سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: قرارگاه نظارت بر بازار در ایام خاص مانند نوروز، ماه رمضان و بازگشایی مدارس به منظور بررسی نحوه ارائه خدمات به مردم تشکیل شد.

سعید فلاح اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری در راستای وظایف محوله در دو راستا فعالیت و به مردم خدمت رسانی می‌کند که شامل پیشگیری از وقوع تخلفات و مورد بعد برخورد قاطع و قانونی با متخلفین می‌باشد.

وی افزود: پارسال، شورای عالی اقتصادی کشور در این دستگاه تشکیل شد تا به نوع و میزان مجازات متخلفین رسیدگی شود که در همین راستا میزان جزای نقدی تا پنج برابر افزایش یافت و پلمب واحد‌های صنفی نیز صورت گرفت.

فلاح اضافه کرد: همچنین با تشکیل سند تحولی در تعزیرات حکومتی گشت‌های مشترک ایجاد شد تا صنوف متخلف شناسایی شوند؛ همچنین بر اساس ماده ۱۹ آیین نامه تعزیرات حکومتی در شرایط خاص گشت‌های مشترک ایجاد می‌شوند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: پارسال، قرارگاه نظارت بر بازار در ایام خاص مانند نوروز، ماه مبارک رمضان با عنوان طرح ضیافت و بازگشایی مدارس تشکیل شد و خارج از این ایام بنابه ضرورت این گشت‌ها فعالیت می‌کنند.

فلاح با اشاره به رسیدگی به شکایات مردمی در سه مرحله و از سه طریق، اظهار داشت: مردم می‌توانند ابتدا از طریق برقراری ارتباط با سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شکایت خود را ثبت کنند و یا می‌توانند به صورت حضوری به این دستگاه مراجعه کنند و فرم‌های شکواییه مردمی را تکمیل نمایند تا برای رسیدگی به شعب مورد نظر ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: روش سوم این است که مردم با مراجعه به دستگاه‌های متولی امر مانند سازمان صمت، اتاق اصناف، علوم پزشکی، استاندارد، مراکز بهداشت و... شکایات خود را برای رسیدگی ثبت نمایند.

فلاح افزود: در یک سال گذشته، حدود پنج هزار و ۶۰۱ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات تشکیل شد که به پنج هزار و ۶۹۵ فقره از آن‌ها رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: در زمینه قاچاق کالا و ارز نیز هزار و ۵۸۴ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد که هزار و ۴۳۴ فقره از آن‌ها مورد بررسی قرارگرفت.

فلاح گفت: در راستای اجرای احکام سه هزار و ۳۷۲ فقره پرونده وارد و سه هزار و ۲۹۰ مورد از آن‌ها بررسی شد.

وی ادامه داد: برای صنوف متخلف ۸۷۰ مورد نصب پارچه و ۴۲ مورد پلمب امکن صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار