مردم ۹۰ درصد دهستان‌های گیلان امکان خرید کالابرگی دارند

مدیرکل تعاون گیلان گفت: امکان خرید کالابرگی در ۹۰ درصد دهستان‌های استان فراهم شده است.

سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ فروشگاه بزرگ و خرد به طرح کالابرگ الکترونیکی پیوسته اند.

او افزود: ۹۰ درصد دهستان‌های گیلان نیز دارای حداقل یک فروشگاه متصل به شبکه ملی اعتبار هستند.

مدیرکل تعاون گیلان تصریح کرد: دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مکلف به ارائه کالابرگ الکترونیکی شد.

به گفته آقاجانی، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها، یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب مردم واریز شد تا افزایش قیمت کالا‌ها جبران شود.

او به ایجاد زیرساخت‌های لازم و آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی در اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت: سرپرستان خانوار می‌توانند یک ماه زودتر با اعتبار خود خرید کنند و باقیمانده اعتبار به صورت نقدی به حساب آنان واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اجرای فاز جدید طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از ۱۳ خرداد ماه افزود: در این مرحله اگر افراد تا ۸۰ درصد اعتبارشان را خرید کنند، ۲۰ درصد به یارانه شان اضافه می‌شود تا قدرت خریدشان حفظ شود.

آقاجانی تمرکز دولت را بر تقویت سبد غذایی خانوار دانست و یادآور شد: دولت ۱۰ قلم کالابرگی را به ۱۱ قلم افزایش داده که شامل برنج ایرانی و روغن و قند و شکر و ماکارونی و مرغ و گوشت گوساله و شیر و ماست و پنیر و حبوبات از هر برندی است.

او تصریح کرد: در فاز بعدی دهک‌های اول تا سوم نیز می‌توانند با خرید اعتباری، مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه شوند و در نهایت کلیه دهک‌های یارانه بگیر می‌توانند از این مشوق استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.