آغاز فعالیت کارگروه صیانت و حفاظت از کوه سهند در مراغه

کارگروه حفاظت از کوه سهند تشکیل و درآن برصیانت از طبیعت بام آذربایجان شرقی تاکید شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: کوهستان سهند اصلی‌ترین منبع تامین کننده آب، خاک، هوا و بخشی از نیاز‌های غذایی استان و شهر‌های همجوار است.

اشتری در جلسه کارگروه حفاظت از سهند افزود: هدف از تشکیل این کارگروه تاکید بر صیانت، حفاظت و پیشگری از تخریب طبیعت سهند است.

وی افزود: برای پیشگری از تخریت طبیعت این کوه لازم است همه دستگاه‌های مرتبط مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای حفاظت از این کوه، طبیعت، مراتع و منابع آبی آن لازم دوره‌های آموزشی برای جوامع محلی برگزارشود.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: عشایرسهند برای حفاظت از منابع آبی، خاک و طبیعت سهند در کنار دستگاه‌های اجرایی هستند.

آقای آل هاشم افزود: از کل مراتع سسهند تنها ۴۰ درصد در اختیار عشایر است و آن‌ها با اجرای طرح‌های مرتعداری از مراتع و پوشش گیاهی سهند حفاظت می‌کنند.

وی افزود: جمعیت ۲ درصدی عشایر آذربایجان شرقی بیش از ۲۵ درصد گوشت و لبنیات استان را تامین می‌کنند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز مراسم گفت: سهند به عنوان یک سرمایه ملی در شمالغرب کشور و آذربایجان شرقی نیازمند حفاظت و صیانت است.

 اسدیان با بیان اینکه این کوه منابع آبی و نیاز‌های چنین شهرستان مجاور را تامین می‌کند افزود: پیشگیر از تخریب مراتع و منابع آبی و خاکی آن یک ضرورت اساسی است.

وی اضافه کرد: برای بررسی چالش‌های پیش روی کوه سهند همایش‌های علمی برگزار خواهد شد.

در این کارگروه با حضور مدیران کل محیط زیست، امور عشایر و مدیران جهاد کشاورزی و محیط زیست شهرستان‌های همجوار سهند بخش از مشکلات پیش روی سهند بررسی شد.

برچسب ها: طبیعت ، کوه سهند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.