سرکنسول ترکمنستان:

ترکمنستان، خراسان رضوی را استانی راهبردی می‌بیند

سرکنسول ترکمنستان گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم و راهبردی برای ترکمنستان است که سه گذرگاه مرزی گمرکی با کشور ما دارد.

 الیاس قایب‌اف سرکنسول ترکمنستان   امروز در اولین نشست تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و ترکمنستان که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، گفت:  به اعتقاد من برگزاری این نشست موجب ارتقای بیش از پیش روابط تجاری ۲ کشور می‌شود. همانگونه که می‌دانیم طی مدت کوتاه اخیر روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ترکمنستان تحکیم یافته و مثال بازر آن هم سفر مقامات ۲ کشور و توافق‌های صورت گرفته است.

او  افزود: همچنین سفر‌های استاندار‌های استان‌های همجوار از جمله استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی به ترکمنستان بر اساس یاداشت تفاهم متقابل گامی برای توسعه روابط تجاری، فرهنگی و علمی میان ۲ کشور بوده است. برگزاری نمایشگاه تخصصی اقتصادی ایران در عشق‌آباد در فوریه ۲۰۲۳ و حضور ۷۰ شرکت ایرانی افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین ۲ کشور را نشان می‌دهد.

سرکنسول ترکمنستان با بیان اینکه اطمینان داریم بازدید‌های هیات‌های تجاری ترکمنستان از گرگان و بجنورد مثمر ثمر خواهد بود، ادامه داد: خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم برای ترکمنستان است که سه گذرگاه مرزی گمرکی با کشور ما دارد. این سه گذرگاه دروازه ترکمنستان برای ورود به بازار کشور‌های آسیایی و کشور‌های سی‌آی‌اس است.

او افزود: اکنون روابط ۲ کشور در زمینه‌های مختلف بهبود یافته و وارد دوره تاریخی جدیدی شده است.

منبع: شهرآرا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار