یک پزشک جعلی در شهرستان صومعه‌سرا توسط پلیس اماکن و تیم بازرسان نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بازداشت شد.

سیدرشید میرفلاح، مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پلمب یک مطب غیرمجاز و بازداشت پزشک جعلی در شهرستان صومعه‌سرا توسط پلیس اماکن و تیم بازرسان نظارت بر درمان معاونت درمان این دانشگاه خبر داد.

او گفت: به دنبال گزارش‌های مردمی و بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم بازرسان نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، طی بازدیدی از محل اعلام شده در شهرستان صومعه‌سرا، فردی غیرپزشک توسط پلیس اماکن بازداشت و پرونده جهت بررسی به مراجع قضایی مربوطه ارجاع شد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مطب غیرمجاز این پزشک جعلی نیز به علت تهدید علیه سلامت عموم و مداخله در امور درمانی پلمب شد.

به گفته دکتر میرفلاح، فعالیت افراد پزشک‌نما در حیطه‌های دندانپزشکی، طب سنتی، پوست و زیبایی شامل لیزر، تزریق ژل و بوتاکس، کاشت مو و … و همچنین با توجه به استقبال عمومی به خصوص در حیطه زیبایی و نیز دریافت تعرفه ارزان‌تر توسط افراد پزشک‌نما، با استفاده از تبلیغات گمراه کننده در فضای مجازی افزایش یافته است.

او تصریح کرد: تبلیغات موجود در صفحات اجتماعی و سایت‌ها به هیچ عنوان قابل استناد نبوده و گیلانیان در مراجعه به مراکز درمانی از وجود پروانه طبابت و یا مجوز فعالیت معتبر صادره از وزارت بهداشت در این مراکز اطمینان حاصل کنند.
 
مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از مردم خواست؛ در صورت مراجعه به مراکز درمانی بدون پروانه و یا برخورد با افراد مشکوک نسبت به اطلاع موضوع از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات (سامانه ۱۹۰) و یا مراجعه حضوری به اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.