دوره‌ی تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت حضوری و مجازی در واحد اهواز برگزار گردید.

علی افروس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: اجرای طرح ملی اعتلا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت نقش دانشگاه در تقویت قوه‌ی عاقله‌ی کشور و همچنین محور‌های راهبردی سند تحول و تعالی دانشگاه بوده است.

او می گوید: هدف از اجرایی سازی آن انسجام بخشی به شبکه‌ی منابع انسانی دانشگاه اعم از دانشجویان، کارمندان و اساتید و در نتیجه تبدیل این دانشگاه به یک دانشگاه تحول آفرین، پرورشگر قوه‌ی عاقله و توسعه دهنده‌ی فضای انقلابی در کشور می‌باشد.

افروس گفت: این دوره در قالب چهارعنوان موضوعی روش تحلیل سیاسی اجتماعی، جریان شناسی سیاسی ایران معاصر، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران (محور مقاومت) و غرب شناسی (آمریکا و صهیونیسم شناسی) توسط اساتید مدعو حجج اسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و محسن قربانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، دکتر محمد قربانی گلشن آباد، معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لیالی، عضو پژوهشکده‌ی فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد.

همچنین سردار حسن شاهوارپور، فرمانده‌ی سپاه، ولی عصر خوزستان با اشاره به پیشرفت‌های نظامی و امنیتی ایران قبل و بعد از انقلاب، اولویت ایران بعد از انقلاب را مردم دانست و هدف اصلی همین پیشرفت‌های نظامی را نیز حفاظت از کیان مردم برشمرد.

او درخصوص اهمیت برنامه ریزی برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن علیه کشور گفت: دشمنان این کشور از جنگ سخت با ایران اسلامی ناامید شدند، در جنگ نرم با تمام توان به میدان آمده‌اند.

سردار شاهوارپور می گوید: برگزاری طرح‌های معرفتی همچون طرح ملی اعتلا نشان دهنده‌ی عزم دانشگاه برای بالا بردن سطح بینش علمی، سیاسی و اجتماعی اساتید و کارکنان، و در نهایت تاثیرگذاری آن‌ها بر جامعه‌ی دانشجویی و در نتیجه مردم کشور است‌.

 محمد قربانی گلشن آباد، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی گفت: طرح اعتلا یک طرح کشوری است که به فرمان رهبر انقلاب اسلامی در باب جهاد تبیین به تمام دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی اعم از وزارت علوم و تحقیقات، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و ... ابلاغ شده و همگی با تصدی و تولی دانشگاه آزاد اسلامی مکلف به اجرای آن هستند.

او می‌گوید: دانشگاه آزاد اسلامی نیز با استفاده از ظرفیت عظیم اساتید و کارکنان خود که در شهر‌های مختلف کشور پراکنده هستند می‌تواند گام مهمی در عملیاتی سازی این طرح بردارد. وی اضافه کرد تا کنون بیش از ۴ هزار عضو هیأت علمی در واحد‌های گوناگون در این دوره شرکت کرده اند و مرحله‌ی منطقه‌ای آن در تیرماه و مرحله‌ی کشوری آن در هفته‌ی پایانی شهریور اجرا خواهد شد.

به گفته او اگر دانشگاه بخواهد در کشور به مرجعیت فکری و اجتماعی تبدیل شود، می‌بایست در همین مقیاس نیز حرکت کند؛ دانشگاه می‌تواند با استفاده از این جمعیت هیأت علمی و دانشجو و همچنین بهره مندی از امتیاز قرار گرفتن دانش آموختگان آن در برخی جایگاه‌های مهم دولتی و حکومتی، در مدیریت آسیب‌های اجتماعی، محیط زیستی، انرژی، حوزه‌های امنیتی، سیاست خارجی، پرورش دیپلمات، برگزاری انتخابات و ... در کشور مفید واقع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.