ونزوئلا: ایران یک قدرت در منطقه اوراسیا است

وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد توافقنامه‌های امضا شده ایران و ونزوئلا شامل نفت، معدن، کشاورزی، قوه قضائیه، حمل‌ونقل و ... است.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان در چارچوب سفر ۵ روزه خود به آمریکای لاتین به ونزوئلا سفر کرد. در همین راستا «ایوان گیل پینتو» وزیر امور خارجه ونزوئلا در مصاحبه اختصاصی با المیادین درباره روابط تهران و کاراکاس گفت: «اتحادی که بین ایران و ونزوئلا در حال شکل گیری است، اتحادی بلندمدت است که منافع اساسی در یافتن تعادل جهانی دارد.»

به گزارش المیادین، وزیر خارجه ونزوئلا تأکید کرد: «ایران یک قدرت در منطقه اوراسیا و ونزوئلا یک قدرت رو به رشد در آمریکای لاتین است. دو کشور قدرت‌های نوظهور در ستون‌های اصلی این نظم جدید جهانی هستند.»

پینتو همچنین افزود: «۲۵ توافقنامه امضا شده توسط دو رئیس‌جمهور شامل نفت، معدن، کشاورزی، قوه قضائیه، حمل‌ونقل و ... است. ونزوئلا و ایران دارای ذخایر بزرگ انرژی و بخشی از ژئوپلیتیک جهانی جدید هستند.»

پینتو با بیان این‌که ونزوئلا و ایران در سازوکار‌های «اوپک پلاس» و «اوپک» شریک هستند، افزود: «ما دیدگاه مشترکی برای جهان داریم. ونزوئلا و ایران مسئول حفاظت از دارایی‌ها، کالا‌ها و ظرفیت تولید خود به منظور حفظ تعادل جهانی هستند.»

اتحاد ایران و ونزوئلا به معنای تضمین ثبات و تأمین انرژی برای جهان است

وزیر خارجه ونزوئلا ادامه داد: «رؤسای‌جمهور مادورو و رئیسی به جهان درمورد مسئولیت خود برای تضمین ثبات تولید انرژی در برابر تغییرات ژئوپلیتیکی اطمینان داده‌اند.»

ایوان گیل پینتو با تأکید بر این‌که: «اتحاد ایران و ونزوئلا به معنای تضمین ثبات و تأمین انرژی برای جهان است. ما با دو کشور مستقل روبه‌رو هستیم که روابط خود را تقویت خواهند کرد تا ساختار جدیدی برای همکاری جنوب و جنوب ایجاد شود.»

پینتو گفت: «ایران و ونزوئلا نمونه‌ای از آنچه را که به لطف مقاومت می‌توان به دست آورد، به تمام جهان ارائه خواهند کرد و مطمئناً ما بسیار سریعتر پیش خواهیم رفت.»

ارزش‌هایی که آمریکا بر اساس آن قدرت خود را بنا کرد، مطلقاً هیچ ربطی به انسانیت ندارد

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: «ایالات متحده آمریکا بیش از ۹۰۰ تحریم علیه کشور ما اعمال کرد که بر تمام بخش‌های ما و سلامت مردم ما تأثیر گذاشت. ما به موضع ایالات متحده آمریکا در رابطه با سایر کشور‌ها توجهی نداریم. برای آمریکا دیوانگی است که از روابط ونزوئلا تا زمانی که در چارچوب منشور سازمان ملل باشد انتقاد کند.»

پینتو با بیان این‌که «ما مورد حمله قرار نگرفتیم، زیرا با کشور‌های دیگر روابط داریم، بلکه به این دلیل که تصمیم گرفتیم آزاد باشیم»، گفت: «ما برای همه چیز آماده‌ایم، خواستار لغو همه تحریم‌ها هستیم و راه خود را به سوی آزادی ادامه خواهیم داد.»

وزیر خارجه ونزوئلا با تأکید بر این‌که «ارزش‌هایی که ایالات متحده آمریکا بر اساس آن قدرت خود را بنا کرد، مطلقاً هیچ ربطی به انسانیت ندارد»، گفت: «امپراتوری آمریکای شمالی بر پایه غارت و نقض حقوق بشر بنا شد و این وضعیت رو به پایان است.»

مدل آمریکایی به پایان نسل بشر منجر خواهد شد

او با بیان این‌که «مردم جهان قیام می‌کنند و جایگزین می‌سازند و ونزوئلا و ایران از جمله این گزینه‌ها هستند»، تأکید کرد: «مدل آمریکایی دیر یا زود فرو می‌ریزد و مدل جدیدی مرتبط با کثرت‌گرایی ظهور می‌کند و تعادل را در جهان تضمین می‌کند. مدل پیشنهادی ایالات متحده در صورت تداوم به پایان نسل بشر منجر خواهد شد.»

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: «ابتکاراتی مانند بریکس، اتحاد ایران و ونزوئلا، و اتحاد جنوب، همگی بقای نسل بشر را تضمین می‌کنند.»

پینتو گفت: «عقب‌نشینی ایالات متحده امری گذرا است و مردم آمریکا که از فقر رنج می‌برند امیدوارند مدلی که در آن زندگی می‌کنند تغییر کند»، او همچنین افزود: «امپریالیسم جهانی وارد مرحله خطرناکی شده است، زیرا نیروی بسیار قدرتمندی است، سلاح دارد و هژمونی خود را در معرض تهدید می‌بیند.»

مردم ایران مردمی هستند که در برابر همه حملات مقاومت کردند

او ادامه داد: «از ونزوئلا، می‌توانیم ببینیم که مردم ایران چگونه جایگزین خود را می‌سازند. مردم ایران می‌دانستند چگونه اتحاد خود را با وجود حملاتی که مورد حمله قرار گرفتند حفظ کنند.»

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین تأکید کرد: «جوانان ونزوئلا با تحسین به مردم ایران نگاه می‌کنند، زیرا آن‌ها مردمی هستند که راه حل پیدا کرده و در برابر همه حملات مقاومت کردند. برای جوانان ونزوئلا، ایران منبع تعادل در منطقه است.»

ایوان گیل پینتو ادامه داد: «منطقه اوراسیا اگر با حضور کشوری مانند ایران تعادل نداشته باشد از صلح برخوردار نخواهد شد.»

پینتو گفت: «دشمنان ونزوئلا می‌خواستند از طریق شبکه‌های اجتماعی حقیقت نادرستی را درمورد کشور ما منتشر کنند و ما موفق شدیم با آن مبارزه کنیم.»

اتحاد مشترک ونزوئلا و ایران در زمینه فناوری یک اتحاد ضروری است

وزیر امور خارجه ونزوئلا تأکید کرد: «اتحاد مشترک ونزوئلا و ایران در زمینه فناوری یک اتحاد ضروری است. وزارتخانه‌های اطلاعات ایران و ونزوئلا توافقنامه‌ای را برای تبادل اطلاعات امضا کردند، زیرا با یک نبرد اطلاعاتی روبه‌رو هستیم. رایج‌ترین سناریوی جنگ علیه ایران و ونزوئلا، سناریوی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی است.»

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: «ما برای اطمینان از رسیدن حقیقت به مردم تلاش خواهیم کرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
ونزوئلا باید همیشه آماده حمله به آمریکا باشه
آخرین اخبار