اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و مراسم بزرگداشت آیت الله اوحدی، ۱۵ تیر در شهرستان زیرکوه برگزار می‌شود.

امام جمعه شهرستان زیرکوه درکمیته اجرایی دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و مراسم بزرگداشت آیت الله اوحدی که در محل صدا و سیمای استان برگزار شد گفت: دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه با محوریت بزرگداشت آیت الله اوحدی، پنجشنبه ۱۵ تیر در زادگاه ایشان شهر زهان، حسینه حضرت ابوالفضل (ع) با حضور تمام علمای شهرستان زیرکوه و علمای تاثیر گذار استان و مردم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه این مراسم با حضور هزار و ۵۰۰ نفر برگزار خواهد شد افزود: این اجلاسیه با هدف الگو بخشی و الگو سازی برای نسل نوجوان و جوان، و معرفی شخصیت‌های تراز جامعه و شناساندن علمای معاصر به نسل نو و ایجاد انگیزه برای نسل نو در گرایش به حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود که امیدواریم یک جریان بزرگ فرهنگی و تاثیر گذار دینی- مذهبی- سیاسی در استان با این اجلاسیه ایجاد شود.

مدیر کل صدا و سیمای استان هم برگزاری این اجلاسیه را گامی برای الگو سازی عالمان بزرگ منطقه برای نسل جوان دانست و گفت: در این مسیر صدا و سیمای خراسان جنوبی آمادگی دارد تا با تمام ظرفیت برای الگو سازی و برگزاری اجلاسیه و پخش آن از شبکه استانی و ملی اقدام کند.

آینه دار از ساخت مستندی با موضوع آیت الله اوحدی در صدا و سیمای خراسان جنوبی خبر داد.

او افزود: در رسانه نباید از الگوسازی شخصیت‌های برجسته غافل شد و رسانه پای کار خواهد بود تا در این حوزه فرهنگ سازی شود.

آیت الله اوحدی از علمای برجسته معاصر است که از چهار مرجع تقلید زمان خودشان تایید اجتهاد داشتند و در شهر زهان زندگی می‌کردند.

بیش از ۴۰۰ شاگرد در حوزه ایشان تربیت شدند و تاثیرات فرهنگی -اخلاقی و سیاسی و روشنگری در دوران انقلاب و جریان سازی در مقابله با ظلم و ظالمان داشتند.

آیت الله اوحدی سال ۶۸ به رحمت ایزدی پیوست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.