۶۳۰ میلیارد ریال به طرح های آبرسانی روستایی مهاباد اختصاص یافت

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای تکمیل طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان اختصاص یافته است.

مسعود امجدی مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: از مجموع این اعتبار که مربوط به سال گذشته بوده تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص و بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال جذب و هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است، افزود: هم اکنون ۱۳ روستای بخش مرکزی با جمعیتی بیش از ۸ هزار و ۵۴۰ نفر تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب در قالب این طرح قرار گرفته‌اند.

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد با بیان اینکه درصد پوشش خانواری طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستا به ۵۰ درصد رسیده است، اضافه کرد: هم اکنون لوله گذاری از مسیر سه راهی برهان به دارلک برای تامین آب شرب روستا‌های محال بخش مرکزی و انتقال به بخش خلیفان به طول بیش از ۱۵ کیلومتر در دستور قرار دارد.

امجدی تاکید کرد: روند تکمیل طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستای مهاباد از محل تصفیه خانه سد مهاباد بدون وقفه در حال انجام بوده و برای سال جاری نیز اعتبار یک هزار میلیارد ریال درخواست شده است.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی شده حدود ۴۸ روستای مهاباد شامل ۱۹ روستای بخش مرکزی و مابقی روستا‌های بخش خلیفان با تنش آبی روبه شود که با تمهیدات ویژه و راهکار‌های موقت نسبت به رفع نیاز روستاییان اقدام خواهد شد.

عملیات آبرسانی به ۱۴۱ روستای بخش خلیفان و مرکزی مهاباد اواخر سال ۱۳۹۷ طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان کلنگ‌زنی شده بود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۱۹۶روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.