۸۵۰ بیمار تالاسمی در اصفهان نیازمند اهدای خون

مدیرکل اهدای خون استان اصفهان گفت:۸۵۰ بیمار تالاسمی نیازمند اهدای خون شهروندان هستند.

مدیرکل اهدای خون استان اصفهان در مراسم تقدیر از اهداکنندگان مستمر خون با اشاره به اینکه ۸۵۰ بیمار تالاسمی نیازمند اهدای خون شهروندان هستند گفت:هیچ جراحی در بیمارستان دست به تیغ جراحی نمی‌برد مگر اینکه خیال راحتی بابت ذخیره کافی بانک خون داشته باشد و وجود خیران و همراهی آن‌ها در استان اصفهان از فرصت‌های بسیار مهم ارزیابی می‌شود و بسیاری از پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های استان خیرساز هستند.

کیان دهراب‌پور با بیان اینکه اهدای خون برای بانوان هیچ تأثیر منفی ندارد، افزود: اهدای خون بانوان در استان برابر با ۳.۲ درصد است، این در حالی است که این میزان در کشور برابر با ۴.۶ درصد ارزیابی شده و در جایگاه پایین‌تری نسبت به میانگین کشوری به سر می‌بریم.


مدیرکل اهدای خون استان اصفهان با بیان اینکه میزان اهدای خون در استان اصفهان ۲۵.۵۵ درصد به ازای هر یک هزار نفر است، تصریح کرد: میزان اهدای خون در استان اصفهان نسبت به میانگین کشوری که برابر با ۲۶.۲۵ درصد به ازای هر یک هزار نفر جمعیت است، پایین‌تر ارزیابی می‌شود.

او با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ اهدای خون توسط سفیران اهدای خون، ادامه داد: استان اصفهان دارای ۶۸ مرکز درمانی است که همگی مرتبط با اداره کل اهدای خون استان هستند و نیاز‌های خون و فرآورده‌های خونی خود را در ارتباط با این اداره رفع می‌کنند؛ اداره کل انتقال خون استان اصفهان اجازه نخواهد داد هیچ بیماری در پی نبود فرآورده‌های خونی دچار مشکل شود.

دهراب‌پور گفت: نسبت اهدای خون به کارمند در استان اصفهان ۷۰۸ نفر است و این استان در کشور از لحاظ خون‌گیری نسبت به کارمند، در رتبه دوم قرار دارد؛ در واقع کارمندان اداره کل استان اصفهان تلاش بیشتری می‌کنند تا نیاز‌های درمانی استان تأمین شود.


او  با اشاره به همراهی هلال‌احمر و بسیج در راستای افزایش میزان ذخیره خون استان، خاطرنشان کرد: اهدای خون در راستای حفظ و تأمین سلامت افراد به خصوص کم کردن غلظت خون تأثیرگذار است و افراد با داشتن اهدای خون مستمر، سلامتی را برای خود به ارمغان می‌آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار