ساخت ۲ مدرسه مرتبط با اتباع در اصفهان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان از افتتاح مدارس تازه تاسیس برای اتباع در شهرستان‌های برخوار و فلاورجان در تابستان پیش رو خبر داد.

مهدی نادری روز یکشنبه در بازدید از پروژه مشترک، ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهرستان برخوار افزود: بیشترین خدماتی که اتباع خارجی ساکن اُستان دریافت می‌کنند مربوط به افغانستانی‌هاست.

نادری یادآور شد: از نظر میزان تعداد اقامت و اشتغال، اتباع افغانستان و بعد از آن اتباع کشورهای عربی، بیشترین حضور را در استان اصفهان دارند.

وی یادآور شد: بعد از اتفاقات سال ۱۴۰۰ در افغانستان، شاهد حضور تعداد زیادی از اتباع این کشور در ایران و به‌دنبال آن در استان اصفهان بودیم که با توجه به سیاست نظام، دانش‌آموزان افغانستانی در فضاهای آموزشی کشورمان در کنار دانش‌آموزان ایرانی مشغول تحصیل شدند.

وی گفت: ارائه خدمات آموزشی به اتباع خارجی در سال‌های اخیر گسترش داشته است در هفت ماه گذشته ۲ باب مدرسه جدید علاوه بر پنج مدرسه مرتبط با اتباع در استان کلنگ زنی و روند احداث آن‌ها در حال تکمیل است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان تاکید کرد: تابستان امسال شاهد افتتاح مدارس تازه تاسیس در شهرستان‌های برخوار و فلاورجان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های مستمر اداره کل اتباع استان تاکنون ۱۴۳ میلیارد و هشتصد میلیون ریال جهت ساخت و تکمیل مدرسه ۱۲ کلاسه شهرستان برخوار از محل اعتبارات کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل پرداخت شده است. 

اتباع ۲۴ کشور خارجی در اصفهان اقامت دارند که بیشتر آنها افغانستانی‌های مقیم استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۵۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
کسی زورش نمی اید ولی تعداد دومیلیون. دانش اموز افغان که عدد جمعیت یک کشور است اینها باید درکشور خودشان تعلیم ببینند تمام مخارج معلم وهمه کارهایشان را هم سازمان ملل می دهد اینها باید با کشور وطن خودشان بزرگ شوند پس افغانستان را برای که گذاشته اید .اینها باید اتباع در وطن خودشان که همه ثروتی دارد بزرگ شوند.اینها واقعا اشتباه است همین ها در کشورشان سبب صدها وهزارها گردش شغلی می باشند وبه نفع کشورشان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
یعنی خودشان کشور ندارند .معلم ،مدرسه ،اب،زندگی و..در وطن خودشان ندارند پس چرا محتاج یک ذره اب شان برای سیستان هستید ونمی دهند.