دولت برنامه ویژه‌ای برای مهارت آموزشی در کشور دارد

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با استاندار دیدار کرد که در این دیدار بر همکاری و اختصاص اعتبار بیشتر به دانشکده‌های فنی استان تاکید شد

عرفان خسرویان روز پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در حالی که در سال‌های گذشته مراکز فنی و حرفه‌ای ایجاد شده در کلانشهر‌ها و استان‌های برخوردار بسیار بیشتر از مناطق کمتر توسعه یافته بوده است از همین رو دولت سیزدهم درصدد است این ناترازی را رفع و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی را در این استان‌ها تقویت کند.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن دولت سیزدهم برنامه ویژه‌ای برای مهارت آموزشی در کشور دارد که در همین راستا همکاری بین وزارت علوم، صمت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیش از گذشته پررنگ می‌شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تربیت تکنسین‌ها و نیرو‌های مهارت‌دیده را لازمه رونق بخشی به فضای کسب و کار کشور دانست و گفت: در حال حاضر برخی از واحد‌های صنعتی با کمبود نیروی ماهر و مهارت‌دیده روبرو هستند از همین رو باید تلاش کرد تا مهارت نیروی کار را افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید


خسرویان با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشکده دولتی کشور است، اظهار داشت: این دانشگاه با در اختیار داشتن ۲۰ درصد جمعیت دانشجویان، نقش مهمی در ترویج دانش و مهارت در کشور دارد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه ۳۰۰ دانشجوی خارجی نیز دارد، خاطرنشان کرد: تبادل دانشجو با کشور‌های دیگر نیز در دستور کار قرار دارد. 

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور حمایت اعتباری از استان چهارمحال و بختیاری را از مهمترین برنامه‌های خود از سفر به این استان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تجهیز آموزشکده‌ها اعتباری به استان اختصاص داده شد، اما پیشنهاد ما بر اینست که در دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان اعتباری بیشتری برای این بخش تقاضا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
با 26سال سابقه کار،مدرک لیسانس از بدو استخدام وبا 3فرزند حکمم شده 14/5میلون تومان وخالص دریافتی نزدیک 10میلیون تومان با این گرونیها وحقوق پائین و تبعیض فاحش در دریافتیها انتظار دارید آموزش مهارت نتیجه بده؟
آخرین اخبار