آمریکا در حال بررسی گزینه‌ها درباره دارایی‌های بلوکه شده روسیه است

وزیر خزانه‌داری آمریکا از بلوکه شدن نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی روسیه در خارج از این کشور خبر داد.

آمریکا و متحدانش از زمان آغاز جنگ اوکراین دو استراتژی اصلی را علیه روسیه در پیش گرفتند، نخست اعمال تحریم‌های سنگین علیه مسکو به منظور تضعیف ماشین جنگی این کشور و دیگر ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین به منظور تقویت ارتش آن در جبهه‌های نبرد. با این حال نه تحریم‌های روسیه توانست مسکو را تضعیف کند و نه تسلیحاتی که غرب در اختیار کی‌یف قرار داد. اکنون آمریکا و متحدانش به دنبال دخل و تصرف در دارایی‌های بلوکه شده روسیه هستند.

به گزارش تل تریدر، «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز (سه‌شنبه) در جلسه استماع کنگره اعلام کرد واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های موجود در رابطه با دارایی‌های بلوکه شده روسیه در کشور‌های غربی است.

یلن در این باره اعلام کرده است: «ما گام‌های قاطعی برای بلوکه کردن ذخایر بانک مرکزی روسیه در خارج از کشور برداشته‌ایم و در این موضوع با متحدانمان هماهنگ هستیم. آمریکا و متحدانش روی هم رفته نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را بلوکه کرده‌اند.»

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: «ما و متحدانمان در گروه ۷ متعهد هستیم این دارایی‌ها را تا زمانی که توافقی درباره آن صورت نگرفته است به صورت بلوکه شده نگه داریم. استفاده از این دارایی‌ها به منظور تأمین خسارات ایجاد شده از سوی روسیه در جنگ می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.»

یلن تأکید کرد: «از آنجا که بیشتر دارایی‌های بلوکه شده روسیه در ایالات متحده نیست، ضروری است هر گام بعدی در این زمینه با مشورت دقیق با متحدانمان و با یک رویکرد هماهنگ انجام شود.»

پیش‌تر برخی کشور‌های اروپایی همانند انگلیس نیز از احتمال تخصیص دارایی‌های بلوکه شده روسیه برای جبران خسارات ناشی از حمله این کشور به اوکراین خبر داده بودند. با این حال مقامات روسی می‌گویند در صورت محقق شدن این امر، عواقب جدی برای غرب به دنبال خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار