ضرورت ذائقه‌سنجی اجتماعی و تقویت نگاه نخبگانی در طراحی بنر‌ها و بیلبورد‌های شهری

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: محتوا و طرح بیلبورد‌های سطح شهر بخشی از عملکرد و فعالیت شهرداری را نشان می‌دهد.

فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضرورت دارد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در خصوص بیلبورد‌های شهری، مخاطب سنجی و ذائقه سنجی اجتماعی داشته باشد و نظر اکثریت شهروندان را در طرح و محتوای بیلبورد لحاظ کند.

او ادامه داد: تقویت نگاه نخبگانی در طراحی و تهیه بنر‌ها و بیلبورد‌های شهری با استفاده از کنشگران و کارشناسان حوزه‌های اهمیت ویژه‌ای دارد. 

خامسی افزود: در این خصوص باید از نظر فعالان و‌کنشگران و کارشناسان حوزه‌های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، ادبی، امور بین الملل، سیاسی، مردم شناسی، روان شناسی، سلامت و بهداشت بهره برد.

 عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: جلب همکاری دانشگاه‌ها، بنیاد نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد و کنشگران اجتماعی و فرهنگی، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی با حضور نخبگان و کارشناسان هر حوزه، تحلیل محتوا‌های دوره‌ای و مستمر، برگزاری ایده شو‌ها و استارتاپ‌ها و اعلام فراخوان‌های عمومی در قالب جشنواره‌ها و مسابقات می‌تواند در جلب رضایت بیشتر شهروندان موثر باشد.

خامسی در پایان گفت: بیلبورد شهری باید علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به شهر می‌دهد، سلیقه و سواد بصری مخاطب را هم بالا ببرد موضوعی که باید در طرح و محتوای بیلبورد‌ها در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.