افتتاح ۲ طرح صنایع تبدیلی و غذایی در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و افزایش تولید، دو طرح تولیدی مواد غذایی، در این شهرستان به بهره برداری رسید.

منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی مرودشت اظهار کرد: این دو طرح در زمینه تولید کنسرو قارچ، خیار شور، شوریجات و ترشیجات، با عنوان محصولات غذایی مهر و همچنین، تولید انواع مربا و شربت، با عنوان محصولات غذایی لامیا، در شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت به بهره برداری رسیدند.

او بیان کرد: در این دو طرح ۲۹۱۰۰۰ میلیون ریال هزینه گردیده است که ۹۸۰۰۰ میلیون ریال از طریق ارائه تسهیلات، و ما بقی توسط مجریان، هزینه شده است و در ضمن، ظرفیت تولید سالانه ۱۶۰۰ تن، است.

امیریان با بیان اینکه این دو طرح در مساحت ۵۱۳۶ متر مربع اجرا شده است، گفت: در این دو طرح برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۵ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

او افزود: با افتتاح این دو طرح، تعداد واحد‌های فعال صنایع تبدیلی تحت پوشش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، به ۱۱۹ واحد، با ظرفیت تولید اسمی ۸۷۵ هزار تن و ظرفیت جذب مواد خام ۱۳۶ هزار تن رسید و در حال حاضر برای تعداد ۱۳۵ واحد مجوز تاسیس صادر شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: شهرستان مرودشت در تولید رب گوجه فرنگی مقام اول را در استان دارد و بیش از ۵۰ درصد رب گوجه فرنگی تولید شده در استان، متعلق به این شهرستان می‌باشد؛ و در ادامه به چهار واحد تولید مواد غذایی مجهز به دستگاه اسپتیک در شهرستان اشاره کردند و از مراحل پایانی ساخت دستگاه اسپتیک در شهرستان خبر دادند. 

دستگاه اسپتیک جهت استریلیزه کردن رب گوجه فرنگی استفاده می‌شود و در حال حاضر از کشور ایتالیا وارد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار