مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: تخت فولاد با وادی‌السلام خواهرخوانده می‌شود

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با بیان اینکه خواهرخواندگی تخت فولاد را با وادی‌السلام برقرار می‌کنیم، گفت: به‌مناسبت بیست‌وششم خردادماه، سالروز ثبت ملی تخت فولاد رویداد‌های مختلفی در شهر‌های تهران و اصفهان برگزار می‌شود.


ابراهیم عمرانی افزود: سرزمین تخت فولاد پهنه ۷۵ هکتاری است که در سال ۱۳۷۵ به ثبت ملی رسید و مجموعه فرهنگی، تاریخی و مذهبی تخت فولاد متولی اداره این سرزمین کهن است.


او با بیان اینکه از سال ۱۳۶۳ دفن متوفی در این سرزمین ممنوع و باغ رضوان اصفهان به عنوان محل دفن اموات جایگزین شد، افزود: بر این اساس نخستین وظیفه مجموعه تخت فولاد در مدیریت شهری حفظ داشته‌ها و هویت این سرزمین تاریخی است.


مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به اینکه نخستین رویکرد جایگاه تاریخی مجموعه تخت فولاد و اینکه به عنوان دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع از لحاظ وسعت شناخته می‌شود گفت: دومین محور که این مجموعه را برای مدیریت شهری مهم کرده است وجود ظرفیت‌ها و جذابیت‌های گردشگری و سومین رویکرد بافت جغرافیایی تخت فولاد شهر اصفهان است.


عمرانی افزود: چهارمین محور که باعث مهم بودن مجموعه تخت فولاد برای مدیریت شهری شده است، وجود مشاهیر، علما و اساتید در این سرزمین است؛ برخی شخصیت‌های ملی و فراملی در مجموعه تخت فولاد آرمیده‌اند که صاحب‌نام هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.