معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: عناوین اولویت‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف جهت طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مشخص شد.

 جعفر رحمانی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به عناوین طرح‌های پژوهشی یک درصد هزینه‌ای سال ۱۴۰۱، گفت: اعتبارات تخصیصی به این موضوع در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان بوده است. 

جعفر رحمانی با بیان اینکه اغلب پژوهش‌های استان در سال‌های گذشته در حوزه اقتصادی بوده است، بیان داشت: درسال ۱۴۰۱ با توجه به سیاست‌های کلان استان و تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه کل اعتبارات پژوهشی از محل یک درصد هزینه‌ای به پژوهش‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافت. 

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد به برگزاری نشست‌های گروه کاری اندیشه و توسعه در این سازمان اشاره کرد و گفت: در این گروه کاری طرح‌های پژوهشی استان واکاوی و مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکار‌هایی جهت هرچه بهتر اجرا شدن طرح به مجریان ارایه می‌شود. 
رحمانی در پایان خواستار مشارکت و ارایه نظرات اعضای کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان در خصوص اولویت‌های تحقیقاتی کاربردی برای طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان شد و گفت: در حال حاضر عناوین اولویت‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف جهت طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در این کارگروه مورد تصمیم گیری واقع شد تا در آینده تحت این عناوین پروژه‌ها تعریف شود. 

در این نشست، همچنین دستورالعمل اجرایی دستورالعمل‌های اجرایی پژوهش‌های یک درصد هزینه‌ای موضوع بند ج تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ابلاغی از سوی سازمان برنامه بودجه کشور تشریح شد. 

در ادامه نیز گزارشی از طرح پژوهشی تدوین نقشه راه توسعه گردشگری پایدار استان با تاکید بر زنجیره گردشگری از سوی علی دلشاد عضو هیات علمی دانشگاه یزد برای حاضرین ارائه شد. همچنین اعضای کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یزد  نظرات و پیشنهاد‌های خود در خصوص اولویت‌های تحقیقاتی کاربردی استان و طرح پژوهشی ارائه شده، بیان کردند.

لازم به ذکر است اولین نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یزد (آپفن) امسال با محوریت ارائه دستورالعمل اجرایی پژوهش‌های یک درصد هزینه‌ای موضوع بند ج تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ابلاغی از سوی سازمان برنامه بودجه کشور و جمع‌بندی اولویت‌های تحقیقاتی کاربردی استان در محل سالن اندیشه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد برگزار شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.