معاون شرکت ام‌سی‌سی‌:

پروژه مس عینک با همکاری مردم محلی آغاز می‌شود

معاون شرکت ام‌سی‌سی‌ در دیدار با وزیر معادن و پترولیم طالبان از آغاز دوباره پروژه مس عینک با همکاری بیشتر با مردم محلی خبر داد.

شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان با شیو، معاون شرکت ام‌سی‌سی‌ (MCC) در دفتر کارش دیدار نمودند. در این دیدار معاون شرکت ام‌سی‌سی‌  در رابطه به طرح و برنامه‌ها بمنظور تطبیق و آغاز کار پروژه مس عینک به‌ویژه در مورد اعمار سرک پروژه، انتقال آثار باستانی، انتقال وسایل و ماشین آلات، چالش‌های موجود و راه‌حل آن بحث و تبادل نظر نمودند.

شهاب‌الدین دلاور در این دیدار گفت: "این وزارت تمام مسئولیت‌های خود را مطابق به قرارداد انجام داده و شرکت قراردادی نباید بیش از این کار عملی این پروژه را به تأخیر بیاندازد." وی تأکید کرد که باید برای حفظ آثار باستانی از ساحه مس عینک کمیته متشکل از نمایندگان به وجود بیاید.

در همین حال معاون شرکت ام‌سی‌سی‌ گفت: که پس از انتقال آثار باستانی از ساحه عینک کارهای عملی پروژه آغاز خواهد شد. همچنین برای سیصد خانواده که در همان محل هستند وعده مساعدت دادند.

معدن مس عینک بزرگترین معدن مس افغانستان و دومین معدن مس در سطح جهان است که پیش از این وزارت کار طالبان اعلام کرده بود اشتغال بیش از ۲۰ هزار تن در پروژه مس عینک فراهم می‌شود. 

برچسب ها: طالبان ، مس عینک ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار