عباس محمدیان با اشاره به اینکه طرح رتبهبندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی بر اساس بند الف ماده ۵ قانون برنامه ششم، از تکالیف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رشد بهرهوری در اقتصاد فرهنگ از طریق تسهیل و تشویق فعالیتهای حوزههای مربوطه و از جمله موضوعات ضروری و تحول آفرین در عرصه فرهنگ است، افزود: مدل مفهومی ارزیابی و رتبه بندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور بر اساس سنجش کارکردها و تواناییهای فنی، انسانی، علمی و حقوقی کانونها و در راستای ایجاد و استقرار الگوی نوین حکمرانی فرهنگ و هنر و توسعه کسب و کارهای فرهنگی انجام خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی ضمن تاکید بر علمی بودن این روش، گفت: در اجرای این طرح که از نیمه دوم سال جاری با فراخوان ملی و براساس خوداظهاری کانونها انجام خواهد شد، از الگوی سنجش ۳ مرحلهای خودارزیابی، تطبیقی و ارزیابی نهایی بهره گیری شده که در نهایت موجب ایجاد بازار رقابت سالم در این فضا و جلوگیری از هدررفت منابع و سرمایههای تبلیغ دهندگان، کانونهای تبلیغاتی و رسانهها به عنوان ذینفعان و فعالان این عرصه خواهد شد.
محمدیان در پایان طرح رتبه بندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی را در راستای طرحهای تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: بر اساس شیوه نامه اجرایی این طرح، فراخوان و نحوه ثبتنام همراه با سایر جزئیات از طریق رسانهها و درگاههای اطلاع رسانی این وزارتخانه به زودی به اطلاع کانونهای آگهی و تبلیغاتی و ذینفعان خواهد رسید.