شانزدهمین جلسه کمیسیون پزشکی رسیدگی به پرونده‌های جاماندگان مدعیان مصدومیت شیمیایی سردشت از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ خرداد ماه در این شهرستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلیمن داود میرزایی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: شانزدهمین جلسه کمیسیون پزشکی رسیدگی به پرونده‌های جاماندگان مدعیان مصدومیت شیمیایی سردشت با حضور تیم پزشکان متخصص و فوق تخصص، از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ خرداد ماه در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: شانزدهیمن کمیسیون پزشکی شناسایی مصدومین و مدعیان شیمیایی سردشت از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۴۰۲، ۱۳ هزار مدعی مصدومیت شیمیایی هستند که ۲ هزار و ۷۰۷ نفر از آن‌ها احراز سکونت شده‌اند.

به گفته داود میرزایی، در مرحله شانزدهمین ۳۵۰ نفر در طی ۲ روز با سه جلسه کاری زیر نظر پزشکان متخصص ویزیت و معاینه خواهند شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی یادآور شد: در ۱۵ مرحله گذشته برای بیش از ۲۷۰۰ نفر مصدوم و جانباز شیمیایی پرونده تشکیل و تحت پوشش بنیاد شهید و امورایثارگران قرار گرفته‌اند.

هفتم تیر سال ۱۳۶۶ رژیم بعث عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب ارومیه را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گاز‌های سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.