فیلم مصلحت به همت حوزه هنری خراسان رضوی در ۲ پردیس سینمایی مهر کوهسنگی و هویزه مشهد از پنج‌شنبه شب با حضور عوامل فیلم به نمایش عمومی درآمده است.

فیلم سینمایی مصلحت به کارگردانی حسین دارابی و بازیگرانی از جمله فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر است.

مصلحت یک تریلر معمایی‌- جاسوسی است که پس از سه سال بلاتکلیفی، از چهارشنبه ۱۷ خرداد نمایش خود را توسط موسسه بهمن سبز و به سرگروهی سینما هویزه مشهد با شعار «عدالت خط قرمز ندارد!» در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است.

در خلاصه داستان این فیلم که به موضوعی افشاگرانه در اوایل دهه ۶۰ می‌پردازد، آمده است: پسر یکی از مقامات عالی‌رتبه کشور در یکی از درگیری‌ها مقابل دانشگاه تهران مرتکب قتل می‌شود، اما پیوند خانوادگی و مصلحت سیاسی کشور، این پرونده مشکوک ‌و پُر رمز و راز را وارد موازنه‌ای پیچیده و سخت می‌کند.

حسین دارابی کارگردان فیلم سینمایی «مصلحت» در نشست پس از نمایش عمومی آن در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد در جمع تماشاگران گفت: این فیلم به مدت سه سال اجازه پخش نگرفت زیرا قوه قضائیه مانع جدی آن بود، اما با پیگیری های حوزه هنری و موسسه اوج و نشستهای متعدد با قوه قضاییه، توانستیم آنان را متقاعد کنیم که برداشتشان از فیلم "اشتباه" است.

او افزود: فیلم "مصلحت"، سرانجام خرداد ماه امسال توانست مجوز پخش بگیرد و به جز چند دیالوگ ریز و یک پلان، خوشبختانه چیزی از فیلم کم نشد.

وی عنوان "مصلحت" را به معنای عدالت و دفاع از مظلوم ذکر کرد و ادامه داد: این عنوان از زبان "فرهاد قائمیان" در این فیلم در نقش آقای مشکاتیان بیان شد، بزرگترین خوشبختی من این است که این فیلم در مشهد به نمایش عمومی درآمد.

فرهاد قائمیان، یکی از بازیگران این فیلم نیز گفت: همواره از مشهد خاطرات خوبی در ذهنم مانده است و افتخارم این است که از فیلم مصلحت در جوار امام رضا(ع) رونمایی شد، همواره در بارگاه منور رضوی حضور داشته و رفت و آمد کرده ام.

وحید رهبانی، دیگر بازیگر این فیلم در نقش حکیم فردوسی، گفت: باید تفکیک فیلم ها به انقلابی و غیرانقلابی را کنار بگذاریم، مصلحت در مورد بخشش است و اینکه چقدر راحت می توانیم ببخشیم، بهتر است از دو قطبی کردن دوری کنیم، امیدوارم این فیلم عاملی برای آشتی ایرانیان با هم باشد، بدترین اتفاق آن است که ایرانی در مقابل ایرانی بایستد.

مجید نوروزی، دیگر بازیگر این فیلم نیز در پاسخ به سوالی در خصوص سلبریتی ها بیان کرد: برای بازیگر نقش مهم است و حتما نباید فیلم با خط فکری بازیگر همسو نیست، آنقدر هم فرصت انتخاب ندارد که چندین سال صبر کند تا در فیلمی منطبق بر خط فکری اش بازی کند، ما سعی می کنیم نقش خود را به بهترین نحو در فیلم اجرا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.