معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: آفت پروانه دم قهوه‌ای به هزار هکتار از جنگل‌های بلوط طارم سفلی شهرستان قزوین هجوم برد.

رامین رمضانی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: مبارزه مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی با آفت  پروانه دم قهوه‌ای در جنگل‌های بلوط طارم سفلی شهرستان قزوین در حال انجام است.

وی اظهار کرد: مبارزه با این آفت به روش سم پاشی و تله گذاری و سایر شیوه‌ها در حال انجام است، اما به دلیل اینکه گونه خاصی برای مقابله با این آفت وجود ندارد مبارزات آنگونه که باید مطلوب نیست البته توانسته حرکت و شیوع آفت را کند کند.

این مسئول گفت: حمله این آفت با توجه به حجم بالای آن و گستردگی محیطی که درگیر می‌کند به نوعی از بلایای طبیعی به شمار می‌رود که مبارزه با آن دشوار است با این وجود همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا آنرا مهار کنیم.

وی یادآور شد: در ۲ تا ۳ سال اخیر اراضی جنگلی طارم سفلی دچار این آفت بود، اما امسال شدت و گستردگی این آفت از سال‌های گذشته بیشتر است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین در رابطه با مبداء این آفت، گفت: آفتی که جنگل‌های بلوط طارم سفلی قزوین را دربرگرفته است از اراضی جنگلی طارم زنجان به این محدوده حفاظت شده سرایت کرده است.

رمضانی اظهار کرد: پروانه دم قهوه‌ای از آفاتی به شمار می‌رود که ماندگاری آن طولانی مدت نیست و امیدواریم مدت زمان حضور این آفت در جنگل‌های بلوط طارم سفلی محدود باشد.

استان قزوین دارای حدود ۲۸ هزار هکتار جنگل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.