امروز آخرین مهلت استعفای مدیران برای نامزدی در انتخابات مجلس است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مبنای پذیرش استعفاء برای نامزدی در انتخابات مجلس تا امروز (۲۵ خرداد ۱۴۰۲) خواهد بود.

اکبر پورات در نشست شورای اداره استان بوشهر با اشاره به انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در جهت اهمیت بالای انتخابات اسفند ماه امسال که رهبر معظم انقلاب در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور و با نشاط تاکیدات بسیاری داشتند که لازمه آن بسیج جمعی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مرتبط است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: باتوجه به اینکه انتخابات از جمله اولویت و ماموریت‌های مهم دولت و وزارت کشور در سال پیش رو است، براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات باید کلیه امکانات تا پایان انتخابات براساس درخواست استانداری و فرمانداری‌ها در اختیار ستاد قرار گیرد.

وی افزود: همچنین امروز پایان مهلت استعفاء شاغلان در مناصبی است که فهرست آن طی سه اطلاعیه وزارت کشور به صورت جمعی اطلاع رسانی شده و مبنای ثبت نام در روز انتخابات، ارائه مدرک پذیرش استعفاء تا پایان ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ خواهد بود که تاکنون در مجموعه دستگاه‌های اداری استان بوشهر یک مورد استعفاء مدیر کل ستادی، یک مورد معاون فرمانداری و یک مدیر دستگاه اجرایی در سطح شهرستانی صورت گرفته که امکان افزایش بیش از این تعداد نیز وجود خواهد داشت که مبنای پذیرش استعفاء برای ثبت نام در انتخابات تا تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ خواهد بود.

پورات گفت: رویکرد جدی دولت، وزارت کشور و ستاد انتخابات برای انتخابات اسفندماه، رعایت مر قانون برای برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت بی‌طرفی در انتخابات است و هرگونه اقدام که شائبه جانبداری از کاندیدای احتمالی به ذهن عموم متبادر سازد جلوگیری و برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه تا پایان انتخابات اسفندماه برنامه‌ای در جهت تغییر فرمانداران سطح استان بوشهر نخواهیم داشت، بیان کرد: ستاد انتخابات کشور و استان بوشهر مطابق فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به تدوین راهبرد‌های چهارگانه سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت تدابیر و اقدامات لازم را اندیشیده است و در همین راستا انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی ماموریت‌هایی برای تقویت هر یک از بخش‌ها متناسب با شرح وظایفی که دارند با اولویت مشارکت اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.