یک گزارش تازه نشان می‌دهد ۵۰ درصد از گوشی‌های فروخته شده در سراسر جهان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ دارای صفحه نمایش OLED بوده اند.

صفحه نمایش یکی از اصلی‌ترین عواملی است که مصرف کنندگان را برای خرید گوشی هوشمند تحت تاثیر قرار داده است.

صفحه نمایش OLED با ارائه زوایای دید بهتر، رنگ مشکی عمیق تر، عمر باتری طولانی‌تر و ویژگی‌های دیگر، تجربه دید بهتری نسبت به LCD در بسیاری از جنبه‌ها فراهم می‌کند.
 
برند‌های گوشی‌های هوشمند در طول مدت اخیر به صفحه‌نمایش‌های OLED به عنوان یک عامل متمایزکننده و دارای ویژگی‌هایی مانند پنل‌های نازک‌تر و منعطف‌تر روی آورده اند.
 
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سهم گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش OLED فروخته شده در سطح جهان به رکورد بالایی رسیده است. طبق Counterpoint، ۴۹ درصد از گوشی‌های هوشمند فروخته شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ دارای صفحه نمایش OLED هستند.
 
برای مقایسه، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش OLED در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تنها ۲۹ درصد بوده است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سهم صفحه نمایش‌های OLED در بازه قیمتی بالای ۲۵۰ دلار نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۹۴ درصد رسیده است.

اقبال به صفحه نمایش OLED در تلفن‌های هوشمند

عرضه آیفون ۱۲ با نمایشگر OLED نکته مهمی برای پذیرش OLED در گوشی‌های هوشمند بود. تمامی آیفون‌هایی که از آن زمان به بازار عرضه شده اند، به جز مدل SE سایر گوشی‌ها به پنل‌های OLED مجهز شده اند. 

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، تقریباً نیمی از گوشی‌های هوشمند فروخته شده در سطح جهان دارای صفحه نمایش OLED بودند. نرخ پذیرش در فوریه ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسید. با این حال، پس از آن، نرخ رشد ثابت بوده است.

آینده پنل OLED در گوشی‌های هوشمند

در سال‌های آینده، انتظار می‌رود که سازندگان گوشی‌های هوشمند استفاده از صفحه نمایش OLED را افزایش دهند که می‌تواند بیش از ۵۰ درصد باشد. همچنین انتظار می‌رود که محبوبیت روزافزون گوشی‌های هوشمند تاشو که به صفحه‌نمایش‌های OLED منعطف نیز مجهز هستند، در این روند نقش داشته باشد.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار