تبدیل وضعیت ایثارگران با جدیت دنبال می‌شود

فرماندار بهمئی گفت:مشکلات و مطالبات خانواده‌های شهدا در بهمئی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان پیگیری شد.

فرماندار بهمئی در جلسه جلسه شورای ترویج وتوسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بهمئی که با حضور آقای بیدکی مشاور امور ایثارگران سازمان ثبت احوال کشور و نماینده مشاورین وزیر در اُمور ایثارگران کشور در فرمانداری این شهرستان برگزار شد بر پیگیری مشکلات و مطالبات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بهمئی تاکید شد.

علی محمدی تامین مسکن و اشتغال را از نیاز‌های اساسی این جامعه هدف بر شمرد و گفت: بررسی مسایل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در بهمئی ضرورت دارد و باید در این مسیر اقدامات جدی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی گلزار شهدا باید به‌طور جدی پیگیری شود افزود: تعداد زیادی از گلزار شهدا با تلاش بنیاد شهید و امورایثارگران، ساماندهی شد و بقیه هم باید با برنامه ریزی‌های لازم در دستورکار قرار گیرد.

امام جمعه شهر لیکک گفت: در حال حاضر که فرهنگ غرب با همه توان به دنبال تخریب روحیه مقاومت است ما باید تلاش کنیم در قالب‌های گوناگون روحیه ایمان و معنویت را تقویت کنیم و در این راستا همراهی و همکاری همه  دستگاه‌ها ضروری است.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بر تعامل همه ادارات، نهاد‌ها، دستگاه‌ها و مردم با بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: شهرستان بهمئی بیش از ۱۲۸ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است که نشان دهنده رزومه مقاومت، دفاع و ارزش‌مداری مردمان این دیار است.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی نیز گفت: کنگره شهدای استان در سال ۱۴۰۳، بزرگترین حرکت و رویداد فرهنگی در استان است و برای اینکه استان را برای این حرکت بزرگ آماده کنیم، نیاز است که در جای جای استان یادواره‌های شهدا برگزار کنیم.

آقای بیدکی مشاور امور ایثارگران سازمان ثبت احوال کشور و نماینده مشاورین وزرا در اُمور ایثارگران کشور در این جلسه گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به جامعه ۵ میلیون نفری در نقاط مختلف کشور ارائه خدمت می‌کند گفت: یکی از طرح‌های خوب بنیاد شهید که در راستای رسیدگی و رفع مشکلات خانواده شهدا صورت می‌گیرد طرح سپاس است.

وی افزود: طرح سپاس سال گذشته توسط دکتر قاضی‌زاده هاشمی به رئیس جمهور پیشنهاد شد و ایشان هم به تمام دستگاه‌ها دستور دادند تا آن را اجرایی کنند و با هدف دیدار مسئولان با خانواده‌های شهدا و ایثارگران انجام می‌شود و این موضوع نقش مهمی در پیگیری مطالبات این قشر دارد.

بیدکی با بیان اینکه همه مشکلات جامعه ایثارگران به تنهایی در توان بنیاد شهید نیست، افزود: بخشی از مشکلات این جامعه نیاز به تعامل، تلاش مضاعف و عزم ملی دارد و انتظار می‌رود که همه دستگاه‌ها برای رفع آن‌ها با بنیاد شهید و اُمورایثارگران کشور همکاری کنند.

وی با اشاره به عزم جدی دولت برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران گفت: مسئله تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران نیز با جدیت دنبال می‌شود.

همچنین مسئولان با حضور در گلزار مطهر شهیدان هوشنگ و اُمید خوب از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

دیدار با خانواده شهیدان داستان در شهر لیکک هم از دیگر برنامه‌هایی بود که مسئولان با حضور در منزل این شهدا با آرمان‌های این شهدا پیمانی دوباره بستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.