حاکمیت سامانه ناپایدار تا اواخر هفته در اردبیل

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل گفت: پیرو هشدار صادره هواشناسی استان سامانه ناپایدار تا آخر هفته در مناطق مرکزی و جنوبی اردبیل حاکم خواهد بود.

شهرام کوثری مهر  در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: پیرو هشدار صادره هواشناسی استان سامانه ناپایدار تا آخر هفته در مناطق مرکزی و جنوبی و شهرستان‌های گرمی و انگوت حاکم خواهد بود.

او افزود: از امروز تا پنج شنبه آسمان استان در غالب ساعات صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، اما در ساعات بعد از ظهر و عصر شاهد رشد ابر‌های همرفتی، وزش تند باد‌های لحظه‌ای و رگبار باران و رعد برق در نواحی مستعد بارش تگرگ، اصابت صاعقه و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خواهیم بود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه طی روز پنج شنبه ناپایداری‌ها در شمال استان قابل ملاحظه‌تر خواهند بود، افزود: روز جمعه آسمان غالباً نیمه ابری خواهد بود و در پاره‌ای از اوقات مه آلود توام با بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

کوثری مهر خاطرنشان کرد: همچنین طی روز شنبه با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی نواحی استان رگبار باران و رعد و برق احتمال می‌رود همچنین از نظر دمایی نیز امروز و فردا تغییرات قابل توجهی مشاهده نخواهد شد، اما از روز پنج شنبه قدری از گرمای هوا کاسته می‌شود.

او به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در سطح استان اشاره کرد و گفت: لذا اجتناب از توقف و اتراق در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات به همشهریان و کوهنوردان توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.