جذب اعتبارات مطلوب برای تکمیل ۲۶ طرح نیمه تمام کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تکمیل ۲۶ طرح نیمه‌تمام کشاورزی به مساحت ۱۳ هزار هکتار از مجموعه منابع استانی و ملی اعتبارات مطلوبی جذب شده است.

حسین برزگر در حاشیه بازدید و افتتاح طرح‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تأمین امنیت غذایی و بهره‌وری در مصرف آب از جمله وظایف این نهاد است، اظهار داشت: به دنبال افزایش سالانه ۲.۵ درصد تولید محصولات کشاورزی در استان هستیم.

وی افزود: استان در بخش کشاورزی به دو قسمت نیمه غربی و پروژه‌های حوزه رودخانه کارون و نیمه شرقی تقسیم شده است.

برزگر با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان کوهستانی است، اضافه کرد: توسعه باغات در اراضی شیبدار در این استان در دستور کار است.

وی گفت: برای تکمیل ۲۶ طرح نیمه‌تمام کشاورزی به مساحت ۱۳ هزار هکتار از مجموعه منابع استانی و ملی اعتبار بسیار خوبی جذب شده است.


بیشتر بخوانید


برزگر با بیان اینکه برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان مجموعاً ۵۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: این سامانه‌ها سال گذشته در یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: امسال اجرای ۲ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است که اعتبار مورد نیاز برای آن ۹۰ میلیارد تومان است و هم‌اکنون ۵۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اجرای این طرح‌ها جذب شده و مابقی تا پایان سال تأمین می‌شود.

برزگر با اشاره به بهره‌وری فیزیکی آب در بخش کشاورزی، گفت: پارسال این بهره‌وری یک کیلو و ۶۰۰ گرم در هر مترمکعب بوده است و برنامه‌ریزی شده است که با اجرای برخی طرح‌ها در این خصوص، این بهره‌وری به یک کیلو و ۸۰۰ گرم در هر مترمکعب برسد.

وی افزود: در نیمه غربی استان جذب تخصیص‌های حوزه‌های کارون و در نیمه شرقی استان ارتقای بهره‌وری آب و افزایش عملکرد در واحد سطح مدنظر قرار دارد.

برزگر اضافه کرد: امسال ۲۸۰ میلیارد تومان طرح از منابع مختلف استانی، ملی و سفر ریاست جمهور در خصوص سیاست‌های حوزه آب در بخش کشاورزی با عنوان طرح‌های انتقال آب، لایروبی و مرمت قنوات و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار در استان در حال اجراست.

وی اظهار داشت: یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی و یک‌پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

برزگر ادامه داد: از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیر کشت اراضی کشاورزی است و در حال حاضر ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام آقای رئیس محترم اینکه میگین طرح فلارد 1 هم جزوشون هست یانه