه خودرو لندکروز یا بنز که شرکت سازنده در اروپا مجبوره به مردم قسطی بده و به مردم التماس کنه که بیان بخرن بردارن بیارن نه مردم ضرر کنند نه این بنده خداها ، یا علی این گوی اینم میدون
به ضرر مردم.
برای مثال:سانتافه اون ور ۲۰۱۹ قیمتش هست حدودا ۵۵۰
حالا در نطر بگیرین ۱۳۰ درصد هم هزنه گمرک بگیرن . میشه حدودا یک میلیارد و ۲۰۰ و خورده ای که در ایران به دستتون برسه.
مقایسه کنین خودرو سانتافه ۲۰۱۳ و یا۲۰۱۴ موجود در ایران قیمتش الان هست بالای ۲/۵میلیارد.
اگه اونا وارد بشن با همین تعرفه های گران ،مطمینا با ورود ۲۰۱۹ به قیمت تمام شده در ایران حدود ۱ و ۲۵۰ . مطمن باشین ۲۰۱۴ هم میشه ۸۰۰
وبا این روال کسی که با ۸۰۰ میتونه سانتافه ۲۰۱۴ سوار بشه هیچ وقت نمیاد ۸۰۰ بده به دنا پلاس مثلا .
و به همین روال بقیه خودرو ها هم قیمتشون میاد پایین .
برای مثال:سانتافه اون ور ۲۰۱۹ قیمتش هست حدودا ۵۵۰
حالا در نطر بگیرین ۱۳۰ درصد هم هزنه گمرک بگیرن . میشه حدودا یک میلیارد و ۲۰۰ و خورده ای که در ایران به دستتون برسه.
مقایسه کنین خودرو سانتافه ۲۰۱۳ و یا۲۰۱۴ موجود در ایران قیمتش الان هست بالای ۲/۵میلیارد.
اگه اونا وارد بشن با همین تعرفه های گران ،مطمینا با ورود ۲۰۱۹ به قیمت تمام شده در ایران حدود ۱ و ۲۵۰ . مطمن باشین ۲۰۱۴ هم میشه ۸۰۰
وبا این روال کسی که با ۸۰۰ میتونه سانتافه ۲۰۱۴ سوار بشه هیچ وقت نمیاد ۸۰۰ بده به دنا پلاس مثلا .
و به همین روال بقیه خودرو ها هم قیمتشون میاد پایین .
مرکز دستورات هم مافیایی است و دولت دستور بگیر
بجز دولت دو دوره قبل واقعا نشانه هایی از مردمی بودن داشت و تو قلب مردمه و بخاطر همین مردمی بودنش تخریبش کردن
و جدیدن میخوان ۵۰۰۰ میلیارد بدن گوشی طبق روال دو مورد بالا مونتاژ کنن
حالا در دنیایی که سونی و ال جی و اچ تی سی و هواوی بخاطر رقابت خارج شدند آقایون چه اشغال چینی با عوض کردن اسم میخواند مونتاژ کنن خدا میدونه
سامسونگ زمانی سبزی فروش بود و حالا غول جهانی
مگه چقدر حقوقش زیاد شده
نمیصرفه و بقول خودتون ضرر هستین ( صد درصد دروغه ) در لگن سازی ببندین بدرک که نمیصرفه مردم چکار کنند
با تغییر دولتها اتفاقی نمیوفته فقط الفاظ مثل اعتدال تبدیل به مردمی و خدمتگذار میشه
ماهیت مافیایی است و خواهد بود و خواهد ماند
و الحق مر !
حقیقت تلخ است !
متاسفانه سوء تدبیرها به انقلاب ضربه های،شدید زده.
اونا نخرند دولت و زیر مجموعه دلالش بزن به جیب ؟ دولت با همین مثال بالا و صدها مثال دیگه در حال سر کیسه کردن مردمه و خودش الگو اصلی
تازه ما ندیدم پولش صرف زیر ساخت بشه راه و جاده و اب و برق و گاز و اینترنت و مسکن
پولش همه صرف خودیها میشه و روزبروز فاصله فقیر و غنی بیشتر
اینان خدمتگذار دولت چین برای سیر کردن شکم یک میلیارد هستند
شما دیگه چجور ایرانی هستید خدا میدونه
وسط این هیاهو یکدفعه با تصمیمات بالا شمشیر تو شکم مردم فرو میکنه
پشت اسامی مثل خدمتگذار و مردمی
در حالیکه دلال اثلی خود دولت است
وقتی تعرفه واردات میبری بالا یعنی داری گرا میدی وضع تغییر نخواهد کرد حمایت چهل ساله از لگن ساز ادامه و اصلا به محدوده قیمتی خودروهای لگن داخلی نزدیک نمیشویم و گرانی ادامه دار خواهد بود
مردمی که نیستین هیچ با کینه پنهان ضد مردمی هم هستید
نمیخوان حمایت و خالی کردن نامشروع جیب مردم توسط این مونتاژکارهارو تمام کنید ؟
تا کی ؟ کجای دنیا تعرفه ۹۱ درصد برا خودرو مثلا ۱۵۰۰میبندن
حق ندارین بگین سران خلیج فارس و عراق و هند و...بد هستند
صبح تا شب دولت مافیا و دلال میکنه در اصل خودش و مونتاژکارها دلال اصلی هستند
بجا کم کردن تعرفه زیادش کردند
آغ فرین حرف شما درسته نازنین
تعرفه ۹۰ درصدی برای خودروهای ۲۰۰۰ سی سی !!!! که در همه دنیا جزو خودروهای اقتصادی حساب میشوند!
انوقت میگویند مافیای خودرو !!!!
مافیا همینها هستند. عامل گرانی خود دولت است. دولتی که ناکارآمدی خود را میخواهد با خالی کردن جیب مردم و گرانی کشور جبران کند!
موجر باید ۲۰ درصد بر اجاره سال قبل بیافزاید اما دولت باید ۹۰ درصد بر قیمت خودرو وارداتی بیافزاید.
حالا قضاوت کنید چه کسی زیاده خواه است و به مردم اجحاف میکند!
والله قسم اگر دولت خودش صاحب املاک بود هر سال صد در صد بر اجاره آن می افزود!
والله قسم با این اجحافی که از دولت و مجلس دیدم هرگز در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد و در اجحاف به مردم شریک نخواهم شد.
واردات خودروی برقی و پاک برای هر کد ملی آزاد شود
واردات خودروی برقی و پاک برای هر کد ملی آزاد شود
واردات خودروی برقی و پاک برای هر کد ملی آزاد شود
واردات خودروی برقی و پاک برای هر کد ملی آزاد شود
واردات خودروی برقی و پاک برای هر کد ملی آزاد شود
واردات خودروی برقی و پاک برای هر کد ملی آزاد شود
واردات خودروی برقی و پاک برای هر کد ملی آزاد شود
تولید و واردات باید به مرز ده ملیون در سال برسد بزرگواران
این چه قانونیه
قراره از مردم حمایت کنید یا از خودروسازان داخلی
176درصد یا خداااااا