نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دیوار تحریم آمریکایی‌ها با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم ترک برداشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: سیاست و دیپلماسی فعال دولت سیزدهم در برقراری ارتباط با کشور‌های مختلف باعث شده دیوار بلند تحریم‌های آمریکایی‌ها ترک برداشته و در حال ریزش باشد.
 
وی افزود: دنیای امروز جنگ اراده هاست و هر کشوری که بتواند در این عرصه از مولفه‌های قدرت خود که همانا استقامت، پشتکار و اتکا به نیرو و توان داخلی است، به بهترین شکل ممکن استفاده کند، موفق‌تر خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: مهمترین عامل در جنگ اراده‌ها داشتن امید به آینده و ایمان به پیروزی است که می‌طلبد اقشار مختلف مردم و مسوولان با این روحیه به مقابله با مشکلات بروند.
 
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبری بیان کرد: امید و نگاه خوشبینانه به آینده توصیه موکد مقام معظم رهبری بوده و اگر با این کلید به رویارویی با معضلات پیش رو برویم، تمامی قفل‌ها باز شدنی و کسب موفقیت تضمینی خواهد بود.
 
وی بیان کرد: دشمنان با در اختیار داشتن رسانه‌های بیشمار در تلاشند بذر ناامیدی را در جامعه و بویژه میان نسل جوان بکارند، ولی امروز برترین جهاد برای نسل جدید در شرایط کنونی امیدآفرینی است و مسوولیت این امر مهم بر دوش تمامی دلسوزان نظام سنگینی می‌کند.
 
وی با اشاره به سابقه درخشان ملت ایران بویژه در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: ایرانیان با وجود کمترین امکانات، ولی در اختیار داشتن روحیه الهی و اعتقادی به مصاف دشمن رفته و پیروز از این میدان سخت خارج شدند، امروز نیز باید با همین روحیه به جنگ مشکلات ناشی از تحریم‌ها برویم.
 
وی مطرح کرد: شرایط کشور امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست و با وجود جوانان ارزشی و معتقد به آرمان‌های انقلاب شاهد پیشرفت‌های گوناگون در عرصه‌های مختلف هستیم.
 
وی افزود: رشد صادرات غیرنفتی، ارتقاء قدرت بازدارندگی که در فراتر از مرز‌ها نقش آفرین است، از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
 
وی با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم اظهار کرد: انعقاد قرارداد‌های کوتاه و بلندمدت با کشور‌های همسایه و جهان علیرغم میل آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بویژه در زمینه اقتصادی نویدبخش گره‌گشایی از مشکلات کشور و شکست پروژه تحریم علیه ملت ایران است.
 
وی اظهار کرد: این رویکرد و تلاش کشور‌های مختلف برای برقراری ارتباط با ایران اسلامی نشان می‌دهد که پروژه منزوی کردن ایران شکست خورده و ابزار تحریم زمینگیر و دیگر از توان لازم برای جلوگیری از پیشرفت کشورمان برخوردار نیست.
 
وی به سفر رییس جمهوری به کشور‌های آمریکای لاتین پرداخت و مطرح کرد: این سفر دستاورد‌های امیدبخش و تحریم شکنی را به دنبال داشت و نمایش توانمندی جمهوری اسلامی در حیاط خلوت آمریکایی‌ها بود.
 
وی ادامه داد: امروز به برکت مقاومت ملت ایران آمریکایی‌ها حاضر شده اند بخشی از سرمایه‌های بلوکه شده کشورمان را آزاد کنند و نشان می‌دهد دشمن قدم به قدم در حال عقب نشینی از سیاست‌های خود در قبال ملت ایران است.
 
وی بیان کرد: کشور‌های مختلف به تاسی از جمهوری اسلامی در حال دلارزدایی از اقتصاد خود و جایگزینی ارز‌های دیگر هستند که این عامل باعث شده روز به روز قدرت ایالات متحده در اقتصاد جهانی کاهش یابد.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.