افتتاح اولین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا

نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا با عنوان آبادیران، در مصلی امام خمینی افتتاح شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا -آبادیران- ضمن تاکید بر تلاش‌های چندجانبه برای آغاز این برنامه ملی گفت: ذات همراهی و همراه شدن قطعا هم‌افزایی ایجاد می‌کند که این در حفظ منابع مؤثر است و ظرفیت‌ها را ضریب می‌دهد. این موارد ارزش‌آفرین هستند.

او افزود: استانداردسازی اشتغال و تولید و همچنین به صرفه سازی اشتغال‌های کوچک در کنار هم اتفاقات مبارکی را ایجاد خواهند کرد و مردم ثمره ۲۰ سال تاکیدات رهبر معظم انقلاب را در زندگی و سفره هایشان ببینند.

او بار دیگر تاکید کرد: مناطق محروم ما در ظرفیت‌های سرزمینی محروم نیست و این مناطق سرشار از استعداد‌های جوانان قابل هستند.

نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یقین داریم حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های آموزش و پرورش، کشاورزی و غذا، صنعت و معدن و همه فرصت‌های دیگر، برای دانش‌بنیان‌ها، بازار و برای مردم مناطق محروم، رونق، ایجاد خواهد کرد.

اسدی فرد، رئیس نمایشگاه آبادیران با اشاره به خودکفا شدن کشور در بسیاری از زمینه‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب دو رساله مهم بر گردن معاونت علمی، فناوری و همه فعالان زیست بوم فناوری گذاشتند، یک، مردمی کردن اقتصاد و دو، درگیر کردن بخش های مختلف کشور در توسعه دانش بنیان.

او افزود: شرکت‌های زیادی از حوزه های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند. تلاش داریم تا آغاز این حرکت، بعد از پایان نمایشگاه شروع شود و  سکوها و پلتفرم هایی آماده می‌کنیم که همه فعالان و صندوق های حمایتی خود را نشان بدهند  و بتوانیم با این همکاری ها در سال بعد تعداد زیادی از محصولات و خدمات را ارائه کنیم که کمک کننده باشد تا همه اقصی نقاط کشور طعم پیشرفت را بچشند.

در این مراسم همچنین یک توافق‌نامه میان کمیته امداد امام خمینی با معاونت علمی جهت تجهیز کارگاه های کوچک و یک توافق‌نامه بین یک شرکت بخش خصوصی با کمیته امداد جهت ارائه دستگاه هموژنایزر امضا شد.

پس از آیین افتتاحیه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه سایر مسئولان حاضر در مراسم از غرفه‌های مختلف نمایشگاه دیدن کردند.

در ادامه، گزارشی کوتاه از این مراسم را مشاهده می‌کنید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار