استاندار فارس گفت: نیازمند تدوین نقشه جامع نقاط پرحادثه در کشور هستیم تا هدفی برای برنامه ریزی های آتی باشد.

محمدهادی در جمع دبیران شورای ترافیک استان های کشور، به سابقه فعالیت های شورای ترافیک فارس اشاره کرد و گفت: برخی فعالیت های استان فارس منجر به اتخاذ تصمیماتی شد که سوانح ترافیکی را کاهش داد و به تبع آن نیز فوتی های ناشی از تصادفات کاسته شد.
 
استاندار فارس با تاکید براینکه کاهش تصادفات از اهمیت بالایی برخوردار است بر لزوم تلاش های همه جانبه برای کاهش سوانح ترافیکی تصریح کرد و گفت: این اقدامات هزینه هایی دارد که باید از راه های مختلف تامین شود.

او رفع نقاط حادثه خیز، تامین ملزومات مورد نیاز راهداری و پلیس راهور و اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی را از اولویت های کاهش سوانح ترافیکی عنوان کرد و پیشنهاد داد: مصوبات این همایش دوروزه در قالب بیانه‌ای ارائه و در سطوح ملی پیگیری شود.

ایمانیه به راه های تامین منابع مالی این طرح ها اشاره کرد و گفت: اخذ عوارض بیشتر از اتومبیل هایی که آلایندگی بیشتری دارند، گمرکی خودرو، ظرفیت بخش خصوصی، شرکت های دانش بنیان و بیمه های شخص ثالث می تواند بعضی از راه های تامین منابع مالی این اقدامات باشد.

او بر ضرورت انجام مباحث آموزشی و نرم افزاری در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: از ظرفیت های قانونی برای رفع نقاط حادثه خیز و تامین ملزومات مورد نیاز استفاد شود. برای تحقق این مُهِم نیازمند همکاری هر سه قوه هستیم.

نماینده عالی دولت در فارس به آمار های منتشر شده در خصوص رتبه بندی استان ها مبنی بر کاهش تصادفات جاده ای اشاره کرد و خواستار تغییر معیارهای رتبه بندی شد و گفت: طبیعتا استانی که بیشترین راه های جاده ای را دارد با سایر استان ها متفاوت است لذا باید در این شاخص نیز مد نظر قرار گیرد.

او در پایان بر تولید محصولات با کیفیت تاکید کرد و مولد سازی را یکی از راه های ارتقاء کیفیت و کمیت حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: رعایت استانداردهای بین المللی در تولید محصولات موتوری نقش مهمی در کاهش حوادث ترافیکی و تلفات ناشی از آن خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.